Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑπόφαση-σταθμός: Αποζημίωση για επιβάτες σε συνδεδεμένες πτήσεις και εκτός ΕΕ
Αερομεταφορές

Απόφαση-σταθμός: Αποζημίωση για επιβάτες σε συνδεδεμένες πτήσεις και εκτός ΕΕ

Στατιστικά Στοιχεία για τουρισμό

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε υπέρ των επιβατών για τις πτήσεις με ανταπόκριση εκτός ΕΕ, στις οποίες αντιμετώπισαν καθυστερήσεις, ακυρώσεις ή τους απαγορεύθηκε η επιβίβαση, και είναι πλέον υπό έγκυρο καθεστώς αποζημίωσης.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέδωσε απόφαση, σύμφωνα με την οποία επιβάτες δικαιούνται να ζητήσουν και να λάβουν αποζημίωση, όταν καθυστερούν οι ανταποκρίσεις των πτήσεών τους και εκτός της ΕΕ.

Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι οι επιβάτες στους οποίους δεν επετράπη επιβίβαση, καθυστέρησαν περισσότερο από 3 ώρες ή ακυρώθηκαν οι συνδεδεμένες πτήσεις τους εκτός ΕΕ, έχουν πλέον το δικαίωμα για αποζημίωση -εάν η αιτία για τα παραπάνω δεν υποπίπτει στις “εξαιρετικές περιστάσεις”. Για παράδειγμα, εάν πετά κανείς από το Λονδίνο στο Σίδνεϊ, με μια στάση στο Ντουμπάι και η τελευταία του πτήση καθυστερεί ή δεν μπορεί να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος, εξακολουθεί να καλύπτεται από τον κανονισμό.

Έτσι, η απόφαση αυτή εξασφαλίζει πλέον ότι οι επιβάτες στις πτήσεις με ανταπόκριση θα έχουν τώρα το ίδιο υψηλό επίπεδο προστασίας με τους επιβάτες που επέλεξαν να πετάξουν απευθείας στον προορισμό τους. Η απόφαση θα είναι νομικά δεσμευτική σε ολόκληρη την Ευρώπη και θα αποτελεί δεδικασμένο για τέτοιου είδους περιπτώσεις.

Το ιστορικό της απόφασης
Η υπόθεση “Claudia Wegener κατά Royal Air Maroc SA” αποτελεί επέκταση του κανονισμού EU261 / 2004, του αρχικού δεσμευτικού νόμου περί των δικαιωμάτων των καταναλωτών που υπόκεινται σε αποζημίωση πτήσεων. Η Claudia Wegener επρόκειτο να πετάξει με τη Royal Air Maroc SA από το Βερολίνο στο Αγκαντίρ του Μαρόκου μέσω Καζαμπλάνκα. Έκανε το check-in της για ολόκληρο το ταξίδι στο αεροδρόμιο του Βερολίνου, αλλά υπέπεσε σε καθυστερήσεις στον ενδιάμεσο προορισμό της. Στη συνέχεια, η Claudia προσγειώθηκε 4 ώρες αργότερα από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης. Σύμφωνα με τον κανονισμό EU261 / 2004, ο απαιτούμενος χρόνος για να γίνει καταγγελία σε μια πτήση που έχει καθυστέρηση, είναι 3 ώρες ή περισσότερο. Οι επιβάτες που καθυστερούν για περισσότερο από αυτό, ανάλογα με την απόσταση που διανύθηκε και το χρόνο, μπορεί να δικαιούνται 250, 300, 400 ή 600 ευρώ.

Αφού έλαβε την αίτηση αποζημίωσης της επιβάτιδος, η Royal Air Maroc SA την απέρριψε, αναφέροντας ότι δεν είχε δικαίωμα να απαιτήσει αποζημίωση για την καθυστέρηση, λόγω του γεγονότος ότι το Μαρόκο είναι εκτός ΕΕ και ότι η αλλαγή αεροσκάφους για τη συνδεδεμένη πτήση αποτέλεσε ξεχωριστό ταξίδι. Στην αιτιολογία της αεροπορικής εταιρείας, αναφέρεται το άρθρο 3 παρ.1 με τίτλο “Scope” του κανονισμού EU261 / 2004, ο οποίος ορίζει ότι για να είναι επιτυχείς οι αιτήσεις αποζημίωσης, οι επιβάτες που αναχωρούν από αερολιμένα που βρίσκεται σε τρίτη χώρα πρέπει να ταξιδεύουν σε αερολιμένα “που βρίσκεται στο έδαφος κράτους-μέλους στο οποίο εφαρμόζεται η συνθήκη”. Κατόπιν αυτού, το περιφερειακό δικαστήριο του Βερολίνου αποφάσισε να διακόψει τη νομική διαδικασία και να παραπέμψει τη συγκεκριμένη  υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για την έκδοση προδικαστικής απόφασης.

Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι οι επιβάτες στους οποίους δεν επετράπη επιβίβαση, καθυστέρησαν περισσότερο από 3 ώρες ή ακυρώθηκαν οι συνδεδεμένες πτήσεις τους εκτός ΕΕ, έχουν πλέον το δικαίωμα για αποζημίωση εάν η αιτία για τα παραπάνω δεν υποπίπτει σε εξαιρετικές περιστάσεις.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024