Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΟφειλές άνω των 28,6 εκατ. ευρώ αποζημίωσης στους Έλληνες επιβάτες το α' 6μηνο 2018
Αερομεταφορές

Οφειλές άνω των 28,6 εκατ. ευρώ αποζημίωσης στους Έλληνες επιβάτες το α' 6μηνο 2018

Οι πρώτοι έξι μήνες των αεροπορικών ταξιδιών, που ολοκληρώθηκαν με μια χαοτική εκκίνηση μέχρι το καλοκαίρι, με μεγάλες καθυστερήσεις, προκάλεσαν μαζική αύξηση των πτήσεων που είναι επιλέξιμες για αποζημίωση. Το ποσό σε πολλές χώρες διπλασιάστηκε και τριπλασιάστηκε σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2017.

Σύμφωνα με νέα ανάλυση και νέα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την κορυφαία εταιρεία αποζημιώσεων για επηρεασμένες πτήσεων παγκοσμίως, την AirHelp, για το 2018 έχουν ήδη παρατηρηθεί σοβαρές διαταραχές πτήσης, διπλάσιες και σε ορισμένες χώρες τριπλές, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017.

Οι αναλυτές της AirHelp έχουν ανακαλύψει ότι κατά την περίοδο 1 Ιανουαρίου – 30 Ιουνίου 2018 περίπου 4.500.000 επιβάτες αεροπορικών εταιρειών έχουν βιώσει καθυστερήσει στην πτήση, ακύρωση ή υπεράριθμη κράτηση. Κάτι που σημαίνει ότι το συνολικό οφειλόμενο ποσό για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο ανέρχεται σε 1.900.300 ευρώ.

Την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, περίπου 3,2 εκατ. επιβάτες αντιμετώπισαν σοβαρές διαταραχές σε πτήσεις, οι οποίες ενδέχεται να δικαιούνται αποζημίωση σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο EC261. Έτσι, υπάρχει αύξηση κατά 40% παγκοσμίως και οι αριθμοί είναι σημαντικά υψηλότεροι σε πολλές χώρες.

Στους Έλληνες επιβάτες οφείλονται περισσότερα από 28.6136.425 ευρώ αποζημίωσης για πτήσεις που διακόπηκαν κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2018. Αυτό είναι 20.028.425 ευρώ περισσότερα από την ίδια εποχή το 2017. 83.574 επιβάτες φαίνεται να έχουν επηρεαστεί.

  • 28.6136.425 ευρώ χρωστούν στους επιβάτες μέχρι τώρα για το 2018, ποσοστό που αγγίζει το 250% περισσότερο από την ιδιά περίοδο πέρυσι το 2017
  • Διεθνής έλλειψη πιλότων, καθώς και πολλές απεργίες, θέτουν σε κίνδυνο την πρόσφατη ανάπτυξη της βιομηχανίας αερομεταφορών
  • Ρεκόρ ακυρωμένων ή καθυστερημένων πτήσεων καταγράφεται φέτος το καλοκαίρι, καθώς τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν την ικανότητα να χειριστούν την πίεση των αυξημένων ταξιδιών
  • Περαιτέρω μεγάλες αναταραχές πτήσεων αναμένονται τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.

Η μαζική αύξηση των αποζημιώσεων σε διαταραγμένες πτήσεις οφείλεται σε πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, ένας μπορεί να είναι ότι μια απόφαση που εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στις αρχές του έτους αποφάνθηκε ότι οι απεργίες μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών δεν μπορούν πλέον να θεωρηθούν ως έκτακτη περίσταση που θα τους απαλλάξει από τη νομική τους υποχρέωση να αποκαταστήσουν το πρόγραμμα των πτήσεων και ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να θεωρηθούν υπεύθυνες για τις απεργίες. Υπήρξαν επίσης ευνοϊκές αποφάσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών σε σχέση με τις χαμένες συνδέσεις μεταξύ πτήσεων.

Η AirHelp αναγνωρίζει επίσης πολλούς άλλους παράγοντες που έχουν παίξει ρόλο στο να μπουν οι φετινές διακοπές σε ρίσκο, καθώς και οι πρώτοι έξι μήνες του 2018 χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλά επίπεδα επηρεασμένων πτήσεων.  

Στις αρχές Ιουνίου, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) μείωσε την πρόβλεψη κέρδους της για το 2018 κατά 12%, κατηγορώντας την αύξηση των καυσίμων και του κόστους εργασίας. Οι αερομεταφορείς, όπως η American Airlines, η Delta ή η United, ανακοινώνουν ήδη ότι οι επιβάτες πρέπει να προετοιμαστούν για υψηλότερες τιμές εισιτηρίων. Και σαν αυτό να μην ήταν αρκετό, ο κλάδος στερείται νέων πιλότων. Η έλλειψη πιλότων έχει προκαλέσει πολλά αεροπλάνα να παραμείνουν στο έδαφος και τα εργατικά συνδικάτα να θέτουν τις φωνές τους εναντίον των συνθηκών εργασίας. Τέλος, το φαινόμενο του “υπερτουρισμού” θέτει ερωτήματα για τις ικανότητες των αεροδρομίων.

