Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμια“Δε σχεδιάζουμε πώληση αεροδρομίων” διαμήνυσε ο Πρωθυπουργός
Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση της Παπαρήγα

“Δε σχεδιάζουμε πώληση αεροδρομίων” διαμήνυσε ο Πρωθυπουργός

“Γνώμονας της πολιτικής μας είναι η διαρκής ενίσχυση της αναπτυξιακής δυναμικής της Πατρίδας μας. Βασική προτεραιότητά μας είναι η τουριστική ανάπτυξη σ’ ολόκληρη τη Χώρα. Για να το καταφέρουμε αυτό είναι απαραίτητο, ανάμεσα στ’ άλλα, να αναπτύξουμε τις αεροπορικές υποδομές” τόνισε ο Πρωθυπουργός της χώρας, κ. Κώστας Καραμανλής

“Γνώμονας της πολιτικής μας είναι η διαρκής ενίσχυση της αναπτυξιακής δυναμικής της Πατρίδας μας. Βασική προτεραιότητά μας είναι η τουριστική ανάπτυξη σ’ ολόκληρη τη Χώρα. Για να το καταφέρουμε αυτό είναι απαραίτητο, ανάμεσα<...>στ’ άλλα, να αναπτύξουμε τις αεροπορικές υποδομές” τόνισε ο Πρωθυπουργός της χώρας, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας την Παρασκευή σε επίκαιρη ερώτηση της Γ.Γ. της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε., κας Αλέκας Παπαρήγα, περί της `σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων`.

“Οι συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα” ανέφερε “μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά. Επιλογή μας είναι να επεκτείνουμε τις συμπράξεις του Δημόσιου με τον Ιδιωτικό Τομέα για την αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών. Δημιουργούμε νέα αεροδρόμια. Αναβαθμίζουμε τις υποδομές που υπάρχουν. Ανοίγουμε το δρόμο για την ανάπτυξη και άλλων δραστηριοτήτων στα αεροδρόμια της Χώρας“. “Δε σχεδιάζουμε πώληση αεροδρομίων, αλλά συνεργασίες με στόχο την αναβάθμισή τους” ήταν το σαφές μήνυμα του Πρωθυπουργό προς κάθε πλευρά. “Στόχος είναι να προσελκύσουμε νέες επενδύσεις, να ενισχύσουμε την τουριστική βιομηχανία μας, να θεμελιώσουμε ισχυρή ανάπτυξη σ’ ολόκληρη την ελληνική Περιφέρεια, να βελτιώσουμε την εικόνα, την ανταγωνιστικότητα, την ελκυστικότητα, την εξωστρέφεια της Χώρας”.

Στόχος της Κυβερνητικής πολιτικής είναι να εξασφαλιστούν περισσότερα έσοδα στο Δημόσιο, χωρίς να επιβαρύνονται οι πολίτες. Να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας μέσα στα ίδια τα αεροδρόμια, χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα όσων ήδη εργάζονται σε αυτά. Να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες που προσφέρονται στους ταξιδιώτες και στο σύνολο των κατοίκων της Περιφέρειας. “Δεν μπορεί, λοιπόν, στον 21ο αιώνα τα αεροδρόμια της Ελληνικής Περιφέρειας να παραμένουν συνώνυμα με κάποιους αεροσταθμούς και κάποιες πίστες προσγείωσης και απογείωσης των αεροπλάνων” επεσήμανε ο κ. Πρωθυπουργός.

“Στόχος, τώρα, είναι η ανάπτυξη των αεροδρομίων, με την προσθήκη νέων δραστηριοτήτων. Στόχος είναι να δημιουργήσουμε μικρούς πόλους ανάπτυξης στα νησιά μας και την ελληνική Περιφέρεια. Ακολουθούμε, για το σκοπό αυτό, αυτονόητες πρακτικές, που ισχύουν στα περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης που έχουν διεθνή κίνηση. Αναφέρω ενδεικτικά τα πρόσφατα παραδείγματα, στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης, της Βουδαπέστης, του Παρισιού” τόνισε ο Πρωθυπουργός, ενώ για το αεροδρόμιο Ηρακλείου, στο Καστέλι, ανέφερε: “Προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή ενός νέου διεθνούς αεροδρομίου. Είναι ένα πολύ μεγάλο και σημαντικό έργο, για την υλοποίηση του οποίου μελετώνται σύγχρονοι τρόποι χρηματοδότησης, με τη συνδρομή και ιδιωτικών κεφαλαίων”.

