Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αερομεταφορές

Οι αεροπορικές εταιρείες θα αποζημιώνουν τους επιβάτες για καθυστερήσεις/ακυρώσεις πτήσεων λόγω 'λευκών' απεργιών

Τατιάνα Ρόκου - 24 Απρίλιος 2018, 12:50

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε ότι οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να αποζημιώνουν τους επιβάτες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων λόγω εσωτερικών απεργιών. Πλέον όλοι οι επιβάτες που έχουν πληγεί δικαιούνται αποζημίωσης. Η απόφαση ισχύει για προηγούμενες, αλλά και νέες απεργίες.


Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο αποφάνθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να αποζημιώνουν τους επιβάτες τους για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων, ακόμη και αν αυτές οφείλονται σε απεργίες που πραγματοποιεί το προσωπικό των εταιρειών. Οι αεροπορικές πλέον έρχονται αντιμέτωπες με ένα κύμα αξιώσεων, καθώς αυτή η απόφαση έχει αναδρομική ισχύ, πράγμα που σημαίνει ότι ισχύει για τις νέες απεργίες, αλλά και για όλες τις προηγούμενες.

Η απόφαση ισχύει για όλες τις πτήσεις εντός ΕΕ, με αεροπορική εταιρεία με έδρα χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο λόγος για τον οποίο η απόφαση αυτή θεωρείται ιδιαιτέρως σημαντική εξηγείται από τον Christian Nielsen, επικεφαλής του νομικού τμήματος της διεθνούς εταιρείας εξυπηρέτησης AirHelp: “Μέχρι τώρα, οι απεργίες των αεροπορικών εταιρειών θεωρούνταν έκτακτες περιστάσεις που ουσιαστικά απαλλάσσουν τις αεροπορικές από το καθήκον να πληρώνουν αποζημίωση. Σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε ότι ακόμη και μία παράνομη απεργία δεν αποτελεί έκτακτο περιστατικό. Έτσι, από εδώ και πέρα, οι αεροπορικές οφείλουν να αποζημιώνουν τους επιβάτες τους με έως 600 ευρώ ανά άτομο εάν έχουν επηρεαστεί από καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων λόγω απεργιών από το προσωπικό τους. Αυτή την απόφαση ενισχύει σημαντικά το Ευρωπαϊκό Δίκαιο των επιβατών. Οι αεροπορικές θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα κύμα αξιώσεων, καθώς η απόφαση αυτή ισχύει για όλες τις προηγούμενες απεργίες, με τη διάταξη παραγραφής να αποτελεί το μόνο εμπόδιο.

Ως εκ τούτου, εμείς στην AirHelp θα ανοίξουμε εκ νέου χιλιάδες κλειστές σχετικές υποθέσεις και θα επιβάλουμε την αξίωση αποζημίωσης που δικαιούνται οι πελάτες μας με υπεύθυνες αεροπορικές εταιρείες. Θα ενημερώσουμε όλους τους επιβάτες που κατά καιρούς έχουν επηρεαστεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, συμβουλεύουμε επίσης όλους εκείνους τους επιβάτες που έχουν θιγεί από προβλήματα που αντιμετώπισε η πτήση τους λόγω απεργίας των αεροπορικών εταιρειών να επιβάλλουν το δικαίωμά τους για οικονομική αποζημίωση. Στην AirHelp αποστολή μας είναι να παλεύουμε για τα δικαιώματα των επιβατών και να βοηθούμε όλους να κερδίζουν την αποζημίωση που αξίζουν. Πηγαίνουμε ακόμη και στο δικαστήριο για εσάς”.

Το ιστορικό
Η απόφαση προήλθε όταν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απεφάνθη ότι οι καθυστερήσεις ή οι ακυρώσεις πτήσεων που γίνονται λόγων απεργιών χωρίς την ομόφωνη απόφαση ή την έγκριση των συνδικάτων (ή “λευκών” απεργιών), δεν αποτελούν “εξαιρετικές περιστάσεις”, ώστε να εξαιρούνται αποζημίωσης. Τέτοια ήταν η απεργία του προσωπικού της TUIfly το διάστημα 1-10 Οκτωβρίου 2016, με το προσωπικό να είναι απόν λόγω αδειών ασθενείας σε ποσοστό 89% για τους πιλότους και σε ποσοστό 62% για το πλήρωμα καμπίνα. Αυτό οδήγησε σε μεγάλο αριθμό καθυστερήσεων ή ακυρώσεων πτήσεων, εως ότου λυθεί και η “λευκή” απεργία. Η TUIfly αρχικά αρνήθηκε να πληρώσει αποζημιώσεις στους επιβάτες, καθώς ισχυρίστηκε ότι τέτοιου είδους απεργία αποτελεί “εξαιρετική περίσταση”. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top