Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Διαμοιραζόμενη οικονομία

Ακόμα και τους ‘πιστούς’ τους πελάτες χάνουν τα ξενοδοχεία από την Airbnb

Βίκυ Καραντζαβέλου - 03 Ιανουάριος 2017, 12:23

Με τον ανταγωνισμό από την Airbnb, αλλά και από άλλους OTA να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, τα ξενοδοχεία πρέπει να βρουν τρόπους για το πως θα διατηρήσουν αυτήν τη σημαντική αγορά, των ταξιδιωτών δηλαδή που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους. Ένας τρόπος είναι τα λεγόμενα προγράμματα επιβράβευσης ή loyalty programs.


Το 36% των ταξιδιωτών που είναι εγγεγραμμένοι σε πρόγραμμα επιβράβευσης (loyalty program), σε κάποιο ξενοδοχείο δήλωσε ότι έχει κάνει κράτηση μέσω της Airbnb για διαμονή, ενώ μόνο το 15% των ταξιδιωτών που δεν έχει γραφτεί σε τέτοιο πρόγραμμα παραδέχθηκε ότι έχει κάνει κράτηση με την Airbnb, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε πρόσφατα η Morgan Stanley.

Φυσικά, αυτό μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι εκείνοι που είναι εγγεγραμμένοι σε τέτοια προγράμματα είναι εκείνοι που ταξιδεύουν πιο συχνά. Όμως η έρευνα τονίζει ότι οι πιθανότητες να έχει κάποιος χρησιμοποιήσει την Airbnb είναι σημαντικά πιο αυξημένη ανάμεσα σε εκείνους που δηλώνουν “πιστοί” σε κάποια συγκεκριμένη αλυσίδα ξενοδοχείων, ακόμα και αν υπολογιστεί η συχνότητα των ταξιδιών τους.



Η Airbnb, της οποίας η αξία έχει φτάσει τα 30 δισ. δολ. ξεκίνησε από την ιδέα της αξιοποίησης των ελεύθερων δωματίων στα σπίτια, και τώρα ανακοινώνει ότι εστιάζει και σε εκείνους που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους και αποτελούν μια πολύ σημαντική αγορά-στόχο των ξενοδοχείων. Οι ταξιδιώτες που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους τείνουν να είναι πιο προβλέψιμοι από τους τυπικούς ταξιδιώτες των διακοπών και επίσης είναι λιγότερο “ευαίσθητοι” στις τιμές, αφού συνήθως πληρώνει η εταιρεία τους.

Με τον ανταγωνισμό από την Airbnb, αλλά και από άλλους online τουριστικούς πράκτορες να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, τα ξενοδοχεία πρέπει να βρουν τρόπους για το πως θα διατηρήσουν αυτήν τη σημαντική αγορά, των ταξιδιωτών δηλαδή που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους. Ένας τρόπος είναι τα λεγόμενα προγράμματα επιβράβευσης ή loyalty programs. Όταν η Marriott απέκτησε την Starwood τον περασμένο Μάρτιο, με στόχο να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αλυσίδα ξενοδοχείων στον κόσμο, ο διευθύνων σύμβουλος της Marriott Arne Sorenson δήλωσε ότι το δημοφιλές πρόγραμμα της Starwood “Preferred Guest” και οι σχέσεις της με πολύ δυνατές ομάδες ταξιδιωτών με υψηλά βαλάντια, ήταν μεταξύ των λόγων για την εξαγορά.

Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, τα προγράμματα επιβράβευσης εξακολουθούν να παρέχουν πολλά οφέλη για τα ξενοδοχεία. Πάνω από το 50% των μελών τους σε όλο τον κόσμο είναι πιστοί πελάτες σε μία μόνο αλυσίδα ξενοδοχείων. Τα μέλη αυτά είναι επίσης πιο πιθανό από ό,τι άλλοι ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση απευθείας με τα ξενοδοχεία, τα οποία συνήθως προσφέρουν και έκπτωση. Αυτό γίνεται γιατί το ξενοδοχείο αποφεύγει να πληρώσει σε ένα online ταξιδιωτικό πρακτορείο, όπως το Kayak ή η Expedia, την ανάλογη προμήθεια. Αλλά το καίριο ερώτημα που τίθεται είναι, αποθαρρύνουν τους ταξιδιώτες από την κράτηση μέσω της Airbnb; Αυτό, προφανώς και σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, είναι κάτι που ούτε αυτά τα προγράμματα το πετυχαίνουν.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top