Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Εκθέσεις

Η Ελλάδα Νο1 προορισμός για τους Πολωνούς το 2017, 30 νέες πτήσεις προς Ελλάδα το 2018

Τατιάνα Ρόκου - 05 Δεκέμβριος 2017, 10:48

Προορισμοί και προϊόντα κατέκτησαν το πολωνικό κοινό κατά την 3η Grecka Panorama-Greek Food Show 2017. Κατά 19% ήταν περισσότεροι οι επισκέπτες στην έκθεση για την Ελλάδα στη Βαρσοβία. Λάδι, ελιά και τοπικά προϊόντα, 'έκλεψαν την παράσταση' στο PGE Narodowy.


Με πάνω από 8.350 Πολωνούς επισκέπτες και περισσότερους από 100 Πολωνούς και Έλληνες επαγγελματίες από τον τουρισμό και τον κλάδο των εξαγωγών σε b2b συναντήσεις, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία στη Βαρσοβία της Πολωνίας, η 3η έκθεση αποκλειστικά για την Ελλάδα, Grecka Panorama - Greek Food Show 2017, που διοργανώνεται από τη North Events.

Τόσο η διοργάνωση της Grecka Panorama στον εκθεσιακό χώρο του εμβληματικού Εθνικού Σταδίου της Πολωνίας, PGE Narodowy, το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου όσο και οι δύο συνεδρίες επαγγελματικών συναντήσεων για την αγορά MICE και για τα ελληνικά προϊόντα, την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου στο ιστορικό ξενοδοχείο Belotto, συγκέντρωσαν έντονο ενδιαφέρον και επιβεβαίωσαν τον ηγετικό ρόλο της Ελλάδας στην πολωνική αγορά, τόσο ως δημοφιλέστερου προορισμού διακοπών όσο και ως ανερχόμενου προορισμού για εταιρικές εκδηλώσεις και incentives.

Επιπρόσθετα, η κοσμοσυρροή του πολωνικού κοινού στην Grecka Panorama (ο αριθμός των επισκεπτών ήταν κατά 19% αυξημένος σε σύγκριση με τη διοργάνωση του 2016) απέδειξε στην πράξη ότι η ιδανική προβολή της Ελλάδας σε αγορές με χαρακτηριστικά όπως αυτά της Πολωνίας, περνά μέσα από τη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, την αγροδιατροφή και τον πρωτογενή τομέα.
Ο συνδυασμός των εικόνων και των χρωμάτων των ελληνικών προορισμών από τη μία πλευρά, με την πανδαισία γεύσεων και αρωμάτων των παραδοσιακών τοπικών προϊόντων από την άλλη πλευρά, ήταν μία σύνθεση που εντυπωσίασε και ενθουσίασε τους χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης.



MICE & PIT Forum, b2b events
Tο ιστορικό ξενοδοχείο Bellotto, ήταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τους Πολωνούς και Έλληνες επαγγελματίες, την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου. Διοργανώθηκε το καθιερωμένο Forum της Grecka Panorama σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Τουριστικών Επιχειρήσεων της Πολωνίας (PIT), το οποίο για πρώτη φορά φέτος είχε ένα σκέλος αφιερωμένο στο MICE και στις προοπτικές της Ελλάδας ως προορισμού συνεδρίων, εταιρικών συναντήσεων και incentives.

Το Forum χαιρέτισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Πολωνία κ. Ευάγγελος Τσαούσης, ενώ πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις από την προϊσταμένη του Γραφείου ΕΟΤ Πολωνίας κα Ν. Νικολοπούλου, το Athens Convention & Visitors Bureau του Δήμου Αθηναίων, το Thessaloniki Convention & Visitors Bureau, τον Senior Key Account Manager Central & Eastern Europe & Baltics της Aegean Geiser Detlev, τον γενικό έφορο του Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) κ. Γιώργο Παλιούρα, τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας κ. Γιώργο Ζαφείρη, καθώς από υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων της πολωνικής τουριστικής αγοράς.

Παράλληλα με το Forum, διοργανώθηκαν τα δύο b2b events – για το MICE, που έγινε για πρώτη φορά και για τα ελληνικά προϊόντα και τις εξαγωγές που έγινε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά – με συναντήσεις μεταξύ εκπροσώπων πολωνικών εταιρειών και στελεχών ελληνικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα για το MICE Forum σημειώνεται ότι διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, με μεγάλο χορηγό την Aegean Airlines, και την υποστήριξη των FedHATTA, Thessaloniki Conventions Bureau, του περιοδικού MICE Magazine της Πολωνίας, και Synedrio / The Congress + Event Magazine and Guide, Synedrio.gr, MICE.gr. Στα πλαίσια της εκδήλωσης των B2B συναντήσεων για τα ελληνικά προϊόντα παρουσιάστηκε το πρόγραμμα “OLIVE YOU, European Table Olives”.
 
To βράδυ, στο ίδιο ξενοδοχείο, έγινε το επίσημο δείπνο της Grecka Panorama, όπου τραγούδησε η διεθνούς φήμης mezzo soprano Alexandra Gravas. Χορηγός στο ελληνικό δείπνο για τον οίνο, ήταν το Κατώγι-Αβέρωφ.

