Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Προορισμός

'Ανεβασμένη' η Θεσσαλονίκη στις προτιμήσεις των τουριστών

Τατιάνα Ρόκου - 07 Απρίλιος 2017, 10:08

Το 97% των επισκεπτών συνολικά (αναψυχή, δουλειά ή συνέδριο) απάντησε σε έρευνα ότι θα προτείνει τη Θεσσαλονίκη στο περιβάλλον του και σε άλλους, γεγονός που σημαίνει ότι ο προορισμός ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του.


Εμπιστεύεται τη Θεσσαλονίκη και ανανεώνει το ραντεβού του μαζί της, αποκομίζει θετικότερες εμπειρίες από αυτό που προσδοκά προτού ξεκινήσει το ταξίδι του και μένει ευχαριστημένος από τη διαμονή του στα ξενοδοχεία της πόλης. Αυτό είναι το μέσο προφίλ του Έλληνα ή ξένου τουρίστα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους. Τα παραπάνω προκύπτουν από τα αποτελέσματα της έρευνας προφίλ και ικανοποίησης τουριστών, καθώς και της απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2016 που διενήργησε για έκτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία GBR Consulting.



Η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Holiday Inn Thessaloniki, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και την παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον δημοσιογράφοι και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης.

Στην εισαγωγή του ο πρόεδρος της ΕΞΘ στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι επισκέπτες της πόλης (96%) επιθυμούν να ξανάρθουν στη Θεσσαλονίκη και το χαρακτήρισε ως “υπόβαθρο αισιοδοξίας” για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή. Τόνισε ότι οι προσπάθειες της ΕΞΘ αποδίδουν, παρά τις αντίξοες συνθήκες και σημείωσε ότι αυτές θα συνεχιστούν εντατικά, προκειμένου να εδραιωθεί ο προορισμός στις διεθνείς αγορές.

Επιπλέον, το 97% των επισκεπτών συνολικά (αναψυχή, δουλειά ή συνέδριο) απάντησε ότι θα προτείνει τη Θεσσαλονίκη στο περιβάλλον του και σε άλλους, γεγονός που σημαίνει ότι ο προορισμός ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Ωστόσο, ο κ. Θωμόπουλος σημείωσε ότι με βάση τις απαντήσεις στην έρευνα, υπάρχουν πτυχές του προορισμού (π.χ. καθαριότητα, ηχορύπανση, θέματα ασφάλειας, μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, πλατείες και πεζοδρόμια) που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.

“Ο ξενοδοχειακός κλάδος της Θεσσαλονίκης έχει παραμείνει σταθερός την τελευταία δεκαετία όσον αφορά τον αριθμό μονάδων. Ωστόσο, με την αύξηση της ζήτησης, η πληρότητα σημείωσε αύξηση φτάνοντας τα επίπεδα του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας.Αντίθετα δεν παρατηρήθηκε η αντίστοιχη τάση στη μέση τιμή δωματίου, που παρέμεινε χαμηλά”, σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Merkenhof.

Ο Managing Consultant της GBR παρουσίασε συγκεκριμένα και αναλυτικά στοιχεία για τον προορισμό, επισημαίνοντας ότι “η Θεσσαλονίκη αποτελεί σημαντικό γεωγραφικό κόμβο και πόλο έλξης τουρισμού. Η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία & Μαυροβούνιο συμπεριλαμβάνονται στις 10 κύριες αλλοδαπές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 23% των διανυκτερεύσεων αλλοδαπών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης”.

Τέλος, ο κ. Θωμόπουλος επανέλαβε το αίτημα του κλάδου για μείωση της υπερφορολόγησης, ταυτόχρονα με την επιστροφή των συντελεστών ΦΠΑ σε ανταγωνιστικά επίπεδα και την αποφυγή επιβολής του φόρου διαμονής, ενώ, όπως σημείωσε, θα πρέπει θα παταχθεί οριστικά το φαινόμενο αθέμιτου ανταγωνισμού εξαιτίας της λειτουργίας ανεξέλεγκτου αριθμού κατοικιών που προσφέρονται παράνομα για τουριστική μίσθωση.



Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος, η αντιπεριφερειάρχης Μ.Ε. Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ και πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης κα Βούλα Πατουλίδου και ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας, οι οποίοι και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό. Στην εκδήλωση επίσης παρευρέθησαν η προϊσταμένη της Π.Υ.Τ. Κεντρικής Μακεδονίας κα Περσεφόνη Τρίχα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Thessaloniki Convention Bureau κ. Γιάννης Ασλάνης, ο διευθυντής του ΙΕΚ Θεσσαλονίκης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Αθανάσιος Αγριόπουλος, καθώς και εκπρόσωποι της Τουριστικής Επιχείρησης του Δήμου Θερμαϊκού, του Τμήματος Τουριστικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, της Ενώσεως Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, του Περιφερειακού Γραφείου ΣΕΤΕ - Marketing Greece - ΙΝΣΕΤΕ ΠΚΜ, του Οργανισμού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, της Αττικό Μετρό, του ΟΑΣΘ, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, της Λέσχης Αρχιμαγείρων-Ζαχαροπλαστών Βορείου Ελλάδος, καθώς και των αεροπορικών εταιρειών Turkish Airlines και Ellinair. Τέλος, την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο κ. Martin Brackenbury, επικεφαλής της παραγωγής των εντύπων της ΑΒΤΑ (Association of British Travel Agents), ο οποίος επισκέπτεται αυτές τις ημέρες τη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια της συνεργασίας της ΑΒΤΑ με την ΕΞΘ.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή τόσο των ξενοδοχείων – μελών της ΕΞΘ που συμμετείχαν σε αυτήν, όσο και των επισκεπτών που δέχθηκαν να απαντήσουν στο σχετικό ερωτηματολόγιο και με την αποκλειστική χορηγία της εταιρείας Golden Chemicals.

Tourist Satisfaction Survey and Performance 2016




|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top