Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Μετα-αναζήτηση

Η Travelzoo αποσύρεται από τον τομέα αναζήτησης και πουλά το fly.com

Θοδωρής Κουμέλης - 05 Απρίλιος 2017, 11:17

Ο τομέας της μετα-αναζήτησης δεν είναι το σίγουρο μονοπάτι για τα κέρδη, όπως το έκαναν τόσο εύκολο να φαίνεται εταιρείες όπως η Kayak, η Skyscanner και η Momondo, με την Travelzoo να το μαθαίνει αυτό με τον σκληρό τρόπο.


Το 2009 η εταιρεία Travelzoo, με έδρα τη Νέα Υόρκη, ξόδεψε 1,76 εκατ. δολ. για να αγοράσει το domain fly.com, πράγμα που έμοιαζε να αξίζει τα λεφτά του. Ήταν σύντομο, κατανοητο και δύσκολο κάποιος να το γράψει λάθος.

Η Travelzoo λοιπόν εγκαινίασε μια μηχανή μετα-αναζήτησης στην ιστοσελίδα fly.com για πτήσεις - και αργότερα για ξενοδοχεία. Το πλάνο της επιχείρησης ήταν να μεταπείσει τους αγοραστές εισητηρίων πτήσεων να αγοράσουν και κάποια πακέτα διακοπών ή να κλείσουν και κάποια δωμάτια ξενοδοχείων, μέσα από μια βάση δεδομένων εκατομμυρίων συνδρομητών, που ενημερώνονταν με εβδομαδιαία newsletter και email. Ο στόχος ήταν να ανταγωνιστούν την Kayak στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Skyscanner στην Ευρώπη.

Τα πλάνα όμως δεν “πέταξαν”, καθώς η εταιρεία δεν κατάφερε ποτέ να εδραιώσει το εμπορικό της όνομα με επιτυχία στους χρήστες της ή μέσω της απόκτησης νέων πελατών.

Πρόσφατα, η Travelzoo απέλυσε ή ανακατηύθυνε το μικρό προσωπικό της fly.com σε μια επιχείρησή της στον τομέα της αναζήτησης, που αποτελείται από τις Fly.com και SuperSearch, ένα pay-per-click εργαλείο αναζήτησης δηλαδή που προτείνει στους χρήστες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες.

Στις 31 Μαρτίου όμως, πούλησε οριστικά το domain fly.com σε έναν άγνωστο αγοραστή, ενώ παράλληλα ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της εταιρείας αρνήθηκε να αναλύσει περισσότερο την απόφαση.

Παρατηρητές εκτός εταιρείας υποψιάζονται ότι το πρόβλημα ήταν πως τα στελέχη της είχαν γίνει έξαλλα. Από τα τέλη του 2010, τα στελέχη της Travelzoo είχαν στρέψει την προσχοή τους στα προϊόντα “Local Deals” και “Getaways”. ο στόχος τους ήταν να ανταγωνιστούν την τότε συνεχώς αυξανόμενη επιτυχία της Groupon με τα voucher.

Η δουλειά της fly.com όμως γινόταν όλο και πιο δύσκολη με τον καιρό. Με την εξαγορά της Kayak από τον Όμιλο Priceline το 2012, το κόστος του ανταγωνισμού σε θέματα απόκτησης πελατών και προμηθειών αυξήθηκε απότομα.

Η Travelzoo στη συνέχεια επλήγη από τη στροφή των χρηστών στα κινητά, η οποία, σε συνδυασμό με τα προγράμματα “ad block” (μπλόκου των διαφημίσεων) στους υπολογιστές, αλλά και με άλλους παράγοντες, οδήγησαν σε πολύ χαμηλά ποσοστά διαφήμισης της εταιρείας. Από το 2013 η Travelzoo προσπάθησε να ανακατευθύνει το οικονομικό της μοντέλο, κερδίζοντας από τις προμήθειες των ξενοδοχειακών κρατήσεων, όμως το κόστος της επένδυσης σε μια πλατφόρμα κρατήσεων ξενοδοχείων ήταν υψηλό. Για να μπορέσει να βρεί χρήματα, η Travelzoo έπρεπε να χαμηλώσει την ψηφιακή υποστήριξη μάρκετινγκ για την ιστοσελίδα fly.com. Μεταξύ όμως του 2013 και του 2016, οι μηνιαίες αναζητήσεις μειώθηκαν κατά το ήμισυ. Η πτώση αυτή οδήγησε και στη μείωση του ετήσιου τζίρου των Fly.com και SuperSearch από τα 23 εκατ. δολ. το 2013, στα 14 εκατ. δολ. το 2016.

Δυστυχώς όμως, και το προϊόν “Local Deals” αποδείχθηκε ‘μια τρύπα στο νερό’, διότι καθώς οι διεθνείς οικονομίες άρχισαν να ανακάμπτουν, το ενδιαφέρον για τα voucher μειώθηκε αισθητά. Τα ετήσια έσοδα του “Local Deals” έπεσαν από τα 35 εκατ. δολ. το 2013, στα 20 εκατ. δολ. το 2016. Επίσης, το 2016 η Travelzoo είχε κύκλο εργασιών 128 εκατ. δολ., πράγμα που αποτελεί ετήσια μείωση κατά 9%.

Οι μειώσεις αυτές απομάκρυναν επίσης και τους επενδυτές. Από το καλοκαίρι του 2013, οι επενδυτές έριξαν κατα τα 2/3 της αξίας της Travelzoo, φτάνοντας στο ποσό που έίναι και σήμερα, στα 130 εκατ. δολ., σχεδόν ίδιο με τα ετήσια έσοδά της.



Με βάση όλα τα παραπάνω, η Travelzoo “επανεκίνησε” την ιστοσελίδα της και σε γενικές γραμμές συνεχίζει να μισθώνει δεκάδες θέσεις παγκοσμίως για τη βασική της δραστηριότητα, που δεν είναι άλλη από την έκδοση προσφορών. Επίσης η βάση των χρηστών της για τα newsletter συγκεντρώνει 28 εκατ. διευθύνσεις.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top