Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Εκθέσεις

Ελληνικό Απόσταγμα: Εκδήλωση γευστικής δοκιμής επώνυμων ελληνικών αποσταγμάτων και ηδύποτων

Τατιάνα Ρόκου - 30 Ιανουάριος 2017, 14:28

Έντονη ήταν η ανταπόκριση 1.300 επαγγελματιών και καταναλωτών που φάνηκαν έτοιμοι να πάνε ένα βήμα πιο πέρα στην απόκτηση γνώσης γύρω από το απόσταγμα.


Η εκδήλωση “Ελληνικό Απόσταγμα”, σημαντικά ανανεωμένη, διοργανώθηκε και φέτος στην Αίγλη Ζαππείου την Κυριακή 22 Ιανουαρίου και κατέδειξε την εντεινόμενη δυναμική των επώνυμων ελληνικών αποσταγμάτων και ηδύποτων σε επίπεδο παραγωγών και προϊόντων. Έντονη ήταν η ανταπόκριση 1.300 επαγγελματιών και καταναλωτών που φάνηκαν έτοιμοι να πάνε ένα βήμα πιο πέρα στην απόκτηση γνώσης γύρω από το απόσταγμα. Στην εκδήλωση αναδείχθηκαν πτυχές για τα επώνυμα ελληνικά αποστάγματα που έως τώρα δεν είχαν βγει στην επιφάνεια. Παρά τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες (υψηλή φορολογία, αθέμιτος ανταγωνισμός από το χύμα τσίπουρο…), η εγχώρια ποτοποιία επιβεβαίωνει πως βρίσκεται σε ποιοτική και επικοινωνιακή αναβάθμιση, με την εμφάνιση μάλιστα και κάποιων νέων παραγωγικών μονάδων.



Πιο συγκεκριμένα, τα επώνυμα ελληνικά αποστάγματα υψηλής ποιότητας φαίνεται να εγκαταλείπουν την πεπατημένη “παραδοσιακών” συσκευασιών και να παρουσιάζουν “ντύσιμο” φιάλης που παραπέμπει είτε σε αντίστοιχα δυτικοευρωπαϊκά προϊόντα, είτε σε ποτά που στοχεύουν στο μπαρ. Από την άλλη μεριά, νέες γεύσεις έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους χάρη σε ασυνήθιστα συστατικά όπως το φραγκόσυκο, το περγαμότο, βότανα, λουλούδια κ.ά. τόσο στα αποστάγματα όσο και στα λικέρ. Επίσης, το “πικρό” ως γεύση (παγκόσμια τάση) φαίνεται να κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα, στο πρότυπο ανάλογων χωνευτικών ποτών του εξωτερικού.

Όμως η μεγαλύτερη και πιο εμφανής τάση στο χώρο του ελληνικού αποστάγματος είναι εκείνη του παλαιωμένου τσίπουρου, σε διάφορα στάδια ωρίμασης. Η εξέλιξη αυτή ανεβάζει το εμφιαλωμένο τσίπουρο σε άλλη κατηγορία, καθώς αποτελεί υπέρβαση που το καθιστά ανταγωνιστή, ως προς τον τρόπο κατανάλωσής του, με ποτά όπως το ουίσκι και το κονιάκ, ενώ ταυτόχρονα παίζει σε ένα γήπεδο όπου το χύμα δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί. Ανάλογη είναι και η εξέλιξη στο χώρο του ούζου, με την εμφάνιση όλο και περισσότερων premium ούζων σε εξαιρετικές συσκευασίες, συχνά από 100% απόσταξη.



Τέλος, σημαντική είναι η αναγέννηση στο χώρο του ελληνικού λικέρ, καθώς βλέπουμε να παράγονται πλέον ελληνικά ηδύποτα με την ίδια λογική που “mixologist” μπάρμεν παρασκευάζουν κοκτέιλ με περίεργες μίξεις συστατικών και ανάλογο γευστικό αποτέλεσμα. Άλλωστε, ελληνικά αποστάγματα και ηδύποτα συμμετέχουν πλέον σε πολλά κοκτέιλ, πολλά από τα οποία προβάλλονται στην αναβαθμισμένη ιστοσελίδα apostagmata.gr και τα κοινωνικά δίκτυα της διοργανώτριας εταιρείας, όπου η προβολή της εκδήλωσης και των συμμετεχόντων σε αυτήν έγινε συστηματικά και άκρως επιτυχημένα.

Το “Ελληνικό Απόσταγμα” 2017 επένδυσε, τέλος, στην αναβάθμιση της θέσης του τσίπουρου και του ούζου στη σύγχρονη εστίαση, διοργανώνοντας καταρχάς μία συζήτηση στρογγυλής τραπέζης για το αν υπάρχει θέση για το ούζο και το τσίπουρο στο σύγχρονο εστιατόριο και προσκαλώντας στην έκθεση ως “χορηγούς γευστικής απόλαυσης” έξι εστιατόρια/μεζεδοπωλεία της Αθήνας (“Αιόλου 68”, “Κόλλιας”, “Τα Καραμανλίδικα του Φάνη”, “Ε/Γ Ταξιδεύοντας”, “Ψαράδες” και “Ψάριστον”), με αξιόλογες λίστες αποσταγμάτων, τα οποία έφεραν επιλεγμένους μεζέδες ούζου και τσίπουρου που δοκιμάστηκαν από τον κόσμο καθ’όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Το “Ελληνικό Απόσταγμα” διοργανώνει η εταιρεία Vinetum.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top