Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΝΔ: Μειώσεις σε μέση δαπάνη ανά ταξίδι και μέση διάρκεια παραμονής το 2016 στην Ελλάδα
Τουριστική πολιτική

ΝΔ: Μειώσεις σε μέση δαπάνη ανά ταξίδι και μέση διάρκεια παραμονής το 2016 στην Ελλάδα

Ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε στη μείωση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 6,4%, η οποία σε απόλυτους αριθμούς αντιστοιχεί με ένα δισεκατομμύριο λιγότερα έσοδα, ενώ, παράλληλα, επισήμανε ότι με μείωση έκλεισαν και τα έσοδα του Ιανουαρίου κατά 2,4%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2016.

Την αντίθεσή του στην ωραιοποιημένη εικόνα για τον τουρισμό που επιχείρησε να δώσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου χθες, εξέφρασε ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, τονίζοντας ότι η εικόνα αυτή, έρχεται σε αντίθεση με την πραγματικότητα αλλά και τα τεκμηριωμένα στοιχεία που υπάρχουν.

Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε στη μείωση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 6,4%, η οποία σε απόλυτους αριθμούς αντιστοιχεί με ένα δισεκατομμύριο λιγότερα έσοδα, ενώ, παράλληλα, επισήμανε ότι με μείωση έκλεισαν και τα έσοδα του Ιανουαρίου κατά 2,4%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2016.

Παράλληλα, ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία:

  • Υπάρχει μείωση στη μέση δαπάνη ανά ταξίδι, κατά 13,2% τους πρώτους 9 μήνες του 2016. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι είναι η χαμηλότερη των τελευταίων 15 ετών.
  • Υπάρχει μείωση κατά 8,8% της μέσης δαπάνης ανά διανυκτέρευση και μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής κατά 4,9% παρά το γεγονός ότι εμφανίζεται αύξηση των διανυκτερεύσεων, το 2016.
  • Υπάρχει μείωση στις ταξιδιωτικές εισπράξεις από τη Γερμανία κατά 8,5%, από τη Βρετανία κατά 7,4%, τις ΗΠΑ κατά 26,1% και από τη Γαλλία κατά 25,8%.

Ο κ. Κόνσολας τόνισε ότι αυτά τα στοιχεία καταδεικνύουν τα δύο βασικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού.

Το πρώτο είναι πρόβλημα ανταγωνιστικότητας, που οφείλεται στο γεγονός της υπερφορολόγησης. Σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές μας, το τουριστικό μας προϊόν μεσοσταθμικά και συνολικά, είναι ακριβότερο, λόγω των φορολογικών βαρών που επέβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι η αδυναμία του τουρισμού μας να προσελκύσει επισκέπτες υψηλού εισοδήματος για να αυξηθούν τα τουριστικά έσοδα και η μέση δαπάνη.

Πως μπορεί να γίνει αυτό; Με επενδύσεις μεγάλης κλίμακας, με σύνθετα τουριστικά καταλύματα που προϋποθέτουν ένα νέο χωροταξικό, ρεαλιστικό και ευέλικτο αλλά και μια χώρα που θα προσελκύει επενδύσεις.

Ο τομέαρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε, επίσης, στην αναγκαιότητα δημιουργίας Δορυφόρου Λογαριασμού Τουρισμού για να έχουμε μια πλήρη και αξιόπιστη εικόνα για τις αφίξεις, τις πληρότητες ξενοδοχείων και καταλυμάτων, τα τουριστικά έσοδα ακόμα και για την ημερήσια καταναλωτική τουριστική δαπάνη και όχι απλά τον αριθμό των αφίξεων, που με τον τρόπο που δίνονται σήμερα δεν αποτελούν αξιόπιστο και πραγματικό μέγεθος.

Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην κρουαζιέρα, η οποία φέτος θα καταγράψει μεγάλη πτώση, ενώ, ήδη, θεωρείται χαμένη χρονιά και το 2018.

Το 2017 με το σχεδιασμό των νέων δρομολογίων οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων και στα 42 λιμάνια που καταγράφεται η κίνηση, θα είναι μειωμένες κατά 22,7% και από 4.290 το 2016 να φθάσουν τις 3.316.

Η μείωση στους επιβάτες αναμένεται να κινηθεί στο 13,9% και από 5,1 εκατ. επιβάτες το 2016 θα υπάρξει μείωση στα 4,4 εκατομμύρια το 2017.

Στην ομιλία του στην επιτροπή δήλωσε χαρακτηριστικά: “Για το 2018 υπάρχει ακόμη δυσοίωνη προοπτική για την κρουαζιέρα. Δεν έχουμε ακούσει επί της ουσίας, τι θα συμβεί, στο επόμενο διάστημα, σε ό,τι αφορά στον εκσυγχρονισμό, για παράδειγμα και των υποδομών. Γιατί ξέρετε κάτι, τουρισμός είναι και οι υποδομές. Και επειδή πρέπει να μιλήσουμε και επί της ουσίας, η Κυβέρνηση έχει κάποια ιδεοληψία, σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών.

