Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΝΔ: Συνάντηση για τη χάραξη πολιτικής για την κρουαζιέρα
Κρουαζιέρα

ΝΔ: Συνάντηση για τη χάραξη πολιτικής για την κρουαζιέρα

Παραχώρηση, με μακροχρόνιες συμβάσεις, σε εταιρείες κρουαζιέρας, λιμενικών εγκαταστάσεων για να αναβαθμιστούν και οι υποδομές, αλλά και διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας είναι μερικές απότις προτάσεις της ΝΔ.

Ο Τομέας Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας διοργάνωσε ημερίδα με θέμα “Κρουαζιέρα – Θαλάσσιος Τουρισμός – Λιμενική Πολιτική: Προτάσεις για την επόμενη μέρα” στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, στον Πειραιά, με συμμετοχή φορέων του τουρισμού και της κρουαζιέρας.

Εναρκτήριες ομιλίες πραγματοποίησαν οι κ.κ. Λευτέρης Αυγενάκης, γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής ΝΔ και βουλευτής Ηρακλείου, Γιάννης Πλακιωτάκης, πρώην πρόεδρος ΝΔ, τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΝΔ και βουλευτής Λασιθίου, Ανδρέας Ποταμιάνος, επίτιμος πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων, ενώ χαιρετισμοί απηύθυναν οι βουλευτές κ. Γιάννης Τραγάκης, βουλευτής Β’ Πειραιά και κ. Κώστας Κατσαφάδος, βουλευτής Α’ Πειραιά.

Παρέμβαση πραγματοποίησε και ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τομεάρχης Μεταναστευτικής Πολιτικής του κόμματος και πρ. υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στην εκδήλωση, υπάρχει κάμψη της κρουαζιέρας τα τρία τελευταία χρόνια. Το 2016 η χρονιά “σώθηκε”, αλλά το 2017 υπήρξε μεγάλη πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (-20%), καθώς από 4.307 κρουαζιερόπλοια το 2016, φτάσαμε τα 3.415 το 2017. Κατά συνέπεια, υπήρξε πτώση κατά 11% στον αριθμό των επιβατών και στα έσοδα.

Συμπερασματικά, “η Κυβέρνηση δε διέθετε και δε διαθέτει κανένα σχέδιο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, καθώς εμφανίστηκε ανέτοιμη να αντιμετωπίσει τη μετατόπιση της κρουαζιέρας από την Ανατολική προς τη Δυτική Μεσόγειο. Το μόνο που παρουσιάζει η Κυβέρνηση είναι η σύσταση επιστροπής για την κρουαζιέρα η οποία στερείται ουσιαστικού παρεμβατικού και αποφασιστικού ρόλου, είναι αμφίβολο πότε έχει συνεδριάσει και δεν έχουν εφαρμοστεί σε πολιτικές αποφάσεις της”.

Ως προβλήματα της κρουαζιέρα στην Ελλάδα αναφέρθηκαν:

  1. Έλλειψη ανταγωνιστικότητας στο κόστος και στις υπηρεσίες στα λιμάνια και στα αεροδρόμια
  2. Έλειψη κατάλληλων και σύγχρονων λιμενικών υποδομών
  3. Έλειψη απλοποιημένων διαδικασιών στην άφιξη και στον απόπλου ενός πλοίου
  4. Έλλειψη στρατηγικού σχεδίου προβολής και προώθησης κρουαζιέρας

Ο τομεάρχης Τουρισμού και βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στην ομιλία του παρουσίασε τις προγραμματικές προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

“Η κυβέρνηση θεώρησε και θεωρεί ότι ο τουρισμός μπορεί να κινείται με τον αυτόματο πιλότο. Ο αυτόματος πιλότος, όμως, ρίχνει την κρουαζιέρα στα βράχια. Το 2017 υπήρξε πτώση στην κρουαζιέρα της τάξης του 20%. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού προϋποθέτει σταθερή πορεία σε ανοιχτές θάλασσες. Σε αυτές τις θάλασσες η Ελλάδα δεν μπορεί να συνεχίσει να πλέει ακυβέρνητη, δεν μπορεί να πλέει δίχως χάρτη”, τόνισε ο κ. Κόνσολας, που παρουσίασε τις 10 προγραμματικές προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας:

1: Μετατροπή της Ελλάδας σε hub της Ανατολικής Μεσογείου για την κρουαζιέρα με έξι (6) μεγάλα λιμάνια home ports (Πειραιάς, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδος, Κατάκολο, Λαύριο).
2: Αναβάθμιση του δικτύου των αερομεταφορών στη χώρα μας για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των home ports.
3: Άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα. Η Ελλάδα θα πάρει πρωτοβουλία για ένα νέο ενδοκοινοτικό πλαίσιο φορολόγησης για την κρουαζιέρα.
4: Παραχώρηση, με μακροχρόνιες συμβάσεις, σε εταιρείες κρουαζιέρας, λιμενικών εγκαταστάσεων για να αναβαθμιστούν και οι υποδομές αλλά και οι υπηρεσίες στην κρουαζιέρα.
5: Ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Σένγκεν, για να διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας και να τερματιστεί το σημερινό καθεστώς ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
6: Αναβάθμιση του ρόλου της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία θα πρέπει να μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης και της εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής ενίσχυσης της κρουαζιέρας.
7: Δημιουργία σύγχρονου φορέα προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με συνεργασία της Πολιτείας και του ΣΕΠΕ.
8: Άνοιγμα σε νέες αγορές όπως η κινεζική αγορά με την αξιοποίηση της παρουσίας της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, των επενδύσεων που πραγματοποιεί στις υποδομές κρουαζιέρας αλλά, κυρίως, με την αξιοποίηση της δυναμικής τάσης που παρουσιάζει η Κινεζική Τουριστική Αγορά.
9: Ενίσχυση και επένδυση σε νέα τουριστικά προϊόντα που συνδέονται με την κρουαζιέρα, όπως το “Cruise & Stay” και το “Short Cruising”.
10: Η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας.

Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε και στην αλλαγή του φορολογικού πλαισίου για το θαλάσσιο τουρισμό επισημαίνοντας ότι πρέπει να επανεξεταστεί η εφαρμογή του τέλους πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων, γιατί δεν αποτρέπει μόνο την προσέλκυση νέων σκαφών στις ελληνικές μαρίνες, αλλά απομακρύνει και τα σκάφη που ήδη βρίσκονται σε αυτές.

Άλλα θέματα που συζητήθηκαν στην ημερίδα ήταν, μεταξύ άλλων:

  • Τι προβλέπει ο κλάδος για την επιστροφή της κρουαζιέρας στην Τουρκία και γενικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο
  • Πώς δραστηριοποιείται σήμερα ο ελληνόκτητος στόλος κρουαζιέρας ανά τον κόσμο
  • Η συμβολή του τουριστικού τομέα στον σχεδιασμό της στρατηγικής για τα λιμάνια και τις μαρίνες
  • Η σημερινή δομή της διοίκησης των λιμένων της χώρας
  • Ποια είναι τα οφέλη από τη δημιουργία υδατοδρομίων στην οικονομία και στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024