Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕπίλυση στο θέμα των μαρινών προτείνει η ΣΙΤΕΣΑΠ

Επίλυση στο θέμα των μαρινών προτείνει η ΣΙΤΕΣΑΠ

Το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ Πληρώματος Μαρίνας Αλίμου, ΣΙΤΕΣΑΠ, μετά από συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργακόπουλο, απέστειλε επιστολή, στην οποία προτείνεται τρόπος επίλυσης στο […]

Το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ Πληρώματος Μαρίνας Αλίμου, ΣΙΤΕΣΑΠ<.>, μετά από συνάντηση που είχε με τον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Γεωργακόπουλο, απέστειλε επιστολή, στην οποία προτείνεται τρόπος επίλυσης<...> στο θέμα του τιμολογίου των μαρινών, που είναι ένα από τα θέματα απόλυτης προτεραιότητας για την επιβίωση του κλάδου.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή κάθε χρόνο τον στόλο των 3.000 σκαφών εμπλουτίζουν περίπου 150 νέα σκάφη -χωρίς να υπάρχουν στοιχεία για τα πόσα αποσύρονται αντίστοιχα. Ο ρυθμός αυτός ανανέωσης είναι εξαιρετικά μικρός, καθώς, ακόμα και αν ο στόλος έμενε σταθερός σε αριθμό, θα χρειαζόταν μια 20ετία για την πλήρη ανανέωσή του. Όμως η επιχειρησιακά αξιοποιήσιμη ζωή των σκαφών άνευ πληρώματος κυμαίνεται από 5 μέχρι 8 χρόνια. Οπότε είναι σαφές ότι ο ρυθμός των 150 νέων σκαφών ανά έτος οδηγεί ολοταχώς στην συρρίκνωση και γήρανση του στόλου. Αν οι συνθήκες ανάπτυξης ήταν υγιείς θα έπρεπε ανά 7ετία το πολύ να αντικαθίσταται όλος ο στόλος, άρα θα έπρεπε να αποσύρονται 430 πλοία ετησίως. Αν θεωρηθεί ως απαίτηση και η ανάπτυξη του κλάδου κατά 5% ετησίως, δηλ 150 πλοία, τότε ο ρυθμός εμπλουτισμού του στόλου θα έπρεπε να είναι περί τα 580 νέα σκάφη ετησίως.

Η διοίκηση του Σωματείου υπογραμμίζει ότι ναι μεν καθοριστικός παράγοντας για τη διαμόρφωση των τιμών είναι ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης όμως υπάρχει σημαντικό πρόβλημα στην προσφορά όσον αφορά στις μαρίνες, αφού οι μαρίνες Αθηνών και Πειραιώς διαθέτουν ελάχιστες θέσεις σε σχέση με την ζήτηση, έχουν δηλ θέση μονοπωλιακή και είναι σαφές ότι με μονοπώλιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος της ελεύθερης αγοράς. Αν στην περιοχή από Βουλιαγμένη μέχρι Ζέα υπήρχαν 7.000 θέσεις σε μαρίνες, θα μπορούσαμε να έχουμε "προσφορά".

Χαρακτηριστικά στην επιστολή αναφέρεται ότι "Πολύ προβληματιστήκαμε και αναλώσαμε πολύ χρόνο σε συζητήσεις για να βρούμε μια βιώσιμη συμβιβαστική πρόταση σχετικά με τις οφειλόμενες από τα ΕΤΑ επιστροφές. Συνοψίζουμε τις απόψεις μας σύντομα παρακάτω:

Καταρχήν, η ακύρωση του τιμολογίου του 1997, ήταν ουσιαστική, επειδή η σχέση αντιπαροχής-τιμής ήταν τυχαία, όπως τυχαία, χωρίς κριτήρια, παραμένει μέχρι σήμερα.

Θα συμφωνήσετε και εσείς μαζί μας, ότι ούτε εσείς ούτε εμείς ούτε κανείς άλλος μπορεί να κάνει μία πρόταση που να υποχρεώνει οποιονδήποτε πλοιοκτήτη να καταβάλει ποσά που δεν οφείλει. Ούτε μπορούν τα ΕΤΑ<.>, να κρατήσουν κάποια εκδικητική στάση σε κάποιους πλοιοκτήτες, επειδή επιμένουν στην εφαρμογή της Απόφασης του Δικαστηρίου. Δεν χρειάζεται να εκθέσουμε επί αυτού κανένα επιχείρημα. Πιστεύουμε, ότι η στάση των ΕΤΑ στο θέμα αυτό δεν ήταν η αρμόζουσα. -με την ευκαιρία σας κάνουμε γνωστό ότι η διοίκηση των ΕΤΑ έχει μηνυθεί για εκβίαση".

Για να σταματήσει αυτή η ιστορία το Σωματείο αποφάσισε να προτείνει στα μέλη του τα εξής:

Από 1/1/98 μέχρι 31/3/2002, να ισχύσει ένα τιμολόγιο, ως συμφωνία κυρίων, προσαυξημένο από το νόμιμο που ίσχυε μέχρι 31/12/1997 κατά 15%. Η διαφορά που προκύπτει μπορεί να συμψηφιστεί σταδιακά και άτοκα μέχρι 31/3/2004 εφ όσον προκύπτει χρέος των ΕΤΑ, ή να εξοφληθεί σταδιακά και άτοκα μέσα στο πιο πάνω διάστημα αν προκύπτει χρέος του πλοιοκτήτη.

Για το διάστημα από 1/4/2002 μέχρι 31/3/2004 να υπάρξει προσαύξηση κατά 15% στο προηγούμενο τιμολόγιο. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι παρά το πολύ υψηλό τιμολόγιο θα υπάρξει περίοδος δύο χρόνων, κατά τα οποία η μαρίνα θα μεταμορφωθεί σε εργοτάξιο και θα δυσχεραίνεται τόσο η διεξαγωγή των ναύλων, όσο και οι συνήθεις εργασίες που εκτελούνται για την συντήρηση των σκαφών, γεγονός που σε άλλες περιπτώσεις θα έπρεπε να επιφέρει μείωση του τιμολογίου. Τέλος από 1/4/2004 και εφόσον έχουν τελειώσει τα έργα αναβάθμισης, θα υπάρξει αύξηση 15%.

Προτείνεται, επίσης, το τιμολόγιο να θεσπιστεί με Υπουργική Απόφαση, η οποία θα εφαρμοστεί από 1/4/2002 και θα ενσωματωθεί στην διακήρυξη Β Φάση με Συμπλήρωμα και να αποσυρθεί η πρόταση Χωμενίδη, με την οποία καταργείται το επαγγελματικό Τιμολόγιο και αντικαθίσταται με ταυτότητα μέλους Σωματείου και αυθαίρετες εκπτώσεις.

"Πιστεύουμε κύριε υπουργέ ότι οι προτάσεις είναι πολύ λογικές και θα εισακουστούν. Θεωρούμε ότι με τον τρόπο αυτό λύνεται και η αοριστία που υπάρχει στην διακήρυξη Β Φάση και ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση με κοινωνικά κριτήρια εξασφαλίζεται" επισημαίνεται στην επιστολή, στην οποία διατυπώνεται η ευχή να υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση στα πλαίσια της νομιμότητας, ώστε να τερματιστεί η διαμάχη που μαστίζει το χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και τονίζεται ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αποδεχτούν τις παράνομες και αυθαίρετες ενέργειες των ΕΤΑ αλλά θα παλέψουν με κάθε νόμιμο μέσο για το δίκαιά τους.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024