Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Αύξηση των 'low budget' τουριστών λόγω φθηνών πτήσεων και Airbnb

Άγγελος Ρεστάνης - 20 Αύγουστος 2018, 11:44

Γερμανοί, Βρετανοί, Ολλανδοί, Αυστριακοί, Σουηδοί και Πολωνοί προτίμησαν περισσότερο φέτος τις Ρόδο, Κέρκυρα και Ηράκλειο, με τα all-inclusive να μειώνουν σημαντικά τις εξωτερικές δαπάνες των τουριστών. Πτώση από τους Ρώσους, που επέλεξαν Τουρκία.


Ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα για το 2018 σε γενικές γραμμές θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ικανοποιητικός από τους πλέον αρμόδιους επαγγελματίες, σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδος, όταν αυτοί ρωτήθηκαν από το traveldailynews για το ποια ήταν η πορεία της σεζόν έως σήμερα, που υπήρξε αύξηση και που πτώση (από πλευράς εθνικοτήτων).

Ο κ. Γιώργος Ματσίγκος, πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου και γενικός διευθυντής των Atrium Hotels ανέφερε: “Νομίζω πως εξελίσσεται ακριβώς όπως το περίμενα και προέβλεπα από τον Νοέμβριο του 2017, δηλαδή μικρή αύξηση αφίξεων στο νησί, αλλά λόγω της αύξησης διαθέσιμων κλινών και ειδικά των 5 αστέρων, έχουμε μείωση διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία, αφού η αύξηση είναι μικρότερη της προσδοκώμενης για να έχουμε την ίδια πληρότητα με το 2017. Επιπλέον, θα ήθελα να τονίσω ότι δεν υπάρχει δυνατότητα μεγάλης αύξησης, εάν δε βελτιωθούν οι υποδομές στο αεροδρόμιο της Ρόδου με αύξηση εξυπηρέτησης αεροσκαφών και παραλαβής αποσκευών και, φυσικά, της επίτευξης επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Επιπλέον, η ανάκαμψη και επαναφορά των αγορών Τουρκίας, Τυνησίας και Αιγύπτου, μείωσε τη ζήτηση προς τη Ρόδο - σε συνδυασμό δε με την αύξηση των κλινών, αναμένεται μείωση διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία και μάλλον και μείωση εσόδων. Όσον αφορά στις αγορές, έχουμε αύξηση σχεδόν από όλες τις αγορές, ειδικά υψηλά ποσοστά από Γερμανία και Πολωνία, η οποία φέτος θα είναι η 4η δύναμη στο νησί, μετά τις παραδοσιακές αγορές, Αγγλία, Γερμανία, Σουηδία. Μείωση έχουμε όπως περιμέναμε από τη Ρωσία, αφού λόγω συμφερόντων των μεγαλύτερων Τ.Ο. της Ρωσίας και λόγω των ανταγωνιστικών τιμών, έχουν στραφεί προς Τουρκία”.

Στην πλευρά των Ιόνιων νησιών, και πιο συγκεκριμένα της Κέρκυρας, ο κ. Χαράλαμπος Βούλγαρης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας, είπε σχετικά: “Η πορεία της σεζόν μέχρι σήμερα κρίνεται ικανοποιητική με διψήφιο ποσοστό αύξησης των αεροπορικών αφίξεων. Αύξηση παρατηρείται στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές (Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Πολωνία), ενώ μείωση στην αγορά της Ρωσίας”.

Τέλος, για τη μεγαλόνησο, και ιδιαιτέρως για το Ηράκλειο, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της περιοχής κ. Νίκος Χαλκιαδάκης σημείωσε ότι η γενική πορεία του τουρισμού που παρατηρήθηκε φέτος είναι αρκετά καλή και ικανοποιητική. “Υπήρξε μια δυναμική αρχή σε όλες τις εθνικότητες με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται από τη Γερμανία και ακολουθούν η αγορά της Αυστρίας, Ολλανδίας και Πολωνίας και τη μεγαλύτερη πτώση από τη Ρωσία. Η φετινή προσέλευση των Ρώσων παρατηρείται μειωμένη κατά 300.000 άτομα σε σχέση με την περυσινή τουριστική σεζόν. Σε αυτό οφείλεται η μεγάλη μείωση τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο στις αφίξεις στα ξενοδοχεία”.

