Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού

Ικανοποιημένοι σε ποσοστό 71,3% από τις διακοπές τους στην Κύπρο οι τουρίστες της

Βίκυ Καραντζαβέλου - 15 Νοέμβριος 2017, 10:46

Αυξημένο το μερίδιο των τουριστών φέτος που δήλωσαν τα θέματα ασφάλειας ως κύριο λόγο επιλογής της Κύπρου ως προορισμού διακοπών, ειδικά ανάμεσα στους τουριστες που είχαν ως πρώτη επιλογή την Ισπανία (25%) ή την Τουρκία (21%).


Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη 14 Νοεμβρίου, στο συνεδριακό κέντρο Φιλοξενία, η παρουσίαση της “Έρευνας Αναχωρήσεων Περιηγητών – Καλοκαίρι 2017”, που διενεργήθηκε για τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, από την εταιρεία NOVERNA Research & Analytics.



Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες αναχωρήσεων, στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, μεταξύ Ιουλίου – Οκτωβρίου 2017, μέσω 2.000 προσωπικών συνεντεύξεων, με στόχο να εξακριβωθούν μερικά χαρακτηριστικά των τουριστών που επισκέφθηκαν την Κύπρο κατά την καλοκαιρινή περίοδο 2017, όπως:

  • κατά πόσο οι περιηγητές διέμειναν στις ελεύθερες περιοχές, στα κατεχόμενα ή σε αμφότερες περιοχές
  • τον τύπο καταλυμάτων διαμονής που επέλεξαν οι περιηγητές (περιλαμβανομένης και της επιλογής AirBnB) καθώς και τους όρους διαμονής (περιλαμβανομένης και της επιλογής All Inclusive)
  • το εάν η Κύπρος υπήρξε η πρώτη τους επιλογή για τις συγκεκριμένες διακοπές τους και σε περίπτωση που αυτό δεν ίσχυε, ποιοι προορισμοί αποτελούσαν την πρώτη τους επιλογή και τους λόγους για τους οποίους τελικά επέλεξαν την Κύπρο
  • το βαθμό ικανοποίησης των περιηγητών από το τουριστικό προϊόν γενικά και από τις βασικές επιμέρους πτυχές του
  • την πιθανότητα να προτείνουν την Κύπρο σαν τουριστικό προορισμό καθώς και την πιθανότητα να επισκεφτούν ξανά οι ίδιοι την Κύπρο



Τα βασικότερα συμπεράσματα της έρευνας, η οποία παρουσιάστηκε από τον εκτελεστικό διευθυντή της NOVERNA Research & Analytics κ. Χάρη Παπαγεωργίου είναι τα ακόλουθα:

1. Από τους τουρίστες της υπό αναφορά περιόδου,94.5% διέμεινε αποκλειστικά στις ελεύθερες περιοχές, 3,5% διέμεινε αποκλειστικά στα κατεχόμενα, ενώ μερίδιο 1,9% διέμεινε τόσο στις ελεύθερες όσο και στις κατεχόμενες περιοχές. Σημειώνεται ότι οι τουρίστες που διέμειναν είτε εν μέρει είτε αποκλειστικά στα κατεχόμενα, αφίχθηκαν στα αεροδρόμια Λάρνακας/Πάφου. Το μερίδιο που διέμεινε αποκλειστικά στα κατεχόμενα ήταν μεγαλύτερο στην περίπτωση των τουριστών από το Ισραήλ (10%) και εκείνων από το Ηνωμένο Βασίλειο (5,8%).

2. Όσον αφορά στον τύπο καταλύματος διαμονής, η έρευνα επιβεβαιώνει τα ήδη διαθέσιμα στοιχεία από σχετική έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας δηλαδή ότι 7 στους 10 τουρίστες διαμένουν σε αδειούχα ξενοδοχεία και άλλα οργανωμένα διαμερίσματα. Το μερίδιο των περιηγητών της περιόδου αυτής που διέμεινε σε ενοικιαζόμενες επαύλεις ή διαμερίσματα ανήλθε σε 14,6%, ενώ ένα μερίδιο 3,7% να δηλώνει διαμονή σε AirBnB καταλύματα.

3. Από τους τουρίστες που διέμειναν σε ξενοδοχεία και άλλα οργανωμένα διαμερίσματα, μερίδιο 25% επέλεξε διαμονή All Inclusive με το ποσοστό αυτό να είναι ψηλότερο στους τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο (33%) και χαμηλότερο στους τουρίστες από την Ελλάδα (4%) και το Ισραήλ (19%).

