Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΕπικυρώθηκε η ακύρωση της πώλησης του 5% του Ελ.Βενιζέλος

Επικυρώθηκε η ακύρωση της πώλησης του 5% του Ελ.Βενιζέλος

Δεν αλλάζει χέρια το 5% του πακέτου μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών από την ΑΒΒ στην εταιρία Horizon, συμφερόντων Δημήτρη Κοπελούζου, μετά από την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου να επικυρώσει […]

Δεν αλλάζει χέρια το 5% του πακέτου μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών από την ΑΒΒ στην εταιρία<...> Horizon, συμφερόντων Δημήτρη Κοπελούζου, μετά από την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου να επικυρώσει την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου Διαιτησίας του Λονδίνου, με την οποία ακυρώνεται η πράξη.

Στο Πρωτοδικείο προσέφυγε η κοινοπραξία Hochtief που κατέχει το 40% των μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» πετυχαίνοντας την ανάκληση της προηγούμενης απόφασης του Πρωτοδικείου, που είχε διατάξει την αναστολή κάθε συζήτησης και λήψης απόφασης από το ΔΣ της ΔΑΑ περί διαγραφής της Horizon από τα βιβλία μετόχων της (της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών»). Η αναστολή είχε δοθεί μετά από προσφυγή της Horizon μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου, οπότε και πρόκειται να εξεταστεί στο Πρωτοδικείο η κύρια αγωγή της για την υπόθεση.

Η διαδικασία που οδήγησε στην αρχική ακύρωση της πώλησης του 5% των μετοχών της ΔΑΑ από το Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας του Λονδίνου διήρκησε 18 μήνες, κινήθηκε τον Ιανουάριο του 2004 μετά από προσφυγή της Hochtief AG, κατά της εταιρείας ABB η οποία είχε προχωρήσει στην πώληση των μετοχών που είχε στην κατοχή της στο αεροδρόμιο.

Το ιστορικό

Σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία», με την εφαρμογή της απόφασης η εταιρία του αεροδρομίου επανέρχεται στην αρχική μετοχική σύνθεσή της -δηλαδή το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 55%, η Hochtief Airport (HTA) το 26,7%, η HTAC (εταιρία όπου η HTA έχει το μάνατζμεντ, έχει ως αντικείμενο τις επενδύσεις στον τομέα των αεροδρομίων και στην οποία συμμετέχουν Kαναδοί και Aυστραλοί επενδυτές) το 13,3% και η ABB AG το 5%.

Όπως προκύπτει από την απόφαση, η ABB είχε στην ουσία πουλήσει τις μετοχές της στον όμιλο Kοπελούζου από το 1999, «σε πλήρη παράβαση όχι μόνο της σχετικής σύμβασης αλλά και της σχετικής ελληνικής νομοθεσίας και στη συνέχεια προσπάθησε να συγκαλύψει την παράνομη συναλλαγή με μία σειρά άλλων πράξεων».

Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Συμφώνου Aνάπτυξης του Aεροδρομίου, κανένας μέτοχος δεν μπορούσε να πουλήσει τις μετοχές του πριν περάσουν δύο χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του «Eλευθέριος Bενιζέλος» και τότε πάλι μόνο με τη συγκατάθεση όλων των άλλων μετόχων. O νέος μέτοχος μάλιστα οφείλει να δηλώσει ότι αποδέχεται όλους τους όρους του Συμφώνου Aνάπτυξης του Aεροδρομίου και δεσμεύεται από αυτούς όπως ακριβώς και οι παλαιοί μέτοχοι.

Eγκαλούμενοι ήταν τόσο η ABB όσο και η ίδια η εταιρία του αεροδρομίου, καθώς το ΔΣ της με πρόεδρο τον Kώστα Bαΐτσο και με τη Hochtief μειοψηφούσα είχε αποδεχθεί τη συναλλαγή και είχε καταχωρίσει τις μετοχές στο όνομα της Horizon.

Mε την απόφαση αυτή, η οποία, μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για επίδειξη «κακής πίστης» εκ μέρους της ABB στις συναλλαγές της με τη Hochtief, η εταιρία του αεροδρομίου καλείται όχι μόνο να ακυρώσει την εγγραφή των μετοχών στο όνομα της Horizon, αλλά να συμμετάσχει και στην πληρωμή των δικαστικών εξόδων.

Συγκεκριμένα, η εταιρία του αεροδρομίου και η ABB καλούνται να καταβάλουν από κοινού το ποσό της δικαστικής δαπάνης της Hochtief (670.7878,50 αγγλικές λίρες) αλλά και το 75% των εξόδων διαιτησίας που ανέρχονται σε 135.558,7 αγγλικές λίρες. Παράλληλα, καλείται η ABB να καταβάλει στην Hochtief αποζημίωση ύψους 4.156 ευρώ.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024