Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Συγκρατημένη αύξηση στον ευρωπαϊκό τουρισμό το 2016

Θοδωρής Κουμέλης - 09 Φεβρουάριος 2017, 11:36

Η Ισλανδία παραμένει ο προορισμός με τη μεγαλύτερη άνοδο (+40%), ακολουθούμενη από την εξαιρετική απόδοση της Κύπρου (+20%) και της Σλοβακίας (+19%), λόγω της βελτιωμένης αεροπορικής συνδεσιμότητας και της επισκεψιμότητας εκτός τουριστικής σεζόν. Η Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην 25η θέση από πλευράς διεθνών αφίξεων με +3,5% (Ιαν. - Σεπτ. 2016).


Η ευρωπαϊκή τουριστική ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται και αποδεικνύεται ανθεκτική σε προκλήσεις που αφορούν σε θέματα ασφάλειας και προστασίας, όπως επίσης και πολιτικών αναταραχών. Η συνολική άνοδος, ωστόσο, έχει επιβραδυνθεί από το προηγούμενο έτος (+5% το 2015), καθώς επηρεάζεται από τους προορισμούς εκείνους που χρειάζεται να αποκαταστήσουν την φήμη τους στην αγορά μετά από τραγικά, τρομοκρατικά γεγονότα. Η πιο επισκέψιμη περιοχή στον κόσμο, η Ευρώπη, καλωσόρισε 620 εκατ. διεθνείς τουρίστες το 2016, μια αύξηση κατά 2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2015.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της European Travel Commission, “Ευρωπαϊκός Τουρισμός - Τάσεις & Προοπτικές”, η πλειοψηφία των ευρωαπαϊκών προορισμών σημείωσαν ανάπτυξη τους τελευταίους μήνες του 2016. Η Ισλανδία παραμένει ο προορισμός με τη μεγαλύτερη άνοδο (+40%), ακολουθούμενη από την εξαιρετική απόδοση της Κύπρου (+20%) και της Σλοβακίας (+19%), λόγω της βελτιωμένης αεροπορικής συνδεσιμότητας και της επισκεψιμότητας εκτός τουριστικής σεζόν. Η Βουλγαρία (+16%) σημείωσε επίσης σημαντική ανάπτυξη, ενώ άλλοι προορισμοί, όπως η Σερβία και η Πορτογαλία (αμφότερες +13%) γίνονται όλο και πιο ελκυστικές για αυτούς που κυνηγούν ευκαιρίες και προσφορές. Η Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην 25η θέση από πλευράς ανάπτυξης με +3,5% Ιαν. - Σεπτ. 2016).

Οι ανησυχίες για θέματα ασφαλείας κρατούν χαμηλά τα ποσοστά των τουριστών στην Τουρκία (-31%) και το Βέλγιο (-14%), ενώ το ισχυρό ελβετικό φράγκο αποδυναμώνει την τουριστική απόδοση της Ελβετίας (-2%).



“Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί γνωρίζουν την ανάγκη να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε ένα τομέα που γρήγορα προσαρμόζεται στις διάφορες ανάγκες των ταξιδιωτών, τόσο στις καθιερωμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές. Μόνο με μεγάλη δέσμευση και συνεργασία με τις ευρωπαϊκές τουριστικές αρχές θα παραμείνει η Ευρώπη ένας ανταγωνιστικός προορισμός και θα πετύχει την προώθηση του εισερχόμενου τουρισμού”, λέει ο Eduardo Santander, εκτελεστικός διευθυντής της ETC.

Το ευρωπαϊκό ταξίδι στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ενδο-περιφερειακή ζήτηση. Αρκετοί προορισμοί σημείωσαν διψήφια αύξηση από τη Γερμανία και τη Γαλλία, κάτι που οφείλεται στις σταθερές οικονομικές συνθήκες εντός Ευρωζώνης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αποδυναμωμένη λίρα δεν απέτρεψε τελικά την ταξιδιωτική ζήτηση, με σχεδόν έναν στους δύο ευρωπαϊκούς προορισμούς να σημειώνει διψήφια αύξηση από αυτήν την αγορά. Οι αφίξεις τουριστών από τη Ρωσία βελτιώνονται σταδιακά, με σημαντικές αυξήσεις να καταγράφονται στην περιοχή της Μεσογείου και σε προορισμούς της Βαλτικής. Οι ρωσικές τουριστικές ροές αναμένεται να αυξηθούν περισσότερο το 2017 καθώς το ρούβλι ενδυναμώνεται.

Οι αφίξεις από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 8% (περίπου 27,4 εκατ. τουρίστες) το 2016, πράγμα που ενισχύθηκε από το ισχυρό δολάριο και ενθάρρυναν οι οικονομικές συνθήκες και οι καλές τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια. Ωστόσο, μένει να δούμε αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί λόγω της στρατηγικής της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ για απομάκρυνση από την παγκοσμιοποίηση.

Τέλος, η αύξηση των Κινέζων τουριστών (+2%) έχει επιβραδυνθεί από το 2015, καθώς ανησυχίες για την ασφάλεια τους αποτρέπουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη.

ETC - Quarterly Report Q4 2016




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top