Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
ΞΕΕ

Το 1ο διεθνές Φόρουμ φιλοξενίας από το ΞΕΕ στα πλαίσια της XENIA 2017

Τατιάνα Ρόκου - 29 Νοέμβριος 2017, 13:55

Το 1ο διεθνές Φόρουμ φιλοξενίας ουσιαστικά "άνοιξε" την συζήτηση για το μέλλον της ξενοδοχίας και αποτελεί το πρώτο βήμα για ένα γενικότερο προβληματισμό των Ελλήνων επαγγελματιών αναφορικά με τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις.

 

Τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που διανοίγονται παγκοσμίως στη φιλοξενία των τουριστών ανέδειξε ενδελεχώς το 1ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος στο Metropolitan Expo πριν λίγες ημέρες.

Όπως επισημάνθηκε στην 1η θεματική ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : “Από την ψηφιοποίηση στην τεχνητή νοημοσύνη: Τα ξενοδοχεία στην εποχή της επανάστασης της τεχνολογίας”, η νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης έχει σημαντικές επιδράσεις στην ξενοδοχειακή λειτουργία και στον τρόπο που το προϊόν παρέχεται προς τον τουρίστα. Συμπερασματικά αναφέρθηκε ότι η  πρόταξη της αυθεντικότητας αποτελεί παρακαταθήκη προώθησης και επιλογής από τον πελάτη ενός ξενοδοχείου. “Είναι σημαντικό να δίνεις στον πελάτη τη δυνατότητα να βιώσει μοναδικές εμπειρίες” τονίστηκε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας του κλάδου της φιλοξενίας θα χρειάζεται προσωπικό με καλύτερη εξειδίκευση. Το revenue management (η διαδικασία δυναμικής τιμολόγησης και πώλησης των δωματίων με στόχο την μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της τιμολογιακής πολιτικής) είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην νέα πραγματικότητα για την καλύτερη προώθηση μιας ξενοδοχειακής μονάδας, ενώ εξαιρετικά σημαντικό είναι το rating (αξιολόγηση) των πελατών για τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου μετά την αναχώρηση των πελατών. Επίσης συσκευές Αναγνώρισης Φωνής θα χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στο μέλλον, ενώ και το e-concierge (ψηφιακός θυρωρός) είναι μια υπηρεσία που θα είναι απαραίτητη στη νέα εποχή. Πλέον τα ξενοδοχεία και οι ξενοδόχοι επιβάλλεται να σκέφτονται ως τεχνολογικές εταιρείες και απαραιτήτως να συνεργάζονται με εξειδικευμένους συνεργάτες τεχνολογίας.


Από τα αριστερά: Andriew Lim, Professor of Technopreneurship and Innovation-Hotelschool The Hague, Hospitality Business School, the Netherlands; Steve Lowy, Head of Toposophy UK & Chairman of the Hotel Marketing Association; Ελίνα Λίτσα, Director, Transactional Advisory Services, Grant Thornton; Κατερίνα Σαντίκου, CEO, Workathlon & Business Development Director, Santikos Collection; Moritz von Petersdorff-Campen, CEO, SuitePad

Στη 2η ενότητα του 1ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο : “Τα ξενοδοχεία ανανεώνονται: Νέα, εξειδικευμένα ξενοδοχειακά προϊόντα” μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι για να ανταγωνιστούν οι ξενοδόχοι τα καταλύματα της οικονομίας του διαμοιρασμού είναι σημαντικό να εντάξουν στις υπηρεσίες τους κάποιες παροχές που θα παρέχονται στους πελάτες τους χωρίς χρέωση. Πλέον οι πελάτες  επιλέγουν budget  travel, εξ ου και η μεγάλη αύξηση των καταλυμάτων του sharing economy. Τα νέα καινοτόμα ξενοδοχειακά προϊόντα που εμφανίζονται στην αγορά είναι τα smart hotels και τα luxury hostels. Οι νέες τεχνολογίες δεν καταργούν τις θέσεις εργασίας στα ξενοδοχεία, αντιθέτως απελευθερώνουν το προσωπικό από διεκπεραιωτικές εργασίες, προκειμένου να επικεντρωθεί πραγματικά στην εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών. Ακόμη συζητήθηκε ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας της φιλοξενίας δεν μπορεί να είναι απλώς ένας ξενοδόχος αλλά συγχρόνως  πρέπει να είναι και αφηγητής (story teller).


Από τα αριστερά: Kash Bhattacharya, Travel blogger and Marketeer; Renzo Iorio, COO AccorHotels Italy, Greece, Israel & Malta; Ηλίας Μπέλλος, δημοσιογράφος «Η Καθημερινή»; Μιχάλης Μαυρόπουλος, περιφερειακός διευθυντής Ανατολικής Μεσογείου, TUI Destination Services; Χαράλαμπος Βούλγαρης, διευθύνων σύμβουλος, Kontokali Bay Resort & Spa και Aeolos Beach-αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας-μέλος δ.σ. Ξ.Ε.Ε.

Στην 3η ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : “Μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές: Μια νέα αγορά ανατέλλει”, επισημάνθηκε ότι ο ξενοδόχος οφείλει να απαλλαγεί από τις παλιές  ξενοδοχειακές συνήθειες. Αναφέρθηκε ότι πριν την άφιξη του πελάτη σε μία μονάδα είναι σημαντικό ο ξενοδόχος να επικοινωνήσει με αυτόν, για το ποιος είναι και τι κάνει παρέχοντας κάποιο αφήγημα. “Ότι επικοινωνούμε με τους πελάτες αναφορικά με το ξενοδοχείο, θα πρέπει να προκύπτει από κάποια ουδέτερη πηγή και όχι από εμάς τους ίδιους, π.χ. εμπειρίες προηγούμενων επισκεπτών , bloggers κλπ”, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.