Αναφέρομαι, κυρίως, στα 23 αεροδρόμια των νησιών που θα μπορούσαν να εκσυγχρονιστούν από επενδυτές. Φυσικά, η αιτιολογία από την Κυβέρνηση είναι ότι, χρειάζεται να δημιουργηθεί ένα Πλαίσιο έργων σε χρονοδιάγραμμα και από την άλλη, πως θα πρέπει να συζητήσουμε για την παράταση της σύμβασης του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος”, που ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί σε όλες της  τις λεπτομέρειες. Αλλά, υπάρχουν 140 εκατ. ευρώ, σε ετήσια βάση, από την EUROCONTROL και επίσης χρήματα που εισπράττονται από το Σπατόσημο. Τι θα κάνει με αυτά;

Επίσης, 350 και πλέον εκατ.α ευρώ, είναι η φυγή των εισπράξεων του κράτους, από τα παράνομα καταλύματα και αντί να προχωρήσει στο θεσμικό πλαίσιο και στις διυπουργικές αποφάσεις, εντούτοις, δεν το έχει φέρει το Υπουργείο Τουρισμού, στην Επιτροπή και στην Ολομέλεια”.

Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε στις αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό από το μεταναστευτικό, επικαλούμενος στοιχεία από έρευνα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, σύμφωνα με την οποία οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία αυτών των νησιών μειώθηκαν κατά 18,75%, ο αριθμός των επισκεπτών μειώθηκε σε ποσοστό 22,79%, οι τιμές παρουσίασαν πτώση σε ποσοστό 12,45% και η μέση διάρκεια παραμονής μειώθηκε σχεδόν κατά μία ημέρα.

Επίσης, η απασχόληση στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μειώθηκε κατά 5,26%, ενώ το κόστος λειτουργίας τους αυξήθηκε κατά 5,66%. Ιδιαίτερα ανησυχητικές είναι οι εκτιμήσεις της έρευνας για το τελικό πρόσημο της τελευταίας διετίας. Υπολογίζεται ότι η μεσοσταθμική πτώση  στις διανυκτερεύσεις θα κινηθεί σε ποσοστό 40,63%, η μείωση στον αριθμό των επισκεπτών σε ποσοστό 42,58% και οι απώλειες στα έσοδα σε ποσοστό 35,16%.

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, απηύθυνε στην υπουργό Τουρισμό ερώτημα για τον αν προτίθεται η κυβέρνηση να αναβαθμίσει τις τουριστικές σπουδές στη χώρα. Αναφέρθηκε, για ακόμη μία φορά, στη μεθόδευση της κατάργησης των αγγλόφωνων τμημάτων διοίκησης τουρισμού και στη επανίδρυση πανεπιστημιακού τμήματος Διοίκησης Τουρισμού στη Χίο και όχι στη Ρόδο, όπως είχε ψηφιστεί το 2014.

Κατέθεσε στα Πρακτικά τις επιστολές που είχε αποστείλει από το Δεκέμβριο του 2016, στους προέδρους των Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, καθώς και στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Τουρισμού, προκειμένου να συγκληθεί κοινή συνεδρίαση για την πραγματοποίηση ενός διεξοδικού διαλόγου για την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

“Για άλλη μια φορά ζητώ η Κυβέρνηση συνολικά να συζητήσει για την τουριστική εκπαίδευση, όχι αποσπασματικά. Η τουριστική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση είναι το μεγάλο στοίχημα για τα επόμενα χρόνια στη χώρα”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο βουλευτής στηλίτευσε την κίνηση 38 Βουλευτών της κυβέρνησης να καταθέσουν ερώτηση για την νομιμοποίηση του ελεύθερου κάμπινγκ. Τόνισε ότι το ζήτημα είναι άκρως επουσιώδες και ζήτησε να δοθεί συγκεκριμένη απάντηση από την κυβέρνηση αν είναι στις προθέσεις της να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για την ελεύθερη κατασκήνωση.

“Οι όροι και οι περιορισμοί που έχουν τεθεί, στόχευαν στην προστασία του περιβάλλοντος και στις ανεξέλεγκτες δραστηριότητες. Επίσης, να θυμίσω, ότι υπάρχουν επιχειρήσεις κάμπινγκ που τηρούν αυστηρές προδιαγραφές.

Προτίθεται, λοιπόν, η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει και να απαντήσει επί της ουσίας στο θέμα; Σε κάθε περίπτωση εμείς καλούμε την Κυβέρνηση έστω και τώρα να δει με τα μάτια της αλήθειας τα προβλήματα του τουρισμού. Εμείς είμαστε αρωγοί, δεν λαϊκίζουμε, καταθέτουμε επιχειρήματα και περιμένουμε απαντήσεις”, επεσήμανε.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024