Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουριστική πολιτική

Μ. Κόνσολας: Η ΝΔ θα καταργήσει το τέλος διανυκτέρευσης σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια

Βίκυ Καραντζαβέλου - 19 Μάιος 2017, 14:05

Ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας καταλογίζει ευθύνες στην κυβέρνηση για την αδυναμία φορολόγησης των βραχυχρόνιων μισθώσεων στα ακίνητα και χαρακτήρισε προβληματική την εφαρμογή του, ακόμα και με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που έφερε η κυβέρνηση.


Με αφορμή την ψήφιση των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών που σχετίζονται με τον τουρισμό, ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Μάνος Κόνσολας χαρακτηρίζει ως ένα ακόμα απαράδεκτο χαράτσι, που στοχεύει, ευθέως, στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού, το τέλος διανυκτέρευσης σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, το οποίο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα καταργήσει.

Ο κ. Κόνσολας τονίζει πως η κυβέρνηση:

  • Επέβαλε ένα οριζόντιο τέλος διανυκτέρευσης 0,50 ευρώ στα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, ανεξαρτήτως του ποιες υπηρεσίες προσφέρουν, σε ποια ζώνη βρίσκονται και ποια είναι η τιμή τους.
  • Προχώρησε στην αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή.
  • Κατάργησε τις διατάξεις για την ένταξη των ενοικιαζομένων δωματίων στα ειδικά κτίρια και στον μειωμένο συντελεστή φορολόγησης για τον ΕΝΦΙΑ, επιβαρύνοντάς τους υπέρμετρα.
  • Απέκλεισε, με φωτογραφικές διατάξεις, το 80% των ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων από το πρόγραμμα χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση των τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους.

Παράλληλα, ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας καταλογίζει ευθύνες στην κυβέρνηση για την αδυναμία φορολόγησης των βραχυχρόνιων μισθώσεων στα ακίνητα και χαρακτήρισε προβληματική την εφαρμογή του, ακόμα και με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που έφερε η κυβέρνηση.

Σε δήλωσή του επισημαίνει: “Υποτίθεται ότι ο νόμος αυτός θα εφαρμοζόταν από την 1η Φεβρουαρίου. Όμως, δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός και καμία προετοιμασία. Δεν ήταν έτοιμο να ενεργοποιηθεί το μητρώο ακινήτων. Είναι μήπως έτοιμο να ενεργοποιηθεί τώρα; Υπάρχουν και άλλα κενά, πέρα από τα πολύ μικρά πρόστιμα, αλλά και την αδυναμία ελέγχων.

Με ποιους τρόπους η κυβέρνηση θα υποχρεώσει τις ψηφιακές πλατφόρμες να δώσουν στοιχεία για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων και τους τζίρους τους;

Πέρα από τις ψηφιακές πλατφόρμες, μεσιτικά ή άλλου είδους γραφεία προχωρούν στην ενοικίαση κατοικιών. Πως θα ελεγχθούν όλα αυτά, όταν η κυβέρνηση θεωρεί ότι μόνο μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες γίνεται όλη η διαδικασία, ενώ, παράλληλα, δεν υπάρχει και υποχρέωση των διαχειριστών αυτών των ακινήτων να έχουν επαγγελματικό λογαριασμό στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα;”.

Ακόμη, σε συνέχεια της ομιλίας του στο 1ο Ελληνοκινεζικό Συνέδριο για την Υγεία, ο κ. Κόνσολας πραγματοποίησε συνάντηση με τον πρόεδρο του Ελληνοκινεζικού Ινστιτούτου Ανάπτυξης, κ. Κωνσταντίνο Γιαννίδη, και μέλη του διοικητικού συμβουλίου.

Αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσαν οι μεγάλες προοπτικές που υπάρχουν για τον τουρισμό μας στην κινεζική τουριστική αγορά.



Υπήρξε ευρεία ανταλλαγή απόψεων για όλο το φάσμα της τουριστικής πολιτικής, αλλά και των στρατηγικών επιλογών του ελληνικού τουρισμού, τα επόμενα χρόνια, με δεδομένη και τη μετατόπιση της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς προς την Ανατολή.

Δεν είναι τυχαίο ότι μία από αυτές τις χώρες, η Κίνα, που είναι και η μεγαλύτερη χώρα, βρίσκεται στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά στις τουριστικές δαπάνες με 261 δισ. δολ. και οι Κινέζοι τουρίστες είναι από τους λίγους που σταθερά αυξάνουν τις τουριστικές δαπάνες κάθε χρόνο.

Η Ελλάδα αυτήν τη στιγμή, όμως, δεν μπορεί να προσελκύσει ούτε το 1% των Κινέζων τουριστών.

Ο κ. Κόνσολας σε δήλωσή του τονίζει: “Η Ελλάδα, αυτήν τη στιγμή, δεν μπορεί να προσελκύσει ούτε το 1% των Κινέζων τουριστών. Η εικόνα αυτή πρέπει να αλλάξει. Η τουριστική αγορά της Κίνας μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στο στόχο, όχι μόνο της αύξησης των επισκεπτών, αλλά και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Η τουριστική αγορά της Ανατολής πρέπει να γίνει στρατηγικός μας στόχος, η Ελλάδα πρέπει να διεκδικήσει, δυναμικά, ένα μεγάλο μερίδιο.

Πρέπει να έχουμε σαφή και συγκεκριμένη στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές και κοινά, με διευκόλυνση των διαδικασιών χορήγησης βίζας, με προωθητικές ενέργειες μεγάλης κλίμακας. Πρέπει να αναπτύξουμε συνεργασίες στον τομέα ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας, όπως γίνεται ήδη στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με επενδύσεις”.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top