Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
TOs

Η TUI πωλεί την Travelopia έναντι 381 εκατ. ευρώ

Τατιάνα Ρόκου - 14 Φεβρουάριος 2017, 11:31

Η πώληση Travelopia είχε ανακοινωθεί από τον Μάιο του 2016 και αποτελεί σημείο καμπής για τη μετατροπή της TUI σε έναν τουριστικό οργανισμό εστιασμένο σε εμπορικά σήματα ξενοδοχίας και κρουαζιέρας. Σύμφωνα με το πρόγραμμα “TUI 2022”, στόχος είναι ο κύκλος εργασιών να φτάσει το 1 δισ. ευρώ και το 1 εκατ. νέοι πελάτες την επόμενη πενταετία.


Η TUI Group έφτασε σε συμφωνία με την εταιρεία KKR για την πώληση της Travelopia. Η KKR εξαγοράζει τη μονάδα της TUI στην τιμή των 381 εκατ. ευρώ. Η τιμή αυτή ισούται με 14,4 φορές το υποκείμενο EBITA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) της Travelopia για την περίοδο 2015-16 και 7,7 φορές το υποκείμενο EBITDA. Βάσει αυτού του υπολογισμού, η συναλλαγή προσφέρει μεγάλη αξία στον όμιλο και τους μετόχους του.

Η πώληση Travelopia είχε ανακοινωθεί από τον Μάιο του 2016 και αποτελεί σημείο καμπής για τη μετατροπή της TUI σε έναν τουριστικό οργανισμό εστιασμένο σε εμπορικά σήματα ξενοδοχίας και κρουαζιέρας. Ο Fritz Joussen, διευθύνων σύμβουλος της TUI Group δήλωσε: “Η πώληση της Travelopia είναι το επόμενο στρατηγικό βήμα σκιαγράφησης του προφίλ της TUI. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στη μετατροπή μας σε μια καθετοποιημένη τουριστική επιχείρηση. Τόσο ο όμιλος όσο και οι μέτοχοί του ωφελούνται από το αποτέλεσμα της συναλλαγής. Έχουμε φιλόδοξους στόχους και θέλουμε να πάμε το σήμα της TUI σε νέες περιοχές του κόσμου τα επόμενα χρόνια. Και αυτή η καθαρά στρατηγική κατεύθυνση υποστηρίζει αυτήν την πορεία”.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα “TUI 2022”, στόχος είναι ο κύκλος εργασιών να φτάσει το 1 δισ. ευρώ και η προσέγγιση 1 εκατ. νέων πελατών μέσα στην επόμενη πενταετία. Η TUI δεν αναζητά μόνο να επεκτείνει τον “πυρήνα” των δραστηριοτήτων της, δηλαδή τα ξενοδοχεία και την κρουαζιέρα στις παραδοσιακές της αγορές. Ο όμιλος στοχεύει αναπτυχθεί σε νέες αγορές εξερχόμενου τουρισμού, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Βραζιλία και η Κίνα, οι οποίες αποτελούν ήδη μέρος του χαρτοφυλάκιου προορισμών της. Το “TUI 2022” σκοπό έχει τώρα να επεκτείνει σταθερά αυτούς τους προορισμούς ως αγορές εξερχόμενου τουρισμού επίσης.

Ο Όμιλος TUI μπήκε με θετικό πρόσημο στο νέο οικονομικό έτος 2016-17, καθώς σημείωσε αύξηση στον κύκλο εργασιών στην υπό εξέταση περίοδο, ενώ η εποχιακή ζημία του α’ τριμήνου του έτους μειώθηκε σε ετήσια βάση. Το EBITA αυξήθηκε κατά 17%, σε ζημία 66,7 εκατ. ευρώ (τον προηγούμενο χρόνο ήταν -80,4 εκατ. ευρώ) το διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου. Συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αυξήθηκε κατά 25%, σε -60,3 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου TUI αυξήθηκε κατά 8,5% σε 3,49 δισ. ευρώ (το προηγούμενο έτος ήταν 3,21 δισ. ευρώ) – και συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αυξήθηκε κατά 2,3%, σε 3,29 εκατ. ευρώ.