Σχολιάζοντας δε την κατάργηση της ενιαίας και δημόσιας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο κ. Καραμανλής είπε: Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Η λειτουργία των ελληνικών αεροδρομίων είναι σύμφωνη με το εναρμονισμένο κανονιστικό πλαίσιο για τη δημιουργία του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού. Με την εξουσιοδοτική διάταξη του Ν. 3446/2006 και το σχετικό Π.Δ. του 2007, για την ίδρυση της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας, η Χώρα υιοθέτησε την αρχή του λειτουργικού διαχωρισμού ανάμεσα στον πάροχο Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και στην Εποπτική Αρχή. Δημιουργείται, έτσι, ένα νέο λειτουργικό σχήμα, που θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, αλλά θα λειτουργεί στο πλαίσιο της σημερινής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με τους όρους που θέτει το Κοινοτικό Δίκαιο. Δεν υπάρχει ιδιωτικός φορέας παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας και δεν έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση, πρώτο μέλημά μας για τη διάρθρωση της Εθνικής Εποπτικής Αρχής, είναι η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών αεροναυτιλίας μέσα από τη διαλειτουργικότητα, τον αποτελεσματικό έλεγχο, τη διαφάνεια.

Δεν διαφωνούμε -κανένας δεν διαφωνεί- με την άποψη ότι ο εθνικός εναέριος χώρος και τα αεροδρόμια σχετίζονται με την ασφάλεια της Χώρας. Δεν μπορεί, όμως, να υπάρχει καμία απολύτως ανησυχία για τα θέματα αυτά, ούτε εξαιτίας της αναβάθμισης των αεροδρομίων, ούτε εξαιτίας των ρυθμίσεων για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό. Το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το θέμα αυτό δεν έχει -και δεν μπορούσε να έχει- καμιά επίπτωση σ’ ό,τι αφορά τον εθνικό εναέριο χώρο! Αντιθέτως, μάλιστα! Είναι απόλυτα συμβατό, είναι απόλυτα εναρμονισμένο με την εθνική κυριαρχία. Σκοπός του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού είναι η ασφαλής εναέρια κυκλοφορία και η βελτιστοποίηση της μεταφορικής ικανότητας.

Αρνητικές επιπτώσεις ούτε υπάρχουν, ούτε μπορεί να υπάρξουν. Από τον ίδιο, άλλωστε, τον Κανονισμό λαμβάνεται ιδιαίτερη πρόνοια για την εφαρμογή μέτρων που είναι απαραίτητα για τη διασφάλιση των ζωτικών συμφερόντων της εθνικής ασφάλειας και της άμυνας των κρατών. Δεν υπάρχει, λοιπόν, κανένας λόγος ανησυχίας, ούτε για την ασφάλεια των πτήσεων, ούτε για την εθνική κυριαρχία. Ισχύει το ακριβώς αντίθετο! Είναι άλλωστε ενδεικτικό το γεγονός ότι οι σχετικοί Κανονισμοί έγιναν ομόφωνα δεκτοί από τα κράτη-μέλη της Ένωσης. Έγιναν δεκτοί χωρίς καμιά αντίρρηση”.

“Σε ό,τι αφορά στα νησιά μας”, σημείωσε “τόσο η εθνική, όσο και η κοινοτική νομοθεσία διασφαλίζουν την απρόσκοπτη αεροπορική κάλυψή τους. Ούτε, λοιπόν, και σ’ αυτό το σημείο υπάρχει λόγος οιασδήποτε ανησυχίας. Στόχος μας είναι η διαρκής ενίσχυση τόσο της αεροπορικής, όσο και της ακτοπλοϊκής κάλυψης των νησιών μας”.

“Οι δράσεις που προγραμματίζουμε για τα αεροδρόμια της χώρας” συνέχισε ο Πρωθυπουργός στη δευτερολογία του, “βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με τις πολιτικές όλων των σύγχρονων ευρωπαϊκών κρατών, όλων των χωρών της Ενωμένης Ευρώπης, που διεκδικούν – και διεκδικούν δυναμικά – μια θέση στο κέντρο των εξελίξεων. Είναι πολιτικές που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της εποχής και αξιοποιούν τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα της Πατρίδας μας προς όφελος όλων των πολιτών.

