Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΟι επιβάτες πληρώνουν υψηλότερα αεροπορικά τέλη στα 'κορεσμένα' αεροδρόμια
Έρευνα

Οι επιβάτες πληρώνουν υψηλότερα αεροπορικά τέλη στα 'κορεσμένα' αεροδρόμια

Με την επιθυμία των επιβατών να πετούν σε ώρες αιχμής να συνεχίζει να αυξάνεται στους κορεσμένους αερολιμένες (σε όσους δηλαδή εμφανίζουν τη μεγαλύτερη κίνηση), αλλά τον αριθμό των αεροσκαφών, αλλά και των αεροπορικών υπηρεσιών να παραμένουν σταθερά, οι τιμές ανεβαίνουν, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες πρέπει να πληρώνουν υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια, αν θέλουν να πετούν προς και από αυτά τα αεροδρόμια.

Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο SEO Amsterdam Economics & Cranfield University αποκάλυψε ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές πληρώνουν 2,1 δισ. ευρώ ετησίως σε επιπρόσθετους αεροπορικούς φόρους, λόγω των περιορισμών στη χωρητικότητα στα αεροδρόμια.

Η περιορισμένη χωρητικότητα σηματοδοτεί ένα όριο στον αριθμό των αεροσκαφών που μπορούν να αναχωρήσουν ή να αφιχθούν στο αεροδρόμιο, ιδιαίτερα κατά τις περιόδους αιχμής της ημέρας ή του έτους. Ενώ οι οικονομικοί ρυθμιστικοί κανονισμοί στα μεγαλύτερα αεροδρόμια κρατά τα αερολιμενικά τέλη σε χαμηλά επίπεδα, ακόμη και πιο χαμηλά από τα πραγματικά κόστη του αεροδρομίου, δεν καταστέλλει ωστόσο την επιβατική ζήτηση.

Με την επιθυμία των επιβατών να πετούν σε ώρες αιχμής να συνεχίζει να αυξάνεται στους κορεσμένους αερολιμένες (σε όσους δηλαδή εμφανίζουν τη μεγαλύτερη κίνηση), αλλά τον αριθμό των αεροσκαφών, αλλά και των αεροπορικών υπηρεσιών να παραμένουν σταθερά, οι τιμές ανεβαίνουν, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες πρέπει να πληρώνουν υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια, αν θέλουν να πετούν προς και από αυτά τα αεροδρόμια. Και χωρίς να υπάρχει επιπλέον χώρος στο αεροδρόμιο, η εμπορική πρόσβαση είναι αποκλεισμένη, αποτρέποντας έτσι δραστικά περισσότερες αεροπορικές εταιρείες από το να εισέλθουν στο κορεσμένο αεροδρόμιο και να μειώσουν ανταγωνιστικά τα αεροπορικά ναύλα.

Μιλώντας σε εκδήλωση για το Νέο Έτος της ACI Europe στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο Augustin de Romanet, πρόεδρος της ACI Europe και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Groupe ADP δήλωσε: “Αυτή η νέα μελέτη εξηγεί ακριβώς το τι συμβαίνει: Αεροπορικές εταιρείες εισπράττουν μειωμένους φόρους σε περιορισμένης μεταφορικής ικανότητας αεροδρόμια, πράγμα το οποίο φυσικά υπονομεύει τα κίνητρά τους για να επεκτείνουν την ικανότητα χωρητικότητά τους και βοηθά επίσης να εξηγηθεί γιατί εναντιώνονται τόσο έντονα στις αυξήσεις στα αερολιμενικά τέλη. Μέχρι το 2035, οι επιβάτες θα πρέπει να πληρώνουν κάθε χρόνο 6,5 δισ. ευρώ σε υψηλότερα τέλη, ακριβώς λόγω της έλλειψης χωρητικότητας στα αεροδρόμια”.

Η κατάσταση αυτή έχει επίσης συνέπειες στις κανονιστικές ρυθμίσεις των αεροδρομίων. Εάν οι αεροπορικές εταιρείες τιμολογούν με βάση το τι οι επιβάτες τους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν, παρά με βάση το πραγματικό κόστος, τότε τα χαμηλότερα αερολιμενικά τέλη δε θα οδηγήσουν σε μείωση των αεροπορικών ναύλων – αντιθέτως οποιαδήποτε εξοικονόμηση θα πάει κατ’ευθείαν στα ταμεία των αεροπορικών εταιρειών.

Σχολιάζοντας τη νέα αξιολόγηση της Οδηγίας της ΕΕ για τις χρεώσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ο de Romanet πρόσθεσε: “Τελικά, αυτό το οποίο μπορεί να είναι τελικά καλό για τις αεροπορικές εταιρείες, δηλαδή τα χαμηλότερα τέλη, δεν είναι πάντα καλό και για τους επιβάτες. Παράλληλα με την αύξηση του ανταγωνισμού στα αεροδρόμια, απαιτείται και ένας σημαντικός επαναπροσδιορισμός της κανονιστικής αντίληψης. Η Ευρώπη πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση μιας τακτικής, εστιασμένης περισσότερο προς τους επιβάτες και σε μια προσέγγιση βασισμένη στην αγορά, για τη ρύθμιση του τομέα των αερομεταφορών”.

ACI EUROPE Synopsis – How Airport Capacity Impacts Air Fares

2017 the Impact of Airport Capacity Constraints on Air Fares

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024