Ανά περιοχή τώρα, οι αγορές του Ην. Βασιλείου και Ιρλανδίας, των Σκανδιναβικών χωρών, του Καναδά και της Ρωσίας επωφελήθηκαν από την
ισχυρή απόδοση της αγοράς εξερχόμενου τουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας, με αύξηση πάνω από 10% ετησίως. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από τα ταξίδια μεγάλων απόστασεων και την κρουαζιέρα, με το λανσάρισμα της TUI Discovery το καλοκαίρι του 2016.

Η σκανδιναβική αγορά συνεχίζει να λειτουργεί σε ένα δύσκολο αγοραστικό περιβάλλον, με χαμηλότερη ζήτηση για την Τουρκία και τη Β. Αφρική. Τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν επίσης από τα κόστη του rebranding της TUI. Κατά την υπό εξέταση περίοδο, τα κέρδη από τις προαναφερόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 10 εκατ. ευρώ, φτάνοντας στα -20,2 εκατ. ευρώ.

Οι αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Ελβετίας και της Πολωνίας αντίθετα, σημείωσαν ετήσια μείωση στα κέρδη τους. Η αγορά εξερχόμενου τουρισμού της Γερμανίας βελτίωσε τις λειτουργικές της επιδόσεις, βασιζόμενη στην αύξηση του μεριδίου αγοράς και την περαιτέρω ενισχυμένη άμεση και απευθείας διανομή. Ωστόσο, τα κέρδη τόσο της γερμανικής αγοράς όσο και όλης της κεντρικής Ευρώπης μειώθηκαν λόγω των υψηλότερων από τα συνήθη αρνητικών αποτελεσμάτων της γερμανικής TUI fly τον Οκτώβριο του 2016, κάτι που προκάλεσε κόστος περίπου 22 εκατ. ευρώ. Σε γενικές γραμμές, αυτή η περιοχή δραστηριοποίησης του ομίλου κατέγραψε μείωση στα κέρδη, με 25,4 εκατ. ευρώ (-52,4 εκατ. ευρώ).

Τα λειτουργικά αποτελέσματα σε Βέλγιο, Ολλανδία και Γαλλία επηρεάστηκαν από έναν αριθμό παραγόντων, όπως τα κόστη του μάρκετινγκ για τον επαναπροσδιορισμό της εμπορικής ταυτότητας της TUI στο Βέλγιο, καθώς και από τη ζημία στα κέρδη της γαλλικής Transat που περιελήφθη στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα. τα κέρδη ανήλθαν σε -47,7 εκατ. ευρώ (από -27,7 εκατ. ευρώ πέρυσι).

Όσον αφορά στο τμήμα της διαμονής, το α’ τρίμηνο της εξεταζόμενης περιόδου τα ξενοδοχεία του ομίλου σχεδόν διπλασίασαν τα ετήσια κέρδη τους. Το EBITA αυξήθηκε σε 48,8 εκατ. ευρώ (από 25,2 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο). Ειδικότερα η RIU αύξησε τα ποσοστά χωρητικότητας στα ξενοδοχεία της κατά 2%. Η Robinson επίσης εμφάνισε ανάπτυξη, με μέσο όρο κέρδους ανά κρεβάτι 3%.

Το α’ τρίμηνο ο τομέα κρουαζιέρες του Ομίλου συνέχισε να εμφανίζει ανάπτυξη, με το EBITA να ανέρχεται σε 19,1 εκατ. ευρώ (από 8,2 εκατ. ευρώ πέρυσι). Η TUI Cruises κατόρθωσε σημαντική αύξηση του αριθμού των ημερών επιβατών εν πλω, καθώς και αύξηση του λειτουργικού της αποτελέσματος, λόγω της επιτυχημένης επέκτασης του στόλου της με το “Mein Schiff 5” το καλοκαίρι του 2016. Ο σημερινός στόλος TUI Cruises με πέντε κρουαζιερόπλοια έχει υψηλό συντελεστή χωρητικότητας, στο 100%. Σημειώνεται ότι το “Mein Schiff 6” θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2017, ενώ δύο ακόμη κρουαζιερόπλοια από το στόλο “Mein Schiff” θα παραδοθούν το 2018 και το 2019.

Τέλος, και η Hapag-Lloyd Cruises είχε θετικά αποτελέσματα την ίδια χρονική περίοδο. Οι ημέρες επιβατών εν πλω στα πλοία της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 74% (από 70% πέρυσι).

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top