Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Αύξηση του κινεζικού εξερχόμενου τουρισμού παρά τη μείωση των ταξιδιών προς την Ευρώπη

Τατιάνα Ρόκου - 10 Οκτώβριος 2017, 11:36

Το 2016, η Κίνα κατέγραψε αύξηση 13% του εξερχόμενου τουρισμού της. Ιδιαίτερα τα ταξίδια σε πόλεις-προορισμούς και σε παραθαλάσσια θέρετρα γίνονται όλο και πιο σημαντικά για τους Κινέζους. Ακόμη και το μερίδιο των επαγγελματικών ταξιδιών, το οποίο το 2016 ήταν μάλλον μικρό (15%), αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το 2015.


Το 2016, ενώ η παγκόσμια τουριστική αγορά αυξήθηκε κατά 4%, η Κίνα κατέγραψε 13% άνοδο, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως μία από τις κορυφαίες αγορές εξερχόμενου τουρισμού για τη διεθνή τουριστική αγορά. Επιπλέον, η Κίνα ξεπέρασε το μέσο όρο ανάπτυξης της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, ο οποίος ήταν σχεδόν 9% το 2016. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα ειδικής μελέτης από το World Travel Monitor, που διεξήχθη από την IPK International για λογαριασμό της διεθνούς έκθεσης ITB Berlin.

Μείωση των ταξιδιών των Κινέζων προς Ευρώπη το 2016
Το 2016, οι Κινέζοι πραγματοποίησαν 51,2 εκατ, διεθνή ταξίδια (με διανυκτέρευση), χωρίς σε αυτά να συμπεριλαμβάνονται ταξίδια προς το Macau και το Hong Kong. Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, πρόκειται για πρόσθετα 6 εκατ. ταξίδια και αύξηση 13%. Η Κίνα ενδυνάμωσε επίσης τη θέση της ως η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού, πίσω από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο και σε απόσταση από την πέμπτη στην κατάταξη, Γαλλία. Σχεδόν 3 στα 4 διεθνή ταξίδια από την Κίνα γίνονται προς προορισμούς εντός της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, με τους κορυφαίους πέντε προορισμούς να βρίσκονται σε αυτήν την περιοχή, όπως η Ν. Κορέα και η Ταϊλάνδη. ΟΙ ΗΠΑ αποτελούν τον έκτο δημοφιλέστερο προορισμό για τους Κινέζους, προς τις οποίες πραγματοποιήθηκαν περίπου 2,8 εκατ. ταξίδια το 2016. Οι πλέον προτιμώμενοι ευρωπαϊκοί προορισμοί είναι η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Ελβετία και η Αυστρία. Όμως, ύστερα από επτά χρόνια συνεχούς ανόδου, τα κινεζικά ταξίδια προς την Ευρώπη βαίνουν μειούμενα κατά 4% το 2016 σε σχέση με το 2015. Παρ‘όλα αυτά, οι πρώτες ενδείξεις για το 2017 δείχνουν και πάλι θετική εξέλιξη του εξερχόμενου κινεζικού τουρισμού προς την ευρωπαϊκή ήπειρο.

Τα ταξίδια σε πόλεις και παραθαλάσσιους προορισμούς κερδίζουν έδαφος
Οι διακοπές είναι ο λόγος -κατά 80%- των Κκινεζικών ταξιδιών στο εξωτερικό. Τα ταξίδια καθαρά για διακοπές (εκτός των επισκέψεων σε φιλους ή συγγενείς στο εξωτερικό) έχουν με σημαντική διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο μεταξύ των Κινέζων τουριστών (72%), σε σχέση με το διεθνή μέσο όρο (57%). Για κάποια χρόνια, ενώ ο πλέον δημοφιλής τύπος διακοπών ήταν τα πακέτα διακοπών σε πολλές χώρες (ή προορισμούς) μαζί, τα ταξίδια σε πόλεις, καθώς και οι διακοπές “ήλιος και θάλασσα” αρχίζουν και ανεβαίνουν τελευταία. Ακόμη και το μερίδιο των επαγγελματικών ταξιδιών, το οποίο το 2016 ήταν μάλλον μικρό (15%), αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το 2015, ενώ τα ταξίδια διακοπών κατά 11%. Επιπλέον, η μέση διάρκεια παραμονής στο εξωτερικό ήταν περίπου 6 διανυκτερεύσεις, που αντιπροσωπεύει μικρή αύξηση σε σχέση με το 2015. Η δαπάνη ανά διανυκτέρευση παρέμεινε αμετάβλητη.

Προτίμηση για κορυφαία ξενοδοχεία
Περίπου 75% των Κινέζων τουριστών στο εξωτερικό επιλέγουν να μείνουν σε ξενοδοχεία. Οι προτιμώμενες κατηγορίες είναι τετράστερα και πεντάστερα, σε ποσοστό 52% στο σύνολο των τύπων διαμονής. Ακόμη, οι Κινέζοι διαφέρουν αισθητά σε σχέση με το διεθνή μέσο όρο όσον αφορά στη διαμονή τους, προτιμώντας τα ξενοδοχεία πολυτελείας κατά 39%. Για τους Κινέζους, τα αεροπλάνα είναι το προτιμώμενο μέσο μεταφοράς, με ποσοστό 80% - ποσοστό και αυτό αισθητά μεγαλύτερο από τον διεθνή μέσο ορο (60%).

Όσον αφορά στις πηγές πληροφόρησης κατά το σχεδιαμό ενός ταξιδιού στο εξωτερικό, το 88% των Κινέζων τουριστών χρησιμοποιούν το Internet, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από τον διεθνή μέσο όρο του 81%. Αλλά, ενώ διεθνώς ένας στους τρεις ταξιδιώτες αναζητά πληροφορίες για το ταξίδι τους μέσω ενός τουριστικού πρακτορείου, το ποσοστό στους Κινέζους ανέρχεται σε σχεδόν 70%. Το ίδιο ισχύει και τις κρατήσεις: Παγκοσμίως, περίπου το 30% των ταξιδιωτών κάνουν κράτηση των διεθνών ταξιδιών τους μέσω ενός τουριστικού πράκτορα, ενώ το ποσοστό για τους Κινέζους φτάνει το 50%.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top