4. Οι επικαλούμενοι λόγοι που ώθησαν τους περιηγητές να επιλέξουν την Κύπρο για τις διακοπές τους την περίοδο αυτή εστιάζονται κυρίως στον ήλιο και θάλασσα, την ηρεμία και ελκυστικότητα του περιβάλλοντος, τη φιλοξενία των κατοίκων και των προσφερόμενων υπηρεσιών, ενώ σημαντικό είναι και το μερίδιο που δήλωσε ότι επέλεξε την Κύπρο επειδή την έχει επισκεφθεί ξανά στο παρελθόν (27%).

5. Από τους ερωτηθέντες, μερίδιο 83,7% δήλωσε ότι η Κύπρος ήταν η 1η επιλογή για τις διακοπές τους. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στην περίπτωση των τουριστών από τη Ρωσία και το Ισραήλ, τα μερίδια που δήλωσαν ότι η Κύπρος δεν ήταν η 1η επιλογή για τις διακοπές τους ανήλθαν σε 36% και 18,5% αντίστοιχα. Στην περίπτωση των Ρώσων, περίπου 23% από αυτούς που δεν είχαν την Κύπρο ως 1η επιλογή, δήλωσαν την Τουρκία ως 1η επιλογή, ενώ στην περίπτωση των Ισραηλινών, περίπου 32% δήλωσαν την Ελλάδα ως 1ο προορισμό.

6. Οι λόγοι για τους οποίους επισκέφθηκαν την Κύπρο τουρίστες, οι οποίοι είχαν ως 1η επιλογή άλλους συγκεκριμένους προορισμούς δεν δείχνουν ιδιαίτερη διαφοροποίηση από τους λόγους επιλογής της Κύπρου του συνόλου των τουριστών. Επικεντρώνονται κυρίως στον ήλιο και θάλασσα, το περιβάλλον και τη φιλοξενία των κατοίκων. Παράλληλα, παρουσιάζεται αυξημένο το μερίδιο εκείνων που δήλωσαν τα θέματα ασφάλειας ως κύριο λόγο επιλογής της Κύπρου, ειδικά ανάμεσα στους τουριστες που είχαν ως 1η επιλογή την Ισπανία (25%) ή την Τουρκία (21%).

7. Οι τουρίστες της υπό αναφορά περιόδου εμφανίζονται σε μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από τις διακοπές τους με μερίδιο 71,3% να δηλώνει πλήρως ικανοποιημένο (βαθμός αξιολόγησης 5 από τα 5) από τη συνολική εμπειρία, και μερίδιο 23,3% να αξιολογεί την ικανοποίηση με βαθμό 4 από τα 5. Το μερίδιο που αξιολόγησε τη συνολική εμπειρία με βαθμό 1 ή 2 από τα 5, ήταν μόλις 0,5%. Συγκριτικά καλύτερη ήταν η αξιολόγηση της φιλοξενίας που απόλαυσαν οι τουρίστες, ενώ χειρότερη ήταν η αξιολόγηση του δομημένου περιβάλλοντος και των ευκαιριών διασκέδασης.

8. Όσον αφορά στο ενδεχόμενο οι τουρίστες να προτείνουν την Κύπρο σε άλλους ως τουριστικό προορισμό, ένα μεγάλο ποσοστό 87,9% αξιολόγησαν με βαθμό 8, 9 ή 10 (σε κλίμακα 1 με 10) την πιθανότητα να το πράξουν, με το μερίδιο αυτό να αυξάνεται στο 93,4% στην περίπτωση των Βρετανών περιηγητών και στο 89,8% στην περίπτωση των περιηγητών από τη Ρωσία. Αντίθετα, συγκριτικά χαμηλότερη ήταν η αξιολόγηση των περιηγητών από την Ελλάδα (76,1%) και το Ισραήλ (81%).

9. Στο ενδεχόμενο να επισκεφτούν ξανά την Κύπρο για διακοπές τα επόμενα 3 με 4 χρόνια, ποσοστό 92,5% απάντησε “Πιθανώς Ναι” / “Σίγουρα Ναι” με το μερίδιο να είναι ακόμη ψηλότερο στους περιηγητές από το Ην. Βασίλειο (96%) και τη Ρωσία (95%), ενώ αντίθετα, μόνο 84% των περιηγητών από τη Γερμανία απάντησε με τον τρόπο αυτό.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top