Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΠροτάσεις για την αντιμετώπιση επιπτώσεων από την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου
Θαλάσσιος τουρισμός

Προτάσεις για την αντιμετώπιση επιπτώσεων από την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου

Οι προβληματισμοί της Ελληνική Βάση Γιώτινγκ – ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. και των μελών της επικεντρώνονται αφενός στην, λόγω αναμενόμενης αύξησης του τιμολογίου της Μαρίνας Αλίμου, ανάγκη να φύγουν τα επαγγελματικά σκάφη και αφετέρου στην απώλεια της αναγνωρίσιμης βάσης του γιώτινγκ, στην οποία έχει εξελιχθεί η Μαρίνα Αλίμου.

Με τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Λαμπρίδη, συναντήθηκε το προεδρείο της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας για την Ανάπτυξη, Αξιοποίηση και Εκμετάλλευση Δομών Ελλιμενισμού Σκαφών Ελληνική Βάση Γιώτινγκ, την Πέμπτη 2 Αυγούστου, στο υπουργείο, προκειμένου να του εκθέσει πώς έχει διαμορφωθεί η κατάσταση με τη διαδικασία του Διαγωνισμού Ιδιωτικοποίησης μέσω παραχώρησης, της Μαρίνας Αλίμου όπου ελλιμενίζονται κατά κύριο λόγο επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, και να τον ενημερώσει για τις αναλαμβανόμενες δράσεις που έχει αποφασίσει η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. στο θέμα αυτό, καθώς και για την εξέλιξη και τις νομικές ενέργειες μετά τον αποκλεισμό της συμμετοχής της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. και ενός άλλου σχήματος από την επόμενη φάση του Διαγωνισμού.

Εκ μέρους της, ο πρόεδρος κ. Πάρις Λουτριώτης και ο γραμματέας της Διοικούσας Επιτροπής της Ελληνική Βάση Γιώτινγκ – ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. κ. Γιώργος Νόρδας, με τους συμβούλους τους, εξήγησαν αναλυτικά στον γενικό γραμματέα και στα παρευρισκόμενα στη συνάντηση αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το πλαίσιο των προβληματισμών και των επιπτώσεων που δημιουργεί η ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, η οποία, όπως τόνισαν, βεβαίως χρειάζεται βελτιώσεις, αλλά ήδη λειτουργεί κερδοφόρα, έστω και με το εφαρμοζόμενο επαγγελματικό τιμολόγιο, που καλύπτεται και από ειδική συμφωνία που έχει υπογραφεί με την διαχειρίστρια εταιρεία ΕΤΑΔ, και δε θα δεσμεύει τον παραχωρησιούχο, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν λάβει από το ΤΑΙΠΕΔ.

Οι προβληματισμοί της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. και των 50 μέχρι σήμερα μελών της, επαγγελματιών του κλάδου, επικεντρώνονται αφενός στην, λόγω αναμενόμενης αύξησης του τιμολογίου της Μαρίνας Αλίμου, ανάγκη να φύγουν τα επαγγελματικά σκάφη, με σήμερα ασαφείς προοπτικές, γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι άλλοι χώροι ελλιμενισμού, και αφετέρου στην απώλεια της αναγνωρίσιμης βάσης του γιώτινγκ, στην οποία έχει εξελιχθεί, στη 30χρονη λειτουργία της, η Μαρίνα Αλίμου, από την οποία διακινούνται το 50% των ελληνικών ναυλώσεων, και σχεδόν το 1/3 των επαγγελματικών σκαφών.

