Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣτόχος ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός μέχρι το 2004

Στόχος ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός μέχρι το 2004

Η προώθηση της δημιουργίας του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, που έχει ήδη συμφωνηθεί σε επίπεδο πρωθυπουργών, θα είναι στόχος της ελληνικής προεδρίας…

Η προώθηση της δημιουργίας του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, που έχει ήδη συμφωνηθεί σε επίπεδο πρωθυπουργών, θα είναι στόχος της ελληνικής<...> προεδρίας, σε συνέχεια των προσπαθειών της δανικής προεδρίας όπως ενημέρωσε τους ομόλογούς του υπουργούς αλλά και την αντίστοιχη Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου (Επιτροπή RETT) ο υπουργός Χρίστος Βερελής.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει περαιτέρω το θέμα, με στόχο ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός να γίνει πράξη το 2004.
Αυτή η προθεσμία αποτελεί το στόχο των επερχόμενων προεδριών (περιλαμβανόμενης της ελληνικής) για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών επεξεργασίας από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Ευρωκοινοβούλιο (διαδικασία συναπόφασης), τη δημιουργία του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού σε συνάφεια με τη γενικότερη πολιτική μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρουσίασε προς επεξεργασία τις ακόλουθες τέσσερις Προτάσεις Κανονισμών οι οποίες συγκροτούν πακέτο μέτρων.
Η μια είναι Πρόταση Κανονισμού-Πλαισίου και οι 3 Προτάσεις εφαρμοστικών Κανονισμών:

  • Πρόταση Κανονισμού – Πλαισίου,
  • Πρόταση Κανονισμού Οργάνωσης και Χρήσης του Εναερίου Χώρου,
  • Πρόταση Κανονισμού Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας,
  • Πρόταση Κανονισμού Διαλειτουργικότητας Συστημάτων Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας

Οι κανονισμοί είναι εμπορικής φύσης και απώτερος σκοπός τους είναι να δημιουργήσουν καλύτερες, εναρμονισμένες διαδικασίες στη διαχείριση του εναέριου χώρου της Κοινότητας ώστε να αυξηθεί η δυναμική και η χωρητικότητα του χώρου αυτού, να διευκολυνθούν οι διεθνείς πτήσεις και να καθοριστούν ισοδύναμα επίπεδα εξυπηρέτησης και ασφάλειας σε όλο τον εναέριο χώρο που βρίσκεται υπό την ευθύνη των Κρατών – Μελών της Κοινότητας.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διαβεβαιώσει ότι ο σκοπός της δεν είναι σε καμία περίπτωση μια “ιδιωτικοποίηση” της πολιτικής αεροπορίας παρά μόνο η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, η μείωση των απωλειών των αεροπορικών εταιρειών και αερολιμένων λόγω καθυστερήσεων και μείωση χωρητικότητας καθώς και η διασφάλιση της ασφάλειας πτήσεων.

Η ελληνική τοποθέτηση είναι θετική έναντι του σκοπού αυτού των κανονισμών του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού με κάποιες ειδικότερες επισημάνσεις σε ότι αφορά την ανάγκη διευθέτησης του ζητήματος της πολιτικο-στρατιωτικής συνεργασίας καθώς τόσο η πολιτική όσο και η πολεμική αεροπορία των κρατών-μελών είναι χρήστες του εναερίου χώρου. Στο σημείο αυτό έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις που ικανοποιούν σε σημαντικό βαθμό τις ελληνικές θέσεις σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος οι οποίες έχουν γνωστοποιηθεί και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως σημειώνεται σε σχετικό δελτίο τύπου του υπουργείου Μεταφορών “η Νομική Υπηρεσία του Συμβουλίου επίσης έχει τονίσει επανειλημμένα ότι με τους Κανονισμούς αυτούς δεν θεωρείται ότι θα υπάρξει καμία απολύτως μεταβολή σε κυριαρχικά δικαιώματα των κρατών- μελών και έχει διασφαλισθεί η εισαγωγή του χώρου υπεράνω διεθνών υδάτων στον εναέριο χώρο υπό την ευθύνη του εκάστοτε κράτους-μέλους την οποία φέρει και σήμερα.”

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024