Σε ό,τι αφορά στο Διεθνές Αεροδρόμιο `Ελευθέριος Βενιζέλος`, στο οποίο αναφερθήκατε: Η τότε κυβέρνηση επιχείρησε κάτι που δεν είχε δοκιμαστεί ξανά στη Χώρα μας. Τα λάθη που έγιναν μας διδάσκουν, ώστε στις μελλοντικές δράσεις να αποφύγουμε αρνητικά στοιχεία που διαπιστώθηκαν στη λειτουργία του. Η εμπειρία που συσσωρεύεται λειτουργεί δημιουργικά. Δεν είμαστε δογματικοί. Δεν έχουμε παρωπίδες. Θυμίζω, για παράδειγμα, ότι μετά την πρόσφατη κακοκαιρία, ζητήθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η διενέργεια έρευνας σε σχέση με τα παράπονα και τις καταγγελίες που διατυπώθηκαν σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του Αεροδρομίου. Με βάση τα στοιχεία που θα προκύψουν, θα εξαχθούν από την ΥΠΑ τα απαραίτητα συμπεράσματα για τις δέουσες ενέργειες.

Σε ό,τι αφορά στις αναγκαίες υποδομές: Στην τετραετία που πέρασε ολοκληρώσαμε σημαντικά έργα και δρομολογούμε ακόμα περισσότερα.

  • Έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονται στη διαδικασία ολοκλήρωσης έργα συνολικού ύψους 750 εκατ. ευρώ στο σύνολο των αεροδρομίων της Χώρας με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους.
  • Ολοκληρώνονται έργα συνολικού ύψους 270 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Γ’ ΚΠΣ.
  • Προγραμματίζονται έργα συνολικού προϋπολογισμού 320 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013.
  • Εφοδιάζονται τα αεροδρόμια με συστήματα αεροναυτιλίας και αεροδρομίων ύψους 365 εκατ. ευρώ. Και θέλω, διά του λόγου το αληθές, να καταθέσω αναλυτικούς πίνακες για τα πρακτικά.

Σε ό,τι αφορά στους εργαζόμενους: Δέσμευσή μας είναι να διασφαλίσουμε πλήρως και σε κάθε περίπτωση τα δικαιώματα όλων των εργαζόμενων στα αεροδρόμια, όπως και όλων των εργαζόμενων στα λιμάνια. Κανένας δεν πρόκειται να χάσει τίποτα. Το εργασιακό καθεστώς δεν θίγεται σε τίποτε. Κι αυτό αφορά όλους τους εργαζόμενους. Δεν πρόκειται να παραγνωρίσουμε τα συμφέροντά τους. Δεν πρόκειται να ευνοήσουμε μονοπωλιακές καταστάσεις. Δεν πρόκειται, όμως, να σταματήσουμε τις μεταρρυθμίσεις, που χρειάζονται για να πάει ο Τόπος μπροστά. Ισχυρισμοί ότι οι αποκρατικοποιήσεις σημαίνουν επιδείνωση υπηρεσιών και αύξηση τιμών, είναι σε αντίθεση με την πραγματικότητα. Η απελευθέρωση των αγορών, ενισχύει τον υγιή ανταγωνισμό, φέρνει καινούριες θέσεις εργασίας, βελτιώνει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε κάθε περίπτωση, επενδύουμε σ’ αυτά που έρχονται.

Το συλλογικό, το κοινωνικό συμφέρον είναι στις αλλαγές. Είναι στις μεταρρυθμίσεις. Είναι στην προσέλκυση επενδύσεων. Είναι στη διασφάλιση των όρων και των προϋποθέσεων που εγγυούνται δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη σ’ ολόκληρη τη Χώρα. Μόνον έτσι δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. Μόνον έτσι αυξάνεται και μπορεί να μοιράζεται πιο δίκαια το μέρισμα της ανάπτυξης. Μόνον έτσι βελτιώνεται το βιοτικό επίπεδο και η καθημερινότητα του πολίτη. Και όλα αυτά δεν γίνονται, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με εμμονή σε δογματισμούς και αγκυλώσεις. Γίνονται με σχέδιο. Γίνονται με αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Γίνονται με υπεύθυνη στάση, με δουλειά απ’ όλους”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024