Ο κ. Λουτριώτης ήταν ιδιαίτερα εμφατικός στο γεγονός ότι για τα επαγγελματικά σκάφη είναι μοναδική η θέση, γιατί η όλη περιοχή γύρω από την Μαρίνα Αλίμου, σήμερα, έχει γίνει κέντρο γιώτινγκ, όχι μόνο για σκάφη αλλά και για πλήθος άλλες επιχειρήσεις υποστήριξης της δραστηριότητας, που παρέχουν προμηθευτικές  υπηρεσίες, τεχνική επισκευών και συντήρησης σκαφών, ναυλομεσίτες, καταστήματα ανταλλακτικών και ειδών για τα σκάφη. Και συμπλήρωσε ότι, και καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, από τους διακινούμενους, περισσότερους από 200.000 πελάτες – επιβαίνοντες στα σκάφη, ωφελείται οικονομικά όλη η γύρω περιοχή, από τις προμήθειες ταξιδίων, αγορές ειδών, δαπάνες εστίασης και ψυχαγώγησης, διανυκτερεύσεις πριν και μετά την περίοδο ναύλωσης.


Ο κ. Χρήστος Λαμπρίδης, γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων, του Υπουργείου Ναυτιλίας, με τον κ. Πάρι Λουτριώτη, πρόεδρο, και τον κ. Γιώργο Νόρδα, γραμματέα της Διοικούσας Επιτροπής, της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.


Οι εκπρόσωποι της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. επίσης εξέθεσαν στον γενικό γραμματέα και την πρόταση της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. για την χωροθέτηση και κατασκευή νέας Μαρίνας, με μοναδικό ή τουλάχιστον κύριο σκοπό την εξυπηρέτηση των σκαφών του κλάδου, στο τόξο της ακτής από το Καλαμάκι και μέχρι το Σούνιο, και εξήγησαν τους λόγους που δεν προσφέρεται για τέτοια ανάπτυξη η Δυτική Ακτή της Αττικής, μετά τον Πειραιά, προς Ελευσίνα και Μέγαρα. Επίσης κατέθεσαν Υπόμνημα που έχει συντάξει η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., “Δομές Ελλιμενισμού Επαγγελματικών Τουριστικών Σκαφών – Προτάσεις για τις Μαρίνες Αττικής”, εξηγώντας ότι μέλη της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. επεξεργάζονται συγκεκριμένες προτάσεις εναλλακτικών θέσεων για χωροθετήσεις μαρινών, που θα γνωστοποιήσουν στις επόμενες ημέρες, και διαβεβαίωσαν τον γενικό γραμματέα ότι θα κρατήσουν ενήμερο το Υπουργείο για τις εξελίξεις.

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας κ. Λαμπρίδης, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. και ιδιαίτερα τον πρόεδρο κ. Λουτριώτη, για την ενημέρωση, επεσήμανε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή τα θέματα του κλάδου γενικότερα, ότι ο υπουργός κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ενημερώνεται τακτικά και έχει δώσει προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, όχι μόνο που έχουν σχέση με τους ελλιμενισμούς, αλλά γενικότερα της λειτουργίας της δραστηριότητας του κλάδου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.

Επίσης, ο κ. Λαμπρίδης δήλωσε ότι στο θέμα των δομών ελλιμενισμού, η αρμοδιότητα των χωροθετήσεων μαρινών δεν είναι άμεση αρμοδιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά δια της συμμετοχής του Υπουργείου στην Επιτροπή Χωροθετήσεων Τουριστικών Λιμένων, θα στηριχθεί το αίτημα για μία επαγγελματική μαρίνα, διότι είναι κατανοητή η αιτιολόγηση της πρότασης και η σκοπιμότητα, που προβάλει η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., αλλά επεσήμανε ότι πρέπει να τηρηθούν και οι νομοθετημένες διαδικασίες.

Η συνάντηση έληξε με κοινή διαπίστωση ότι το θέμα είναι σοβαρό, ότι εμπλέκονται λόγω συναρμοδιότητας πολλά υπουργεία, αλλά επειδή είναι αντιληπτή η ανάγκη αντιμετώπισης στο άμεσο μέλλον, θα υπάρχει συνεχιζόμενη επαφή και ανταλλαγή απόψεων.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024