Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουριστική πολιτική

Οι προτάσεις της ΝΔ για τη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό

Βίκυ Καραντζαβέλου - 27 Απρίλιος 2018, 13:00

Ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας πρότεινε, μεταξύ άλλων, δημιουργία Περιφερειακών Κέντρων τοπικής γαστρονομίας σε κάθε περιφέρεια με τη συνεργασία αυτοδιοίκησης και ιδιωτικού τομέα, και την ίδρυση Σχολής Γαστρονομίας υψηλού επιπέδου.


Δέσμη προτάσεων για τη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό, κατέθεσε ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια της ημερίδας που συνδιοργάνωσαν στο ΕΒΕΑ ο Τομέας Τουρισμού, ο Τομέας Αγροτικής Ανάπτυξης  και η Γραμματεία Αγροτικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας.

Ο κ. Κόνσολας ανέφερε ότι, μέχρι σήμερα, η διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό αποτελούσε ένα θεωρητικό σχήμα, που ακουγόταν ως ευχολόγιο.

Εξαίρεση αποτελούν σημαντικές και μεμονωμένες πρωτοβουλίες, όπως οι “Δρόμοι του Κρασιού”, οι “Δρόμοι της Ελιάς”, το “Ελληνικό Πρωινό”, αλλά και η πρωτοβουλία για την ανάδειξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης για το 2019.

Ειδικότερα, ο κ. Κόνσολας εξήρε την πρωτοβουλία της περιφέρειας και προσωπικά του περιφερειάρχη, κ. Γιώργου Χατζημάρκου, να αναδείξει την γαστρονομία του Νοτίου Αιγαίου, μέσα από ένα διεθνή θεσμό, όπως είναι η Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης και να βάλει τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου στο χάρτη των δημοφιλέστερων διεθνών γαστρονομικών προορισμών, γεγονός που διασυνδέει ευθέως τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό, ενώ, παράλληλα, αξιοποιεί προς όφελος των νησιών τη ραγδαία ανερχόμενη τάση του γαστρονομικού τουρισμού, ως τουρισμού εμπειρίας.

Ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις για τη σύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα, την ελληνική ύπαιθρο, αλλά και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις, με στόχο όλα αυτά να αποτελέσουν αναπόσπαστα τμήματα του τουριστικού μας προϊόντος.

Συγκεκριμένα ο κ. Κόνσολας πρότεινε:

  • Τη δημιουργία Περιφερειακών Κέντρων τοπικής γαστρονομίας σε κάθε περιφέρεια με τη συνεργασία αυτοδιοίκησης και ιδιωτικού τομέα. Μέσα από αυτά τα Κέντρα, θα προβάλλεται η τοπική γαστρονομία, θα δημιουργούνται τοπικά σύμφωνα ποιότητας και θα πιστοποιούνται οι πάροχοι.
  • Την ένταξη της γαστρονομίας στο χάρτη της τουριστικής εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει την ίδρυση Σχολής Γαστρονομίας υψηλού επιπέδου.
  • Την ανάπτυξη ολοκληρωμένου σχεδίου για την ανάπτυξη και προβολή τουριστικών γαστρονομικών προϊόντων σε κάθε προορισμό.
  • Κίνητρα για τη δημιουργία επιχειρηματικών cluster και συνεργασιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού (ξενοδοχεία και εστιατόρια) και σε ομάδες παραγωγών.
  • Νέο θεσμικό πλαίσιο για να ενισχυθεί η δημιουργία αγροτουριστικών επιχειρήσεων από κατ’ επάγγελμα αγρότες, οι οποίες θα αντιμετωπίζονται ως start up επιχειρήσεις.
  • Τη δυνατότητα δημιουργίας τουριστικών καταλυμάτων σε οινοτουριστικές ή αγροτουριστικές επιχειρήσεις, χωρίς τους σημερινούς περιορισμούς.

“Η γαστρονομία, αλλά και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, πρέπει να αποτελούν εμπειρία για τον επισκέπτη. Είναι αναγκαία συνθήκη και απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθούν στο τουριστικό προϊόν. Αυτό προϋποθέτει την ένταξη του επισκέπτη σε αυτή την εμπειρία, που μπορεί να γίνει μέσα από εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και οινογνωσίας.

Μπορεί να πραγματοποιηθεί με την μετατροπή των χώρων παραγωγής του πρωτογενούς τομέα, αλλά και της μεταποίησης σε επισκέψιμους χώρους για τους τουρίστες, προκειμένου να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο τα παραδοσιακά προϊόντα παράγονται.

Θεωρώ, επίσης, σημαντικό παράγοντα την εφοδιαστική αλυσίδα. Διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα και των προϊόντων του με τον τουρισμό δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν διασφαλιστεί η επάρκεια, αλλά και η ανταγωνιστικότητα, της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Είναι δεδομένο ότι ένας αγρότης δεν μπορεί να εμπορεύεται και να διακινεί μόνος του τα προϊόντα του στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αφού δεν μπορεί να διασφαλιστεί η επάρκεια. Γι’ αυτό και πρέπει να πάμε σε νέα σχήματα σε ομάδες παραγωγών που θα έχουν τη δυνατότητα να προωθούν αυτά τα προϊόντα σε ξενοδοχεία και εστιατόρια απευθείας και χωρίς μεσάζοντες προκειμένου να υπάρχει αμοιβαίο όφελος”, τόνισε ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top