Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςACI Europe: Η επιβατική κίνηση των αεροδρομίων της Ευρώπης διπλασιάζεται με πλήρη ανάκαμψη της Ελλάδας
Ανάκαμψη στα αεροδρόμια

ACI Europe: Η επιβατική κίνηση των αεροδρομίων της Ευρώπης διπλασιάζεται με πλήρη ανάκαμψη της Ελλάδας

Η αγορά κινείται προς τα εμπρός καθώς η επιβατική κίνηση των αεροδρομίων της Ευρώπης διπλασιάζεται ετησίως σύμφωνα με το ACI Europe.

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός ACI Europe δημοσίευσε χθες την έκθεσή του για την εναέρια κυκλοφορία για τον Ιούλιο του 2022, η οποία δείχνει ότι η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων αυξήθηκε κατά +70,4% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή κίνηση (+102,5%) και όχι στην εγχώρια κίνηση (+11,8%), όπως αναφέρεται στην έκθεση.

Σε σύγκριση με τα επίπεδα προ της πανδημίας (Ιούλιος 2019), η επιβατική κίνηση τον Ιούλιο διαμορφώθηκε στο -14,4%, σημειώνοντας περαιτέρω βελτίωση σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (-17,3% τον Ιούνιο).

Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης διπλασιάστηκε σχεδόν φθάνοντας στο +94,3% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, με εκείνα της Ιρλανδίας (+386,5%), του Ηνωμένου Βασιλείου (+349,6%), της Φινλανδίας (+268,5%), της Σλοβακίας (+167,1%) και της Ισλανδίας (+146,8%) να σημειώνουν τις υψηλότερες αυξήσεις.

Σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Ιούλιος 2019), η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης ήταν -14,6% τον Ιούλιο. Πλήρης ανάκαμψη πέτυχαν τα αεροδρόμια στην Ελλάδα (+5,4%), στο Λουξεμβούργο (+2,2%) και στην Ισλανδία (+1,7%) και ακολουθούν στενά εκείνα της Πορτογαλίας (-1,8%), της Ρουμανίας (-2,9%) και της Λιθουανίας (-3). Στο άλλο άκρο του φάσματος, τα αεροδρόμια της Σλοβενίας (-39,5%), της Φινλανδίας (-33,7%), της Βουλγαρίας (-29,5%) και της Γερμανίας (-29,5%) παρέμειναν πιο μακριά από την επίτευξη της πλήρους ανάκαμψης. Μεταξύ άλλων οι καλύτερες επιδόσεις σημειώθηκαν από αεροδρόμια της Ισπανίας (-7,9%) και της Ιταλίας (-9,6%), ακολουθούμενες από τη Γαλλία (-13,5%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (-19,1%).

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, δήλωσε: “Ο Ιούλιος συνέχισε να προσφέρει μια πολύ αναγκαία ώθηση στην επιβατική κίνηση για τα περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω της αυξημενης τάσης για αναψυχής, καθώς και από τις εξαιρετικά χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες που επεκτείνουν τη χωρητικότητα πολύ πάνω από τα επίπεδα προ πανδημίας. Καθώς η αγορά της Ευρώπης οδήγησε σε μεγάλο βαθμό στην ανάκαμψη και ο όγκος της κίνησης πλησιάζει επιτέλους στα προ της πανδημίας επίπεδα, είναι σημαντικό η ΕΕ να επαναφέρει τους κανόνες της για χρονοθυρίδες, τα λεγόμενα slots, αεροδρομίων στο κανονικό – απαιτώντας από τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά αυτά τα slots στο 80% για την προσεχή χειμερινή περίοδο από τα τέλη Οκτωβρίου. Αυτό ακριβώς πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με βάση μια ενδελεχή ανάλυση της αγοράς – με όλη την απαραίτητη ευελιξία ώστε να ληφθούν δεόντως υπόψη οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που εξακολουθούν να επηρεάζουν ορισμένες αγορές. Η επιστροφή στον κανόνα χρήσης του 80% είναι απαραίτητη σε αυτήν την κρίσιμη και δυναμική συγκυρία για την ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19. Πρόκειται για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής χρήσης της σπάνιας χωρητικότητας του αεροδρομίου προς όφελος της αεροπορικής συνδεσιμότητας, των καταναλωτών και των επιχειρήσεων“.

Τα 5 κύρια και μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια σημείωσαν διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης (+100,3%) τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι – σε μεγάλο βαθμό λόγω της ενδοευρωπαϊκής και διατλαντικής ζήτησης για ταξίδια αναψυχής.

Η Κωνσταντινούπολη (+61,4% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι) παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο με 6,74 εκατομ. επιβάτες. Ήταν το μόνο κυριο αεροδρόμιο που ξεπέρασε τον όγκο επιβατών πριν από την πανδημία (Ιούλιος 2019) (+5,5%). Το Heathrow του Λονδίνου ήρθε δεύτερο, με τον όγκο επιβατών να υπερτριπλασιάζεται (+317,8%) σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι – ακολουθούμενο από το Paris-CDG (+97,1%). Το Amsterdam-Schiphol (+70,9%) και η Φρανκφούρτη (+76,5%) βρέθηκαν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα – καθώς οι μειώσεις χωρητικότητας που απαιτούνται για τον μετριασμό των λειτουργικών διαταραχών που προκαλούνται από ελλείψεις προσωπικού επηρέασαν τον όγκο των επιβατών.

Σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Ιούλιος 2019), η επιβατική κίνηση στα κύρια ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Ιούλιο ήταν -16,9%, κυρίως ως αντανάκλαση των συνεχιζόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών σε μέρη της Ασίας.

Μεταξύ άλλων κόμβων και μεγάλων αεροδρομίων η Μαδρίτη (+96,6%) είχε λιγότερους από 200 επιβάτες για να προσπεράσει τη Φρανκφούρτη. Το Λονδίνο-Gatwick (+677%), το Μάντσεστερ (+482,9%), το Δουβλίνο (+366%) και το Λονδίνο-Stansted (+258,6%) σημείωσαν εκθετική αύξηση στην επιβατική κίνηση. Σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Ιούλιος 2019), η ζήτηση για αναψυχή κατευθύνεται κατά κύριο λόγο στο Παρίσι-Orly(-1%), η Πάλμα ντε Μαγιόρκα (-1,8%), η Αθήνα (-4,9%) και η Λισαβόνα (-5,4%) σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα και πλησίασαν την πλήρη ανάκαμψη.

Τα περιφερειακά και τα μικρότερα αεροδρόμια πλησίασαν επίσης την πλήρη ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης τον Ιούλιο σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα (Ιούλιος 2019), με αεροδρόμια με λιγότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως (με βάση το 2019) στο -3%.

Ένας αυξανόμενος αριθμός περιφερειακών αεροδρομίων που εξυπηρετούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ή/και στηρίζονται σε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους σημείωσαν όγκο επιβατών πολύ μπροστά από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (Ιούλιος 2019) – συμπεριλαμβανομένων: Zadar (+60.5%), Tirana (+57.6%), Σαντορίνη (+37.5%), Figari (+33.3%), Funchal (+28.6%), Beauvais (+23.3%), Turin (+23.7%), Χανιά (+21.8%), Κέρκυρα (+21.2%), Santiago de Compostela (+21%), Olbia (+11.4%), Memmingerberg (+12.1%), Menorca (+11.1%), Naples (+9.2%) and Charleroi (+7%).

Οι κινήσεις αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά +33,7% τον Ιούλιο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024