Έλλειψη Προσωπικού
Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες όπως η Emirates και η Qantas Airways επικεντρώνονται στην πρόσληψη λόγω έλλειψης πιλότων από τη βιομηχανία. Ως εκ τούτου, και οι δύο εταιρείες έχουν δυσκολευτεί τους τελευταίους μήνες να χρησιμοποιήσουν τα αεροσκάφη τους όσο συχνά σχεδίαζαν λόγω καθυστερήσεων στην πρόσληψη και εκπαίδευση νέων υπαλλήλων. Η Boeing υπολογίζει τη ζήτηση νέων πιλότων να ανέρχεται στους 637.000 περισσότερους τα επόμενα 20 χρόνια. Οι αεροπορικές εταιρείες ισχυρίζονται ότι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο οικονομικό άγχος και διακινδυνεύουν τα κέρδη τους, επίσης λόγω της υψηλότερης αμοιβής των πιλότων σε μια περίοδο αύξησης των τιμών των καυσίμων. Εν τω μεταξύ, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να πιέζουν για περισσότερα δικαιώματα. Οι πιλότοι της Ryanair δημιουργούν εργατικά συνδικάτα σε ολόκληρη την Ευρώπη, ελπίζοντας να αγωνιστούν για καλύτερες συνθήκες εργασίας και οι πιλότοι της Air France απεργούν για τις αποδοχές τους. Όπως υποστηρίζουν οι αεροπορικές εταιρείες, αυτός είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για το υψηλότερο κόστος των ταξιδιών για τους επιβάτες αυτό το καλοκαίρι.

Υπερτουρισμός
Ο ολοένα και αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών οδηγεί σε μια κατάσταση όπου οι 10 κορυφαίοι προορισμοί στον κόσμο (που σήμερα φιλοξενούν το 46% των διεθνών αφίξεων) μέσα σε μόλις 3 χρόνια θα πρέπει να φιλοξενήσουν 70 εκατ. περισσότερους τουρίστες. Ακολούθως, εκτός από τις τιμές των καυσίμων και την έλλειψη πιλότων, η βιομηχανία αντιμετωπίζει ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα – την ανεπαρκή χωρητικότητα αεροδρομίων, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των διαταραγμένων πτήσεων το φετινό καλοκαίρι.

Προβλήματα πτήσης: αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών
Για καθυστερημένες ή ακυρωμένες πτήσεις και σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, οι επιβάτες μπορούν να δικαιούνται οικονομική αποζημίωση μέχρι 600 ευρώ ανά άτομο σε ορισμένες περιπτώσεις. Οι όροι για αυτό ορίζουν ότι ο αερολιμένας αναχώρησης πρέπει να βρίσκεται εντός της ΕΕ ή ο αερομεταφορέας πρέπει να έχει έδρα στην ΕΕ και να εκφορτώνεται στην ΕΕ. Επιπλέον, ο λόγος για την καθυστέρηση της πτήσης πρέπει να οφείλεται στην αεροπορική εταιρεία. Η αποζημίωση μπορεί να ζητηθεί εντός τριών ετών από τη διακοπή της πτήσης.

Έκτακτες περιστάσεις, όπως οι κακές καιρικές συνθήκες ή οι ιατρικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, μπορεί να οδηγήσουν στην απαλλαγή της αεροπορικής εταιρείας που λειτουργεί από το καθήκον της αποζημίωσης. Με άλλα λόγια, οι “έκτακτες περιστάσεις” δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για αποζημίωση πτήσεων.

Στις αρχές του 2018, η AirHelp λανσάρισε ένα ολοκαίνουργιο εργαλείο για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να περνούν τις κατάλληλες πτήσεις. Η εφαρμογή επικεντρώνεται ειδικά στις πτήσεις που είναι κατάλληλες για αποζημίωση και με την άδεια, το εργαλείο μπορεί να ελέγξει μέχρι και τρία χρόνια πριν απλά συνδέοντας τα εισερχόμενα του ταξιδιώτη με το AirHelp.com. Με την ασφαλή εφαρμογή της AirHelp, οι επιβάτες που επηρεάζονται μπορούν επίσης να ελέγξουν τις διαθέσιμες πτήσεις ενώ βρίσκονται στο αεροδρόμιο. Η εφαρμογή θα αναλύσει αν ένα πρόβλημα πτήσης πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση και στη συνέχεια θα καταχωρίσει το αίτημα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η εφαρμογή AirHelp είναι δωρεάν και διατίθεται στο Google Play Store και στο Apple App Store.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024