Ένα ακόμη φλέγον θέμα της επικαιρότητας για την τουριστική ροή στην Ελλάδα είναι αν υπάρχουν οι τουρίστες χαμηλής οικονομικής δυνατότητας και αν ναι τι φταίει γι’αυτό. Μεγάλο κίνητρο για τη εισροή τέτοιου είδους τουριστών στη χώρα δίνουν οι πτήσεις με αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και οι χαμηλές τιμές σε κατοικίες διαμονής διαμοιραζόμενης οικονομίας, τύπου Airbnb.



Ο κ. Ματσίγκος ανέφερε σχετικά: “Νομίζω ότι λόγω αύξησης πελατών – αφίξεων, αλλά και σημαντικής αύξησης πελατών μέσω Airbnb φαίνεται να έχουμε και χαμηλής οικονομικής δυνατότητας επισκέπτες στο νησί. Πιστεύω όμως ότι έχουμε μεγαλύτερη αύξηση σε πελάτες υψηλού οικονομικού επιπέδου, αφού τα τελευταία χρόνια είχαμε αρκετές αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις ξενοδοχείων και άνοιγμα πολλών 5 αστέρων ξενοδοχείων. Ίσως όμως λόγω της αύξησης των πελατών all inclusive να διαφαίνεται μείωση, επειδή δεν κυκλοφορούν πολλοί πελάτες στο νησί”.

Η αύξηση στον αριθμό των πτήσεων low cost εταιρειών και η ραγδαία άνοδος των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων τύπου Airbnb έχουν συμβάλει στην αύξηση των τουριστών χαμηλής οικονομικής δυνατότητας τα τελευταία χρόνια στην Κέρκυρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της τοπικής Ένωσης.

Σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες περιπτώσεις, έρχεται αυτή του Ηρακλείου, για το οποίο ο κ. Χαλκιαδάκης λέει πως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, “απλώς λόγω της οικονομικής κρίσης η οποία εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη, πλέον ο τουρίστας ξοδεύει με περισσότερη σύνεση. Για παράδειγμα, θα προτιμήσει να περιορίσει τις δαπάνες των διακοπών, ώστε να έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει πιο πολλές φορές και να ζήσει την τουριστική εμπειρία”.

Οι παροχές των all-inclusive ξενοδοχειακών συγκροτημάτων είναι ένα θέμα που ταλανίζει επίσης τον ξενοδοχειακό κλάδο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, καθώς φαίνεται να μειώνουν σημαντικά τις δαπάνες των τουριστών εκτός των εγκαταστάσεών τους.

Ο κ. Βούλγαρης από την Κέρκυρα θεωρεί πως ότι το all inclusive αποτελεί μια τάση της αγοράς και υπάρχει ισχυρή ζήτηση για αυτό το είδος διακοπών. Σύμφωνα με έρευνες, με το all inclusive μειώνεται στο μισό η δαπάνη του τουρίστα εκτός των ξενοδοχειακών μονάδων, αυξάνοντας όμως παράλληλα τα έσοδα των προμηθευτών των ξενοδοχείων.

Συμμεριζόμενος την παραπάνω απόψη, ο κ. Χαλκιαδάκης αναφέρει: “Έχει διαπιστωθεί ότι οι all inclusive πελάτες στο 14ήμερο στατιστικά τις τρεις βραδιές θα προτιμήσουν να βγουν για φαγητό εκτός ξενοδοχείου και θα δαπανήσουν χρήματα, απλά θα ξοδέψουν πιο ορθολογικά. Παρατηρήθηκε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια είχαμε προσέλευση τουριστών, οι οποίοι επέλεγαν ως προορισμό την Τουρκία και κατ‘επέκταση τα φθηνά τουριστικά πακέτα. Κάτι τέτοιο πλέον δεν παρατηρείται”.

Από την άλλη μεριά, στη Ρόδο, ο κ. Ματσίγκος σημειώνει πως “η έρευνα του συλλόγου μας που πραγματοποιήθηκε πέρυσι, έδειξε ότι η δαπάνη ανά επισκέπτη στο νησί δε διαφέρει πολύ μεταξύ πελατών all inclusive και πελατών με ΒΒ ή ΗΒ. Ίσως ξοδεύουν διαφορετικά και σίγουρα έχει μειωθεί η κατανάλωση στα εστιατόρια και μπαρ. Η αύξηση όμως των αφίξεων καλύπτει οποιαδήποτε απώλεια. Φέτος περιμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, αφού έχουμε στοχευμένη ερώτηση για το που ξοδεύουν οι επισκέπτες τα χρήματά τους στο νησί. Το ζητούμενο είναι πόσα μένουν στις επιχειρήσεις μετά την υπέρογκη φορολόγηση”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top