Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

ΙΑΤΑ: Οι αερομεταφορές συνεχίζονται να γίνονται ασφαλέστερες

Θοδωρής Κουμέλης - 13 Μάρτιος 2017, 13:15

Το 2016 συνέβησαν 10 θανατηφόρα ατυχήματα με συνολικά 268 θανάτους. Αυτό αποτελεί ένα μέσο όρο 13,4 θανατηφόρων ατυχημάτων και 371 θανάτων ετησίως μέσα στην προηγούμενη πενταετία (2011-2015).


Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) έδωσε στη δημοσιότητα τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων το 2016.

Η αναλογία των συνολικών ατυχημάτων (ατυχήματα ανά ένα εκατομμύριο πτήσεων) ήταν 1.61, νούμερο που αποτελεί βελτίωση από το 1.79 το 2015. Ο αριθμός ατυχημάτων για τα τζετ το 2016 (μετρούμενη σε απώλειες αεροσκαφών ανά ένα εκατομμύριο πτήσεων) ήταν 0.39, πράγμα που ισοδυναμεί με ένα σοβαρό ατύχημα για κάθε 2,56 εκατ. πτήσεις. Το νούμερο αυτό δεν είναι εξίσου καλό όσο εκείνο του 2015 (0.32) και ήταν επίσης πάνω από τη μέση τιμή της πενταετίας 2011-2015, που είχε φτάσε το 0.36.

Το 2016 συνέβησαν 10 θανατηφόρα ατυχήματα με συνολικά 268 θανάτου . Αυτό αποτελεί ένα μέσο όρο 13,4 θανατηφόρων ατυχημάτων και 371 θανάτων ετησίως μέσα στην προηγούμενη πενταετία (2011-2015).

Ο ρυθμός απώλειας των τζετ αεροσκαφών των αεροπορικών εταιρειών-μελών της ΙΑΤΑ για το 2016 ήταν 0.35 (ένα ατύχημα για κάθε 2,86 εκατ. πτήσεις). Ενώ αυτά τα νούμερα ξεπέρασαν το γενικό ποσοστό απωλειών, είναι ένα βήμα πίσω από τα 0.22 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεων που συνέβησαν το 2015.

“Τον περασμένο χρόνο, περίπου 3,8 δισ. ταξιδιώτες πέταξαν με ασφάλεια σε 40,4 εκατ. πτήσεις. Ο αριθμός των συνολικών ατυχημάτων, των μοιραίων ατυχημάτων και των θανάτων μειώθηκαν σε σχέση με το μέσο όρο της πενταετίας, πράγμα που δείχνει ότι οι αερομεταφορές συνεχίζουν να γίνονται ασφαλέστερες. Πράγματι, κάναμε ένα βήμα πίσω σε ορισμένες βασικές παραμέτρους σε σχέση με την εξαιρετική απόδοση του 2015. Ωστόσο, οι πτήσεις εξακολουθούν να είναι η ασφαλέστερη μορφή ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων. Και η ασφάλεια παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα όλων των εμπλεκομένων στον τομέα των αερομεταφορών. Ο στόχος είναι η κάθε πτήση να αναχωρεί και να φτάνει στον προορισμό της χωρίς κάποιο περιστατικό. Και κάθε ατύχημα πολλαπλασιάζει τις προσπάθειές μας για να το επιτύχουμε αυτό” δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ.
 
Σημαντική πρόοδος στην Αφρική
Το 2016, η υποσαχάρια Αφρική σημείωσε την καλύτερη επίδοσή της στην τελευταία δεκαετία, με μηδενικούς θανάτους και μηδενικές απώλειες αεροσκαφών. Ο συνολικός ρυθμός ατυχημάτων ήταν 2,30 ανά ένα εκατομμύριο αναχωρήσεις σε σχέση με 9,73 τα πέντε προηγούμενα χρόνια. Η ήπειρος επίσης σημείωσε συνεχή αύξηση της ασφάλειας στα ελικοφόρα αεροσκάφη με ποσοστό απώλειας στο 1,56 (85% χαμηλότερα από ό,τι την περίοδο 2011-2015). Υπήρξε μόνο ένα μη θανατηφόρο ατύχημα απώλειας αεροσκάφους αυτού του τύπου.

