Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Υποδομές

Τον Μάρτιο του 2017 παραδίδεται σε πλήρη ανάπτυξη ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός Κλειδί

Βίκυ Καραντζαβέλου - 06 Φεβρουάριος 2017, 12:15

Με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, ολοκληρώνεται πλήρως ο οδικός άξονας Αθήνας Θεσσαλονίκης που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1970.


Από τη μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων στα Τέμπη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι παραδίδεται τον Μάρτιο του 2017 σε κυκλοφορία και πλήρη ανάπτυξη ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός Κλειδί.

Ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος επισκέφθηκε το έργο, διαπίστωσε ότι το ποσοστό προόδου των κατασκευαστικών εργασιών, είναι εξαιρετικό υψηλό: “Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουν εμείς και τα παιδιά μας. Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα”.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπήρξε κατηγορηματικός στις αιτιάσεις μερίδας του Τύπου, που έκαναν λόγο για “πριμ επιτάχυνσης”, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο τον ερχόμενο Μάρτιο:

“Μην ακούτε όλους τους δημοσιογράφους, δεν έχουν έγκυρα ρεπορτάζ. Ζητήθηκαν από την παραχώρηση 12 εκατ. περίπου για πριμ επιτάχυνσης και με τη συμφωνία που έχουμε κάνει, δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ. Το έργο αυτό είχε προχωρήσει παρά πολύ.  Δεν υπήρχε κανένας λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης παρά τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων και των εργοληπτών. Η συμφωνία που έγινε δεν περιλαμβάνει ούτε ένα ευρώ πριμ επιτάχυνσης. Υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις των διαιτητικών δικαστηρίων. Και εκεί έγινε διαπραγμάτευση και εξοικονομήθηκαν περίπου 36 εκατομμύρια Δόθηκαν λιγότερα χρήματα από αυτά που είχαν εκδικαστεί στα διαιτητικά δικαστήρια”.

Υπογραμμίζεται, ότι η παραίτηση των παραχωρησιούχων από σωρεία διαιτητικών αποφάσεων και διεκδικήσεων αποζημίωσης τους, που τους απέδιδαν οικονομικές αποζημιώσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία των έργων παραχώρησης στη χώρα μας.

Να σημειωθεί ότι με την ολοκλήρωση κα παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση από τη χώρα μας, τα οποία αφορούν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία.

Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξ αιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα είχαν σαν συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018 με ότι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των πολιτών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού – Σκοτίνας.

Τέλος, όσον αφορά στα διόδια στα Τέμπη ο κ. Σπίρτζης, εξήγησε, ότι “στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνουν οι σταθμοί των διοδίων που είχαν προβλεφθεί στις αρχικές συμβάσεις. Ο στόχος μας είναι στις αρχές του 2018 να μην έχουμε πουθενά μετωπικά διόδια και να υπάρχει το αναλογικό σύστημα διοδίων”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top