Στο 31% το μερίδιο αγοράς της Ελλάδας στην πολωνική αγορά
Σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από τους επαγγελματικούς τουριστικούς φορείς της Πολωνίας και τα οποία παρουσιάστηκαν αποκλειστικά για τους συμμετέχοντες στο Forum, η Ελλάδα το τρέχον έτος ήταν ξανά ο κυρίαρχος προορισμός για την πολωνική αγορά, με μερίδιο αγοράς άνω του 31% και συνολική αύξηση της τάξης του 8% (την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, η αύξηση ξεπέρασε το 19%). Ακολουθούν η Ισπανία με 16,5% μερίδιο αγοράς και αύξηση 1,3% και η δυναμικά ανερχόμενη Βουλγαρία, με 9% μερίδιο αγοράς και αύξηση 11%.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως εντυπωσιακά ποσοστά αύξησης εμφάνισαν φέτος η Αίγυπτος (111%), η Αλβανία (99%) και η Τουρκία (38%). Σύμφωνα με στελέχη της πολωνικής αγοράς, η ζήτηση για Ελλάδα για το 2018, κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Τη νέα περίοδο περίπου 30 ελληνικοί προορισμοί θα εξυπηρετούνται με απευθείας πτήσεις από 10 αεροδρόμια της Πολωνίας, ενώ για πρώτη φορά προστίθενται νέοι προορισμοί, όπως η Λήμνος και η Χίος. Τέλος, εκτιμάται ότι με τα μεγέθη αφίξεων του 2017, η Πολωνία πιθανότατα θα είναι το νέο μέλος στην “λέσχη” των αγορών προέλευσης με άνω του 1 εκατ. αφίξεις για την Ελλάδα.

Αιχμή τα ελληνικά προϊόντα
Είναι χαρακτηριστικό ότι τις δύο μέρες της Grecka Panorama, προσφέρθηκαν ή διατέθηκαν περίπου 5.000 κιλά ελληνικών προϊόντων, με “πρωταγωνιστές” το λάδι, τις ελιές, τα τυριά και το κρασί, αν και προβλήθηκαν δεκάδες άλλα προϊόντα (τρόφιμα, ποτά, καλλυντικά κοκ) από σχεδόν όλες τις περιοχές της χώρας. Ιδιαίτερα δυναμική παρουσία είχε στον τομέα αυτό η Ήπειρος συνδυάζοντας ευρηματικές προτάσεις γαστρονομίας και δράσεις προώθησης χαρακτηριστικών προϊόντων της περιοχής. Ιδιαίτερη βαρύτητα στη γαστρονομία έδωσε και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία ως γνωστόν έχει αναδειχθεί “European Region of Gastronomy 2019”.

Σε πολωνικά σπίτια 1.000 δενδρύλλια ελιάς από την Περιφέρεια Πελοποννήσου
Ξεχωριστή θέση στην φετινή Grecka Panorama και στο Greek Food Show, είχαν η ελιά και το ελαιόλαδο. Για πρώτη φορά, η North Events, η Ανέλιξη Σύμβουλοι Επιχειρήσεων και το Σχολείο Ελιάς & Ελαιολάδου Καλαμάτας υλοποίησαν ειδικό πρόγραμμα προβολής, με τη υποστήριξη και τη συμμετοχή πέντε ελαιουργικών επιχειρήσεων από Πελοπόννησο και Κρήτη. Στο πλαίσιο αυτό λειτούργησε Olive Oil Bar στην έκθεση και πραγματοποιήθηκαν ειδικά σεμινάρια γευσιγνωσίας κ.λπ. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, μάλιστα, με πρωτοβουλία και μέριμνα της Περιφέρειας Πελοποννήσου μοιράστηκαν 1.000 δενδρύλλια ελιάς, με τους επισκέπτες να σχηματίζουν μεγάλες ουρές προκειμένου να εξασφαλίσουν τη δική τους ελληνική “ρίζα” ελιάς. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, τέλος, πρωτοστάτησε στο γαστρονομικό σκηνικό της Grecka Panorama, με επιδείξεις μαγειρικής και culinary shows από διακεκριμένους chef.

Σημαντικοί υποστηρικτές της 3ης έκθεσης για την Ελλάδα με μεγάλες προσφορές και εκδηλώσεις events για το κοινό ήταν οι TUI, Grecos, Neckermann, Wezyr – Coral Holidays, FLY.PL, 7ISLANDS, Mouzenidis Travel, Best Reisen, ZANTE Magic Tours, Rejs Club, Easy Travel, Meli Tours, καθώς επίσης και οι Aegean Airlines, Ellinair, Πανεπιστήμιο Βαρσοβίας, Safe Weter Sports, κ.ά.

Η έκθεση διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού – ΕΟΤ, της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Βαρσοβία, του ΕΟΤ, του ΣΕΤΕ,  του ΞΕΕ, της ΠΟΞ, της fedΗΑΤΤΑ, της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας (PZOT), του Επιμελητηρίου Τουριστικών Επιχειρήσεων της Πολωνίας (PIT) και του Συνδέσμου Ελλήνων Επιχειρηματιών Πολωνίας “ΕΡΜΗΣ”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top