“Οι υποσαχάριες αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις το 2016. Όμως δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε σε αυτήν την επιτυχία. Η ασφάλεια κερδίζεται μέρα με τη μέρα. Το μάθημα από τη βελτίωση της Αφρικής είναι ότι παγκόσμια πρότυπα, όπως το ΙΑΤΑ Operational Safety Audit (IOSA) κάνουν τη διαφορά. Τα αφρικανικά έθνη θα πρέπει να διατηρήσουν αυτή την ισχυρή δυναμική, κάνοντας το IOSA και την αξιολόγηση IATA Standard Safety Assessment (για τους αερομεταφορείς που δεν έχουν δικαίωμα για IOSA) μέρος της διαδικασίας πιστοποίησης των αεροπορικών τους εταιρειών. Οι περιφερειακές διοικήσεις πρέπει επίσης να επιταχύνουν την εφαρμογή των προτύπων ασφάλειας του ICAO (SARP). Ως το τέλος του 2016, μόνο 22 χώρες της Αφρικής είχαν εφαρμόσει το SARP”, δήλωσε ο de Juniac.

Οι 33 υποσαχάριες αεροπορικές εταιρείες που ήταν καταχωρημένες στο IOSA είχαν σχεδόν διπλάσια θετική επίδοση, όπως επίσης και οι IOSA αεροπορικές εταιρείες εκτός IOSA, από άποψη συνολικών ατυχημάτων. Ακόμη, σημείωσαν 7,5 φορές καλύτερη επίδοση από αερομεταφορείς εκτός IOSA κατά την περίοδο 2012-2016.

Το 2016, το ποσοστό των ατυχημάτων για τις αεοπορικές μέλη του IOSA ήταν σχεδόν δύο φορές βεελτιωμένο από αυτά των αεροπορικών εκτός IOSA (1,25 έναντι 2,36) και πάνω από τρεις φορές βελτιωμένο από τα πέντε προηγούμενα χρόνια. Υπάρχουν επί του παρόντος 413 αεροπορικές εταιρείες στο μητρώο του IOSA, εκ των οποίων 144 δεν είναι μέλη της IATA. Αυτή είναι μια πρόσθετη απόδειξη για το σημαντικό ρόλο του IOSA.

Στρατηγική Ασφάλειας Έξι Σημείων
Η “Στρατηγική Ασφάλειας Έξι Σημείων” της ΙΑΤΑ είναι μια ολοκληρωμένη προσέγγιση δεδομένων για να προσδιοριστούν τα οργανωτικά, λειτουργικά και αναδυόμενα ζητήματα ασφάλειας των αεροπορικών εταιρειών:

  1. Μείωση του λειτουργικού κινδύνου, όπως LOC-I, CFIT και RE
  2. Βελτίωση της ποιότητας και συμμόρφωση μέσω προγραμμάτων ελέγχου
  3. Υποστήριξη για βελτίωση της υποδομής των αεροπορικών μεταφορών
  4. Υποστήριξη συνεχούς και σταθερής εφαρμογής Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας
  5. Στήριξη αποτελεσματικών προσλήψεων και κατάρτισης για τη βελτίωση της ποιότητας και της συμμόρφωσης μέσω προγραμμάτων όπως το IATA - Training Qualification and Initiative.
  6. Εντοπισμός και αντιμετώπιση των αναδυόμενων ζητημάτων ασφάλειας, όπως οι μπαταρίες λιθίου και ενσωμάτωση -εξ αποστάσεως-πειραματικών συστημάτων αεροσκαφών (RPAS) σε εναέριο χώρο.

 




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top