Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΟρίστηκε με τροπολογία το ενιαίο τέλος σε όλα τα αεροδρόμια, στα 12 ευρώ
Νομοθεσία

Ορίστηκε με τροπολογία το ενιαίο τέλος σε όλα τα αεροδρόμια, στα 12 ευρώ

Tο νέο ενιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες θα είναι στα 12 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ παράλληλα θα πληρώνουν πλέον όλοι οι επιβάτες άνω των 2 ετών. Mέχρι σήμερα το τέλος επιβαλλόταν σε παιδιά από πέντε ετών και πάνω.

Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ή αλλιώς, το γνωστό “Σπατόσημο“, ορίζει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, από τους υπουργούς Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
 
H τροπολογία συμπεριλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών.
 
Όπως αναφέρεται σε αυτή, το νέο ενιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες θα είναι στα 12 ευρώ ανά επιβάτη και προβλέπεται η έναρξη του από την ημερομηνία έναρξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και έως την 1η Νοεμβρίου 2024. Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024 θα ορίζεται στα 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες.
 
Το όριο ηλικίας για το λεγόμενο “Σπατόσημο” κατεβαίνει σημαντικά καθώς σύμφωνα με την τροπολογία το τέλος θα πληρώνουν πλέον όλοι οι επιβάτες άνω των 2 ετών, ενώ μέχρι σήμερα το τέλος επιβάλλονταν σε παιδιά από πέντε ετών και πάνω. Αυτό σύμφωνα με την κυβέρνηση θα φέρει σημαντική αύξηση εσόδων.
 
Μέχρι σήμερα το τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων προέβλεπε διαφορετική χρέωση ανάλογα με τον τελικό προορισμό και ήταν 12 ευρώ για επιβάτες που ταξίδευαν σε αεροδρόμια εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ενώ έφτανε μέχρι τα 22 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό εκτός των χωρών αυτών.
 
Όπως αναφέρεται στην τροπολογία “το τέλος θα πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως τελικού προορισμού των αναχωρούντων επιβατών, για λόγους ίσης μεταχείρισης του επιβατικού κοινού που εκκινεί από διαφορετικούς αερολιμένες, για τη δημιουργία υγιών συνθηκών ανταγωνισμού μεταξύ αερολιμένων και για πρακτικούς λόγους ομοιόμορφης εφαρμογής”.
 
Τα εισπραττόμενα ποσά από το τέλος στο αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”  κατατίθενται στο λογαριασμό του “Ταμείου Ανάπτυξης Αερολιμένων Σπάτων” και διατίθενται κατά 75% σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση κύρωσης του νόμου για το νέο αεροδρόμιο Ν.2338/1995. Το υπόλοιπο 25% πηγαίνει υπέρ της ΥΠΑ. Τα τέλη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα μεταβιβαστούν στην Fraport κατατίθενται στους 14 ειδικούς λογαριασμούς με τίτλο “Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυχγρονισμού Αερολιμένα” που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος και διατίθενται κατά 100% στους παραχωρησιούχους. Στα υπόλοιπα αεροδρόμια το 50% κατατίθενται σε λογαριασμό που φορά τον κάθε αερολιμένα ξεχωριστά και διατίθενται για κάλυψη λειτουργικού και επενδυτικού κόστους ενω το άλλο 50% εισπράττεται υπέρ της ΥΠΑ.
 
Η διάταξη της τροπολογίας προβλέπει την επιβολή του τέλους σε επιβάτες άνω των δύο (2) ετών, αντί των πέντε (5) ετών, όπως ισχύει σήμερα και η απαλλαγή από την καταβολή του τέλους κάτωθι κατηγοριών επιβατών:
α) οι αναχωρούντες επιβάτες από/προς αερολιμένες στους οποίους λειτουργούν αεροπορικές γραμμές που υπάγονται στο καθεστώς των άρθρων Ιό-18 του Κανονισμού 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από/προς αεροδρόμια επί υδάτινων επιφανειών,
β) οι επιβάτες σε πτήση διαμετακόμισης δηλ. ίδιος αριθμός πτήσης αφιχθέντος και αναχωρούντος αεροσκάφους,
γ) Οι αεροπορικώς διερχόμενοι επιβάτες, οι οποίοι συνεχίζουν το ταξίδι τους με την ίδια ή άλλη αεροπορική εταιρεία, κάνοντας χρήση όλων των εξυπηρετήσεων που παρέχονται σε έναν αερολιμένα (transfer επιβάτες), εφόσον συνεχίζουν το ταξίδι τους εντός είκοσι τεσσάρων ωρών, το οποίο θα αποδεικνύεται είτε με την προσκόμιση ενιαίου εισιτηρίου, είτε με το απόκομμα του εισιτηρίου της προηγούμενης διαδρομής. Οι εν λόγω επιβάτες καταβάλλουν στο αεροδρόμιο αναχώρησης εφάπαξ το εν λόγω τέλος,
δ) οι επιβάτες πτήσεων κρατικών αεροσκαφών που μεταφέρουν προσωπικότητες για τις οποίες γίνεται επίσημη υποδοχή από την ελληνική κυβέρνηση, οι επιβάτες ελληνικών κρατικών αεροσκαφών χρησιμοποιουμένων για στρατιωτικούς, τελωνειακούς, αστυνομικούς και γενικά κρατικούς σκοπούς καθώς και οι επιβάτες αλλοδαπών κρατικών αεροσκαφών για κράτη με τα οποία υπάρχει αμοιβαιότητα,
ε) τα μέλη του πληρώματος των αεροσκαφών, καθώς και μέλη του πληρώματος που επιβιβάζονται για ανάληψη υπηρεσίας σε άλλο σταθμό, για αντικατάσταση των εν υπηρεσία πληρωμάτων,
στ) οι επιβάτες που φθάνουν σε αεροδρόμιο λόγω έκτακτης ανάγκης, βλάβης, κακών καιρικών συνθηκών ή άλλου γεγονότος ανωτέρας βίας, ανεξαρτήτως αν εξέλθουν από τον τελωνειακά ελεγχόμενο χώρο ή συνεχίσουν το ταξίδι τους με άλλο αεροσκάφος την ίδια ή άλλη μέρα, καθώς και επιβάτες πτήσεων έρευνας και διάσωσης,
ζ) οι επιβαίνοντες σε αεροσκάφη που συμμετέχουν σε επίσημα οργανωμένες αεραθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε ελληνικούς αερολιμένες.
Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024