Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΥπαγωγή της ναυτιλίας στο νέο αναπτυξιακό νόμο με στόχο την ανανέωση του στόλου

Υπαγωγή της ναυτιλίας στο νέο αναπτυξιακό νόμο με στόχο την ανανέωση του στόλου

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με στόχο την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου των επιβατηγών και οχηματαγωγών της χώρας μας μέχρι το 2010, υπέβαλε πρόταση στο υπουργείο Οικονομικών και Οικονομίας για την […]

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με στόχο την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου των επιβατηγών και οχηματαγωγών της χώρας μας μέχρι το 2010, υπέβαλε πρόταση<...> στο υπουργείο Οικονομικών και Οικονομίας για την υπαγωγή της ναυτιλίας στο νέο αναπτυξιακό νόμο. Η πρόταση για τον αναπτυξιακό νόμο έγινε γιατί, όπως διευκρινίζει το ΥΕΝ<.>, μια πρόταση για τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων για την αντικατάσταση αυτών των πλοίων δεν θα γίνει εύκολα αποδεκτή από την Ε.Ε.

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2932/01, έχει καθοριστεί σταδιακά και μέχρι το έτος 2008, η ηλικία των πλοίων, που δρομολογούνται να μην υπερβαίνει τα 30 έτη, αντί 35 που είναι σήμερα. Έτσι δημιουργείται πρόβλημα αφού ορισμένα πλοία θα πρέπει να αποσυρθούν πιο νωρίς με αποτέλεσμα αν δεν αντικατασταθούν να δημιουργηθούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Υπολογίζεται ότι ο σημερινός μέσος όρος ηλικίας των πλοίων αυτών είναι τα 19,5 έτη και περίπου 71 πλοία δηλ. το 55,5% του συνολικού αριθμού τους θα πρέπει να αποσυρθεί μέχρι το 2010.

Το σχέδιο χρηματοδότησης από Εθνικούς Πόρους εξηγεί τους εθνικούς λόγους που καθιστούν αναγκαία τη λήψη μέτρων και προβλέπει:

  • Επιδότηση για την κατασκευή Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων, τα οποία θα αντικαθιστούν αποσυρόμενα από τις συγκοινωνιακές γραμμές πλοία. Το ύψος της επιδότησης να ανέρχεται στα επίπεδα του 1262/82, με ίδια συμμετοχή τουλάχιστον στο 40% του κόστους επένδυσης.
  • Η επιδότηση να αφορά την κατασκευή νέας τεχνολογίας πλοίων σε ναυπηγεία της Ε.Ε, αφού η Ε.Ε. ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την προώθηση λύσεων, που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογικές λύσεις, τις οποίες επιδοτεί ευκολότερα και πολύ περισσότερο.
  • Η επιδότηση να αναφέρεται σε πλοία που φέρουν σημαία κρατών – μελών της Ε.Ε.
  • Να προβλέπεται δέσμευση, ότι το επιδοτούμενο πλοίο έχει υποχρέωση παροχής υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών τουλάχιστον για 15 έτη, με ρήτρα την επιστροφή της επιχορήγησης ή και μεγαλυτέρου ποσού αυτής.
  • Επειδή η κατανομή πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία έχει ολοκληρωθεί, η δυνατότητα χρηματοδότησης από αυτά θα μπορούσε να γίνει από το 2004, οπότε και θα γίνει και η αναθεώρηση των δράσεων που προβλέπονται σε αυτό.

Τα κίνητρα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις ακτοπλοϊκές εταιρίες σε αντικατάστασή των πλοίων που πρέπει να αποσυρθούν, σύμφωνα με την πρόταση του ΥΕΝ, είναι:

  • Η χρηματοδότηση σημαντικού μέρους του κόστους κατασκευής τους.
  • Η έμμεση χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής, με σημαντικό ύψος μισθώματος για χρονικό διάστημα πέραν του έτους.

Τυχόν πρόταση όμως για τη χορήγηση κρατικών επιχορηγήσεων για την αντικατάσταση τους, δεν θα είναι εύκολο να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, για να δοθεί οποιαδήποτε κοινοτική επιχορήγηση είναι απαραίτητο, οι Ελληνικές Αρχές να αποδείξουν ότι δεν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024