Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕΚΠΟΙΖΩ: Οι υποχρεώσεις των εστιατορίων και τα δικαιώματα των καταναλωτών
Εστίαση

ΕΚΠΟΙΖΩ: Οι υποχρεώσεις των εστιατορίων και τα δικαιώματα των καταναλωτών

Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) ενημερώνει τους Έλληνες τουρίστες για όσα πρέπει να γνωρίζουν σχετικά με τα βασικά δικαιώματα τους στους χώρους εστίασης.

Η περίοδος των διακοπών είναι στην αιχμή της και η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) ενημερώνει τους Έλληνες τουρίστες για όσα πρέπει να γνωρίζουν σχετικά με τα βασικά δικαιώματα τους (ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ –μπαρ κτλ) για τις διακοπές τους. Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ τα τυχόν προβλήματα μπορούν να αποφευχθούν όταν οι τουρίστες γνωρίζουν τα δικαιώνατά τους.

Τιμοκατάλογος
  • Όλα τα εστιατόρια είναι υποχρεωμένα να έχουν αναρτημένο ενημερωμένο τιμοκατάλογο στην είσοδο του καταστήματος (Απόφαση Α2-718/ΦΕΚ2090/Β/31-7-2014 άρθρα 89, 90, 91 και 92)
  • Είναι υποχρεωμένα να έχουν έναν τιμοκατάλογο ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία
  • Ο τιμοκατάλογος πρέπει να είναι γραμμένος υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα
  • Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς και η ένδειξη: “Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο)”
  • Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη “κατεψυγμένο” καθώς και “προμαγειρεμένο” ή “προτηγανισμένο” για φαγητό
  • Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά
Χρέωση Κουβέρ
  • Δεν επιτρέπεται η χρέωση κουβερ ενώ κανένα προϊόν (π.χ. εμφιαλωμένο νερό και ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς τη συναίνεση του πελάτη (Υ.Α. Α2/718/28-07-2014)
  • Οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 500 ευρώ ανά είδος
Δελτίο Παραπόνων
  • Τα εστιατόρια υποχρεούνται να τηρούν “Δελτίο Παραπόνων” σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.
  • Τα εστιατόρια υποχρεούνται να διαθέτουν τρόπο ηλεκτρονικής πληρωμής στους καταναλωτές.
Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024