Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ακτοπλοΐα

Πρόταση της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου για κατανομή των εθνικών πόρων στην ακτοπλοΐα ανάλογα με τον αριθμό επιβατών

Τατιάνα Ρόκου - 24 Οκτώβριος 2017, 12:29

Όσο η νησιωτική Ελλάδα, και όχι μόνο η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αποτιμάται όσο μισή σήραγγα στη ηπειρωτική χώρα, η συζήτηση θα είναι αδιέξοδη, τόνισε ο περιφερειάρχης, σε σύσκεψη για την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των Κυκλάδων.


Την κατανομή των εθνικών πόρων σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση συστημάτων μεταφορών, με βάση των αριθμό ωφελουμένων, που στην περίπτωση των νησιών είναι οι μόνιμοι κάτοικοι και τα εκατομμύρια των επιβατών που διακινούνται ετησίως, με ειδική πρόβλεψη για τα μικρότερα νησιά, πρότεινε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιώργος Χατζημάρκος, στην διάρκεια σύσκεψης που συγκάλεσεστη Σύρο το Τοπικό Παράρτημα Κυκλάδων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (Π.Ε.Δ.) Νοτίου Αιγαίου, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Κυκλάδων, με αντικείμενο την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων, τόσο μεταξύ τους, όσο και με την ηπειρωτική χώρα, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου.

Παρόντων του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριου Σαντορινιού και εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών, ο περιφερειάρχης, ο οποίος είναι μέλος, ως εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, στην Επιτροπή διαμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, τόνισε ότι με ένα προϋπολογισμό που σε ετήσια βάση δεν ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ για ολόκληρη τη νησιωτική Ελλάδα,, όταν για τρεις οδικούς άξονες της ηπειρωτικής χώρας έχουν διατεθεί δισεκατομμύρια ευρώ, οποιοσδήποτε σχεδιασμός ενός συστήματος μεταφορών, είναι καταδικασμένος να καταρρεύσει.

“Τα μεταφορικά συστήματα τα οποία σχεδιάζονται και στα οποία επενδύονται χρήματα από μια Πολιτεία, η οποία θέλει να βλέπει όλους τους πολίτες της και όλες τις περιοχές της χώρας ισότιμα, πρέπει να έχουν μια εσωτερική λογική, όσον αφορά στις κατανομές πόρων. Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι ως Έλληνες, όταν βλέπουμε να φτιάχνεται μια Εγνατία Οδός ή η Ιόνια Οδός. Ωστόσο, όσο η νησιωτική Ελλάδα, όλη η νησιωτική Ελλάδα και όχι μόνο η περιφέρειά μας, αποτιμάται όσο 10 χλμ. εθνικής οδού, όσο μισή σήραγγα στη ηπειρωτική χώρα, η συζήτηση θα είναι αδιέξοδη. 12 δισ. για τρεις οδούς στην ηπειρωτική Ελλάδα, 100 εκατομμύρια για ολόκληρη τη νησιωτική Ελλάδα. Ένα στραγγαλισμένο οικονομικά σύστημα ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, όσες φορές κι αν το σχεδιάσεις, καταρρέει, διότι δεν έχει χρήματα και υποδομές” τόνισε στην τοποθέτησή του ο κ. Χατζημάρκος, δίνοντας έμφαση στην υποχρηματοδότηση των ακτοπλοϊκών μεταφορών στη νησιωτική Ελλάδα και επισημαίνοντας ότι η συνεχής απαξίωση των λιμενικών υποδομών στις Κυκλάδες, το Νότιο Αιγαίο και συνολικά στη νησιωτική Ελλάδα, θα έχει μεσοπρόθεσμα, ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες:  

“Θα είμαι για μια ακόμη φορά δυσάρεστος στα κυβερνητικά αφτιά και θα παραμείνω δυσάρεστος. Δε θα αλλάξει ούτε η στάση μου, ούτε η θέση μου. Κάθε φορά που συζητάμε, υπάρχει ένας συγκεκριμένος προϋπολογισμός να κινηθούμε. Αυτήν τη στιγμή, έχουμε πάνω στο τραπέζι ένα προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ για τις λεγόμενες ‘άγονες γραμμές’ σε ολόκληρη τη νησιωτική Ελλάδα. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί ένας κατ’ουσίαν ανύπαρκτος, όσο και αστείος προϋπολογισμός των 15 εκατ. ευρώ, για την συντήρηση  των 115 λιμανιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με ανύπαρκτο υπερτοπικό σχεδιασμό για τα λιμάνια αυτά, με αποτέλεσμα την συνεχή απαξιώσή τους ως υποδομές, που δεν μπορούν να ακολουθήσουν και να ανταποκριθούν ούτε στις απαιτήσεις της ναυπηγικής βιομηχανίας, ούτε στις απαιτήσεις της εποχής”.

Προκειμένου η σημερινή σύσκεψη να φέρει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα προς όφελος των νησιών και να μην είναι απλά μια “συνεύρεση των ξεχασμένων”, όπως την χαρακτήρισε, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση: “Η σημερινή συζήτηση θα έχει λειτουργήσει υπέρ της νησιωτικής Ελλάδας εάν όλοι μαζί ομόθυμα και το Υπουργείο Ναυτιλίας που εκπροσωπεί και υπηρετεί την νησιωτική Ελλάδα, απαιτήσει να διαχειριστεί ένα ποσό τουλάχιστον αντάξιο της επιβατικής κίνησης. Σε ένα ποσοστό άνω του 50%, ο ετήσιος προϋπολογισμός του κράτους, να κατανέμεται στα μεταφορικά του συστήματα, με βάση τον αριθμό των ωφελούμενων. Δεν μπορεί κανείς να επιχειρηματολογήσει λογικά και να αντικρούσει την απαίτηση, τα μεταφορικά συστήματα να συμμετέχουν στον σχεδιασμό ενός κράτους, ανάλογα με τον αριθμό των ωφελούμενων επιβατών”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top