Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ξενοδοχεία

Expedia: Αναμένουμε μείωση των ξενοδοχειακών προμηθειών και 'επαγγελματικοποίηση' της sharing economy

Θοδωρής Κουμέλης - 17 Μάρτιος 2017, 10:43

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Expedia, Dara Khosrowshahi πιστεύει ότι η ξενοδοχειακή βιομηχανία πρέπει να αλλάξει την τιμολογιακή της διάρθρωση και συγκεκριμένα να αποδεσμεύσει την τιμολόγηση, με τον ίδιο τρόπο που οι αεροπορικές εταιρείες την έχουν αποδεσμεύσει για τα αεροπορικά τους εισιτήρια.


Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Expedia, Dara Khosrowshahi, αναμένει ότι οι προμήθειες των ξενοδοχείων πρόκειται να μειωθούν, καθώς οι ΟΤΑ φαίνεται να περνούν σε χαμηλότερα πάγια έξοδα, πράγμα που επιτυγχάνεται μέσω της ανάπτυξης, όχι μόνο των μετόχων, αλλά και των ξενοδοχειακών τους συνεργατών. Μιλώντας στο International Hotel Investment Forum (IHIF) στο Βερολίνο την περασμένη εβδομάδα, ο Khosrowshahi είπε ότι “η Expedia μειώνει τις βιομηχανικές προμήθειες τα τελευταία 10 χρόνια, καθώς η εταιρεία μεγαλώνει”.

“Καθώς ελέγχουμε τα πάγια έξοδά μας σε σχέση με τη ζήτηση, θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι ευνοούνται οικονομικά όχι μόνο οι μέτοχοί μας, αλλά και οι εταίροι μας”, δήλωσε. “Είμαστε ήδη στον χώρο 20 χρόνια και αυτό δε θα συνέβαινε χωρίς τους συνεργάτες μας ... Μπορεί να μη διαθέτουμε χιλιάδες ανθρώπους που εργάζονται στον τομέα, αλλά έχουμε την ευκαιρία να εμπορευόμαστε τα προϊόντα των εταίρων μας και η συνεργασία αυτή μεγαλώνει”.

Ωστόσο, ο Khosrowshahi πιστεύει ότι η βιομηχανία πρέπει να αλλάξει την τιμολογιακή της διάρθρωση και συγκεκριμένα να αποδεσμεύσει την τιμολόγηση, με τον ίδιο τρόπο που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αποδεσμεύσει την τιμολόγηση για τα αεροπορικά τους εισιτήρια, με αποτέλεσμα οι τιμές να μη διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό όταν ένας πελάτης κάνει κράτηση μέσω ενός franchise, όπως η Expedia, η Booking.com, κ.λπ. -και έτσι η τιμή αντικατοπτρίζει την πραγματική της αξία.

“Πιστεύω ότι το βασικό πρόβλημα όσον αφορά στις προμήθειες και τα εμπορικά σήματα είναι η διάρθρωση των τιμών της βιομηχανίας αυτής. Δεν έχει προσαρμοστεί αληθινά στην πραγματικότητα των νέων οικονομικών του τομέα της διανομής. Οι αεροπορικές εταιρείες αποδεσμεύουν τα προϊόντα τους –θέσεις, check-in, βαλίτσες, φαγητό, κ.λπ.– φέρνοντάς τα πιο κοντά στους βασικούς, οικονομικούς ναύλους, που είναι πιο φθηνοί”.

Ενώ τα πάγια κόστη μειώνονται, η Expedia βρίσκεται αντιμέτωπη με τεράστια έξοδα, καθώς μετατρέπεται από μία διαδικτυακή εταιρεία σε μια εταιρεία-πλατφόρμα. “Η αγορά εδραιώνεται και η ζήτηση παγιώνεται σε όλο και μεγαλύτερες πλατφόρμες. Έχουμε μετατραπεί από μια διαδικτυακή εταιρεία σε μια εταιρεία-πλατφόρμα και πρέπει να λάβουμε ουσιαστικά υπόψιν μας κάθε κομμάτι του τομέα του ταξιδιού στον κόσμο -ξενοδοχεία, αερομεταφορές, αυτοκίνητα- και να το προσφέρουμε με οποιονδήποτε τρόπο οι καταναλωτές επιθυμούν, μέσω ιστοσελίδων, κινητών, WeChat και voice control. Η μετάβαση από το web σε πλατφόρμα ισοδυναμεί με μεγάλα κόστη, έτσι για να μπορέσουμε να καλύψουμε τα κόστη αυτά, προσπαθούμε να έχουμε μεγαλύτερο όγκο στην πλατφόρμα μας”.

Ως εκ τούτου, η εταιρεία το 2015 εξαγόρασε επτά επιχειρήσεις, μεταξύ αυτών και τις Travelocity, Orbitz Worldwide και HomeAway, αν και δεν προχώρησε σε καμία εξαγορά πέρυσι.

“Με την ενοποίηση έρχονται όμως και αλλαγές”, είπε, και η απόκτηση της HomeAway για παράδειγμα, είναι μια “επέκταση του κοινού και των προμηθειών προς εναλλακτικά καταλύματα, το οποίο πιστεύουμε ότι θα είναι πολύ σημαντικό τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια”.

O Khosrowshahi κατά τη διάρκεια της ομιλίας του τόνισε ότι η διαμοιραζόμενη οικονομία θα γίνει πιο επαγγελματική και ότι αυτό που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή “είναι μόνο η αρχή”, πράγμα που μας θυμίζει λίγο πολύ το e-Bay πριν από 15 χρόνια, με το οποίο επιχειρηματίες ενεπλάκησαν από το σπίτι τους σε μια αγορά. “Πιστεύω ότι τα εναλλακτικά καταλύματα θα ‘επαγγελματικοποηθούν’ όχι μόνο από την πλευρά των εταιρειών, αλλά των ιδιοκτητών. Με το συνδυασμό τεχνολογίας και διανομής οι ευκαιρίες για τους ιδιοκτήτες είναι τεράστιες” δήλωσε.

Υπάρχουν βέβαια τόσο απειλές όσο και ευκαιρίες στη βιομηχανία. Μία απειλή είναι σαφώς η πίεση των τιμών, όταν τα σπίτια διατίθεται μαζικά στην παγκόσμια αγορά ταξιδίων, συμπιέζοντας έτσι τις τιμές. Ωστόσο, η δυνατότητα που φέρνει το home-sharing, είπε, δημιουργεί και νέα ζήτηση.

Για τη διείσδυση της Google στον τομέα του ταξιδιού, ο Khosrowshahi, είπε: “Η Google είναι μια πλατφόρμα marketing. Έχει δηλώσει ότι θέλει να παραμείνει στην κορυφή του καταναλωτικού κομματιού και δεν πρόκειται να εμβαθύνουν και πολύ στην εξυπηρέτηση των πελατών, καθώς αυτό δεν είναι κάτι που κάνουν ως εταιρεία. Είναι ένα πολύ σημαντικός συνεργάτης, αλλά και ένα πολύ ακριβό κανάλι διανομής. Προσπαθούμε να μετατρέψουμε τους πελάτες (που αποκτήθηκαν μέσω της Google) μέσω από μια σειρά αλληλεπιδράσεων μαζί μας, σε άμεσους πελάτες μας. Συνεπώς, αποτελεί μια γιγαντιαία ‘δεξαμενή’ απόκτησης πελατών για εμάς”.




Στη φωτογραφία, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Expedia, Dara Khosrowshahi (δεξιά), στο International Hotel Investment Forum.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top