Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έρευνα

Το Παρίσι εξακολουθεί να είναι ο 'βασιλιάς' των προορισμών

Θοδωρής Κουμέλης - 30 Ιανουάριος 2018, 12:02

Σύμφωνα με τον δείκτη Anholt-GfK City Brands Index, το Λονδίνο βρίσκεται δεύτερο, το Σίδνεϊ παίρνει τη θέση της Νέας Υόρκης στην 3η θέση, ενώ η Μελβούρνη μεταπηδά από την 9η στην 7η θέση. Το Τόκιο σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο ανάμεσα και στις 50 πόλεις της έρευνας.


Σύμφωνα με την πρόσφατη δημοσίευση του δείκτη Anholt-GfK City Brands Index (CBISM), αποκαλύπτεται ότι το Παρίσι διατηρεί τη θέση του στην κορυφή της λίστας. Για τέταρτη φορά από την έναρξη της πρώτης έρευνας, ο πληθυσμός του πλανητη θεωρεί το Παρίσι ως την πόλη με την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε 50 πόλεις παγκοσμίως. Οι Αυστραλιανές πόλεις δείχνουν επίσης βελτίωση, καθώς το Σίδνεϊ ξεπερνά τη Νέα Υόρκη (4η θέση) για να κερδίσει μια θέση ανάμεσα στις τρεις πρώτες και η Μελβούρνη βρίσκεται στην 7η θέση, ξεπερνώντας το Άμστερνταμ (8ο) και το Βερολίνο (10ο). Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα της διετούς έρευνας, που διεξήχθη από τις 20 Σεπτεμβρίου έως τις 3 Οκτωβρίου 2017.

Βαθμολογία                    

2017

Πόλη

2015

2017 vs. 2015

1

Παρίσι

1

+0.51

2

Λονδίνο

2

+0.52

3

Σίδνεϋ

4

+0.97

4

Νέα Υόρκη

3

+0.67

5

Λος Άντζελες

5

+0.91

6

Ρώμη

6

+0.65

7

Μελβούρνη

9

+1.64

8

Άμστερνταμ

8

+1.36

9

Σαν Φρανσίσκο

n/a

+n/a

10

Βερολίνο

7

+0.75



Η μελέτη αξιολογεί την ισχύ και την ελκυστικότητα κάθε πόλης, παρέχοντας μια ολιστική και λεπτομερή προοπτική, που βασίζεται σε έξι βασικούς πυλώνες:

  1. Παρουσία (η διεθνής τοποθέτηση και το status της πόλης)
  2. Τόπος (φυσική ομορφιά και τρόποι μετακίνησης)
  3. Προϋποθέσεις (βασικές απαιτήσεις, όπως προσιτά καταλύματα και δημόσιες ανέσεις)
  4. Άνθρωποι (φιλικότητα, πολιτισμική πολυμορφία, ποσοστό ασφάλειας)
  5. Παλμός (ενδιαφέροντα πράγματα που μπορεί κανείς να κάνει)
  6. Δυναμική (διαθέσιμες οικονομικές και εκπαιδευτικές ευκαιρίες)

Οι πόλεις του δυτικού κόσμου τείνουν να κυριαρχούν στις πρώτες θέσεις της λίστας και τα προηγούμενα χρόνια οι δυτικές πόλεις επωφελήθηκαν περισσότερο απ‘ότι οι ανατολικές στις εκτιμήσεις του διεθνούς κοινού. Για παράδειγμα, το Τόκιο είναι μία από τις λίγες μη δυτικές πόλεις που βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις της λίστας. Μετά από μια πτώση στη βαθμολογία του το 2013, το Τόκιο βελτίωσε και ενδυνάμωσε την εικόνα του στις δύο τελευταίες έρευνες CBISM. Το Τόκιο σημειώνει το μεγαλύτερο “κέρδος” από οποιαδήποτε άλλη πόλη (+1,79) στο CBISM του 2017, για να ισοφαρίσει στην 11η θέση με το Βανκούβερ, ξεπερνώντας τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη, την Ουάσιγκτον, το Τορόντο και τη Βιέννη.

Εξετάζοντας τα αποτελέσματα του CBISM για την Μ. Ανατολή και την Αφρική, το Ντουμπάι είναι η μόνη πόλη στην περιοχή που δεν ανήκει στις κατώτατες θέσεις. Το Ντουμπάι κατατάσσεται λίγο χαμηλότερα από το πρώτο μισό της λίστας (27η θέση), με την “Παρουσία” του (15η θέση) και τον “Τόπο” του (16η θέση) να είναι οι πυλώνες που προωθούν την εικόνα του. Αν και το Ντουμπάι είναι η πόλη της περιοχής με την καλύτερη φήμη, το Durban στη Ν. Αφρική κερδίζει τη διάκριση για την πόλη με τη μεγαλύτερη άνοδο στην περιοχή (+1,51), πράγμα που του επιτρέπει να ξεπεράσει το Κάιρο.

Η έρευνα Anholt-GfK CBISM διεξάγεται μία φορά κάθε δύο χρόνια και “μετρά” την εικόνα 50 πόλεων. Για τη μελέτη του 2017, διεξήχθησαν 5.057 συνεντεύξεις σε 10 χώρες (Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ρωσία, Νότια Κορέα, Ην. Βασίλειο και ΗΠΑ), με τουλάχιστον 500 ανά χώρα. Ενήλικες ηλικίας 18 ετών και άνω συμμετείχαν σε συνεντεύξεις online σε κάθε χώρα. Χρησιμοποιώντας τις πιο ενημερωμένες online πληθυσμιακές παραμέτρους, το δείγμα που έχει συλλεχθεί από κάθε χώρα σταθμίζεται, ώστε να αποτυπώνει τα βασικότερα δημογραφικά χαρακτηριστικά, όπως την ηλικία, το φύλο και την εκπαίδευση του διαδικτυακού πληθυσμού στη συγκεκριμένη χώρα.

Οι 50 πόλεις που κατατάσσονται στη λίστα είναι:

  • Δυτική Ευρώπη: Άμστερνταμ, Βαρκελώνη, Βασιλεία, Βερολίνο, Βρυξέλλες, Δουβλίνο, Εδιμβούργο, Γενεύη, Λονδίνο, Μαδρίτη, Μόναχο, Παρίσι, Ρώμη
  • Κεντρική / Ανατολική Ευρώπη: Κωνσταντινούπολη, Μόσχα, Πράγα, Βιέννη, Βαρσοβία
  • Ασία-Ειρηνικός: Όκλαντ, Μπανγκόκ, Πεκίνο, Χονγκ Κονγκ, Τζακάρτα *, Μελβούρνη, Βομβάη, Σεούλ, Σαγκάη, Σιγκαπούρη, Σίδνεϊ, Τόκιο
  • Βόρεια Αμερική: Βοστώνη*, Σικάγο, Ντάλας Φορτ Γουόρθ, Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο*, Τορόντο, Βανκούβερ*, Ουάσινγκτον D.C.
  • Λατινική Αμερική: Μπουένος Άιρες, Mexico City, Ρίο ντε Τζανέιρο, Santiago de Chile*
  • Μέση Ανατολή / Αφρική: Κάιρο, Κέιπ Τάουν, Ντόχα, Ντουμπάι, Ντουρμπάν, Γιοχάνεσμπουργκ


*Πόλεις που βρίσκονται για πρώτη φορά στη λίστα CBISM 2017

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top