Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Έρευνα

Το 90% των ταξιδιωτών δεν είναι ακόμη έτοιμοι για τις νέες τεχνολογίες στον τουρισμό

Θοδωρής Κουμέλης - 13 Μάρτιος 2018, 11:18

Οι ταξιδιώτες τάσσονται υπέρ των οφελών των νέων τεχνολογιών, καθώς σχεδόν τα 3/4 (74%) συμφωνούν ότι η αναμενόμενη μείωση των εκπομπών ρύπων, η αποσυμφόρηση και η απεξάρτηση από τις παραδοσιακές πηγές καυσίμων θα βελτιώσουν το περιβάλλον. Πολλοί επισημαίνουν τους αναμενόμενους ταχύτερους χρόνους ταξιδιού (88%) και τη μείωση του άγχους του ταξιδιού (63%) ως οφέλη.


Hyperloop τρένα, υπερηχητικά αεροσκάφη, “έξυπνοι” αυτοκινητόδρομοι ή μεταφορά από το σημείο Α στο Β με αυτόνομα drones… Όταν οι καταναλωτές ακούν για το πως θα είναι το ταξίδι στο μέλλον, ενθουσιάζονται μεν, έχουν τις ανησυχίες τους δε. Αυτό είναι το κύριο εύρημα έρευνας 6.008 καταναλωτών σε Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες, που διεξήχθη από την Travelzoo, σε συνεργασία με την ITB Berlin.



Στην έρευνα, οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για το πως περιμένουν ότι θα είναι τα ταξίδια στο μέλλον. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα σε “έξυπνες λεωφόρους” δοκιμάζονται ήδη, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μόλις οι μισοί καταναλωτές (51%) αναμένουν αυτή την καινοτομία μέχρι το 2030. Ακολουθούν τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (36%) και τα τρένα μαγνητικής αιώρησης (hyperloops) (31%), τα οποία αναπτύσσονται ήδη από διάφορες εταιρείες και start-ups επιχειρήσεις. Λιγότερο από το 1/3 (28%) αναμένει την επιστροφή των υπερηχητικών πτήσεων τα επόμενα 12 χρόνια - αυτό παρά το γεγονός ότι η Concorde έχει την τεχνολογικη΄δυνατότητα και ισχυρίζεται ότι τέτοιες πτήσεις θα ξεκινήσουν έως το 2022.

Οι ταξιδιώτες τάσσονται υπέρ των οφελών των νέων τεχνολογιών, καθώς σχεδόν τα 3/4 (74%) συμφωνούν ότι η αναμενόμενη μείωση των εκπομπών ρύπων, η αποσυμφόρηση και η απεξάρτηση από τις παραδοσιακές πηγές καυσίμων θα βελτιώσουν το περιβάλλον. Πολλοί επίσης επισημαίνουν τους αναμενόμενους ταχύτερους χρόνους ταξιδιού (88%) και τη μείωση του άγχους του ταξιδιού (63%) ως οφέλη.

Ωστόσο, όταν πρόκειται για αεροσκάφη χωρίς χειριστή ή για αυτόνομα drones μεταφοράς επιβατών, οι καταναλωτές είναι πολύ πιο επιφυλακτικοί στις προσδοκίες τους. Μόνο ένας στους πέντε (20%) πιστεύει ότι θα γίνει κάτι τέτοιο πραγματικότητα μέχρι το 2030. Πράγματι, λόγω του μεγάλου σκεπτικισμού των περισσοτέρων, ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό (38%) δηλώνει ότι θα προτιμούσε να ρισκάρει χρησιμοποιώντας τηλεμεταφορά, μια τεχνολογία που δεν υπάρχει καν ακόμα, μόνο και μόνο για να φτάσει ή να φύγει από τον προορισμό διακοπών του.



Η εμπιστοσύνη στην τεχνολογία αυτόνομης πτήσης είναι πολύ χαμηλή μεταξύ των ερωτηθέντων. Μόνο το 7% παραδέχεται ότι προτιμά να τη χρησιμοποιήσει σε σύγκριση με τα αεροσκάφη που κινούνται με “εναλλακτικά” καύσιμα (32%) ή με τα υπερηχητικά αεροσκάφη (31%). Συνολικά, περισσότερα από τα 3/4 (76%) των καταναλωτών δε θα είχαν εμπιστοσύνη στην τεχνολογία χωρίς οδηγούς ή χωρίς πιλότους για να ταξιδέψουν, ενώ το 78% των ταξιδιωτών δηλώνει ότι θα ανησυχεί “πολύ” ή “αρκετά” για την ασφάλεια και την αξιοπιστία που θα τους παρέχεται (σε σύγκριση με το 55% για τα υπερηχητικά αεροσκάφη και τα τρένα μαγνητικής αιώρησης (hyperloops)).

Επιπλέον, οι καταναλωτές ανησυχούν ότι αυτές οι νέες μορφές ταξιδιού θα είναι διαθέσιμες μόνο σε λίγους για να τις απολαύσουν. Οκτώ στους δέκα πιστεύουν ότι θα είναι μια πολυτέλεια που μόνο λίγοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά και το 60% αμφιβάλλει ότι οι τεχνολογίες αυτές θα κάνουν τα ταξίδια εν γένει πιο προσιτά. Μόνο το 4% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν “πολύ περισσότερα” από ό,τι τώρα για τα ταξίδια διακοπών τους, πράγμα που δεν αποτελεί καλό νέο, όταν θα χρειαστεί να καλυφυθούν τα τεράστια κόστη για την ανάπτυξη και την υποδομή όλων αυτών των τεχνολογιών.

Σχετικά με τον τύπο των μεταφορών, οι καταναλωτές αποδεικνύεται ότι είναι ελαφρώς πιο πρόθυμοι να πληρώσουν “πολύ περισσότερα” για τα hyperloops (κατά μέσο όρο 7% σε Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία) και τις υπερηχητικές πτήσεις (10% στις ΗΠΑ), σύμφωνα με την έρευνα, οι οποίες μάλιστα ήταν και οι μορφές μεταφοράς που συνδέονται περισσότερο με την αντίληψη για πολυτέλεια και ευκολία.

Παρ‘όλα αυτά, όπου η αυτοματοποίηση έχει απομακρύνει την ανάγκη για ανθρώπινη τεχνογνωσία ή δεξιότητα - όπως στα αεροσκάφη χωρίς πιλότο ή τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό - οι ταξιδιώτες είναι ξεκάθαροι στο ότι θα πληρώσουν λιγότερα για τη χρήση τέτοιων τρόπων μετακίνησης στο μέλλον - κάτι που η βιομηχανία πρέπει να λάβει υπόψη της.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top