Από τα αριστερά: Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μέλος δ.σ. και πρόεδρος της Επιτροπής Περιβαλλοντικής; Πολιτικής του Ξ.Ε.Ε.- διευθύνων σύμβουλος Ομίλου Aldemar Resorts; Χαρά Γεωργιάδου, Industry Manager trivago Ελλάδας, Κύπρου και Τουρκίας; Μαρίνα Πρωτονοταρίου, δημοσιογράφος «Παραπολιτικά» & «Ελευθερία του Τύπου»; Olivier Henry Biabaud, CEO, TCI Research; Tjeerd Zandberg, Researcher at European Tourism Futures Institute (ETFI) & Academy of International Hospitality Research (AIHR)

Σε σχέση με τον επηρεασμό για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού επισημάνθηκε ότι το 40% των πελατών επηρεάζεται από την προσωπική διαφήμιση “στόμα με στόμα”, ενώ η κλασσική διαφήμιση περιορίζει την επιρροή της σε ποσοστό 5-10%. Το υπόλοιπο ποσοστό είναι το digital marketing και τα κοινωνικά μέσα. Επίσης πιο αποτελεσματική θεωρείται η αποστολή emails προς τον πελάτη, όπου θα παρουσιάζονται οι δραστηριότητες ενός προορισμού αντί της  αποστολής παραδοσιακών προωθητικών emails.

Ο ξενοδόχος οφείλει να δώσει έμφαση στη “μοναδικότητα” του προϊόντος και στις  φωτογραφίες των ξενοδοχείων στο site τους, οι οποίες  θα πρέπει να είναι αυθεντικές και όχι επιτηδευμένες. Επιπροσθέτως η επανάληψη των ίδιων  φωτογραφικών πλάνων  στο site είναι άνευ αποτελέσματος. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι οι φωτογραφίες των BnB καταλυμάτων είναι πιο αυθεντικές σε σχέση με αυτές των ξενοδοχείων. Ειδικότερα επισημάνθηκε ότι οι φωτογραφίες πρέπει να επικοινωνούν την “εμπειρία” και όχι την άποψη του ξενοδόχου για το ξενοδοχείο του.

Όπως υπογραμμίστηκε σε πρόσφατη έρευνα που έγινε μεταξύ πελατών ξενοδοχείων, οι σημαντικότεροι παράγοντες ικανοποίησης τους είναι  σε ποσοστό 87% η ασφάλεια, σε ανάλογο ποσοστό 87% η φιλοξενία και σε 85% η ιδιωτικότητα. Παράλληλα τονίστηκε ότι οι πελάτες “τα θέλουν όλα σε ένα μέρος”, όπως για παράδειγμα φαγητό μέσα στο ξενοδοχείο, τοπική αυθεντικότητα, ασφαλή τροφή με πλήρη ενημέρωση των συστατικών όσον αφορά  το περιεχόμενο της.

Στην 4η ενότητα με τίτλο : “Οι ξενοδοχειακές πωλήσεις και το marketing στην εποχή της τεχνολογίας” τονίστηκε από όλους τους ομιλητές ότι οι ξενοδόχοι δεν πρέπει να ακολουθούν μονοπωλιακές συνεργασίες με OTA’s (on line τουριστικούς πράκτορες) και tour operators και να επιδιώκουν καλύτερη διασπορά του πελατολογίου τους. Και σε αυτή την ενότητα επισημάνθηκε ότι πρέπει να υπάρχει ένα είδος προετοιμασίας του πελάτη πριν την άφιξη του.  Πρέπει να αποστέλλεται κάποιο email πριν την άφιξη με ψηφιακό περιεχόμενο “που θα τον αφήνει να ονειρευτεί”. Ο ξενοδόχος πρέπει να υλοποιεί κάποια μορφής Loyalty Program και να επιδιώκει την διαδραστικότητα του ξενοδοχείου με την τοπική κοινωνία.


Από τα αριστερά: Jean-Claude Balanos, Vice President Leisure Sales, AccorHotels; Παύλος Φωσκολάκης, Senior Manager-Digital Field Marketing, Southern Europe, Marriott International; Μαρία Θεοφανοπούλου, CEO Greek Travel Pages; Neville Graham, Managing Director International Member Services, Best Western Hotels & Resorts; Αγάπη Σμπώκου, co-CEO SHG, μέλος δ.σ. Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), μέλος δ.σ. της Marketing Greece

Όπως υπογραμμίστηκε οι τρεις παράμετροι που επηρεάζουν σήμερα την απόφαση ενός πελάτη είναι: η πρόθεση, οι προσφορές και η αυθεντική εμπειρία, δηλαδή με μια λέξη η “φιλοξενία”. Ακόμη αναφέρθηκε ότι το 85% των πελατών πριν επισκεφθούν ένα προορισμό δεν έχουν αποφασίσει το πρόγραμμα της επίσκεψη τους. Τέλος επισημάνθηκε ότι για την προώθηση μιας μονάδας θα πρέπει ιδανικά ποσοστό 1% των εσόδων να αφιερώνεται στο ψηφιακό marketing.

Σημειώνεται τέλος ότι η εκδήλωση αυτή πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης XENIA 2017 με τη συμμετοχή ξένων και Ελλήνων ομιλητών από την τουριστική βιομηχανία, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις συμβουλευτικές επιχειρήσεις. Το 1ο  διεθνές Φόρουμ φιλοξενίας ουσιαστικά “άνοιξε” την συζήτηση για το μέλλον της ξενοδοχίας και αποτελεί το πρώτο βήμα για ένα γενικότερο προβληματισμό των Ελλήνων επαγγελματιών αναφορικά με τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις.

 

 

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top