Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΕΠΤΑΟΑ: Τα πραγματικά γεγονότα πίσω από την καταδικαστική απόφαση για την Ο.Α.
Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ο.Α.

ΕΠΤΑΟΑ: Τα πραγματικά γεγονότα πίσω από την καταδικαστική απόφαση για την Ο.Α.

Στις 14-2-08 το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) – στο οποίο είχε παραπέμψει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Ελλάδα στις 4-10-2006 – καταδίκασε το Ελληνικό κράτος για χορήγηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων στην Ο.Α., με βάση την απόφαση της Ε.Ε. της 14ης Σεπτεμβρίου 2005. Συγκρίνοντας τα πραγματικά γεγονότα, με το περιεχόμενο της…

Στις 14-2-08 το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) – στο οποίο είχε παραπέμψει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Ελλάδα στις 4-10-2006 – καταδίκασε το Ελληνικό κράτος για χορήγηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων στην Ο.Α., με βάση την απόφαση<...>της Ε.Ε. της 14ης Σεπτεμβρίου 2005. Συγκρίνοντας τα πραγματικά γεγονότα, με το περιεχόμενο της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το Δ.Σ. της Ένωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ο.Α. (ΕΠΤΑΟΑ) προέβη χτες στις ακόλουθες επισημάνσεις:

Το κράτος-μέτοχος:


  • Από την κρατικοποίησή της το 1975 μέχρι σήμερα το κράτος επιβαρύνει το λειτουργικό κόστος του ομίλου της Ο.Α. με το κόστος της υποχρεωτικής υλοποίησης διαφόρων κυβερνητικών πολιτικών. Τα χρέη αυτά καταχωρούνται στα λογιστικά της Ο.Α. ως δικό της κόστος, συνεπώς ως δικά της ελλείμματα.

  • αντί το κράτος να επιστρέψει τα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α., την παρέπεμψε το 1993 και 1994 στην Ε.Ε. ως ευρισκομένη υπό πτώχευση και χρήζουσα κρατικής ενίσχυσης η οποία απαγορεύεται από την Ε.Ε.

  • μετά το 1993 το κράτος δεν εκπόνησε καμία μελέτη για τον υπολογισμό των τεράστιων χρεών του προς την Ο.Α., παρότι γνώριζε ότι αυτά δεν καταγράφονταν στα βιβλία της.

  • απέκρυψε από τους ελεγκτές της Ε.Ε. το 2002 τα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α.

  • ουδέποτε επικαλέστηκε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο την ύπαρξη των τεράστιων χρεών.

  • απουσίασε από την πρώτη εκδίκαση της σχετικής υπόθεσης από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το 2003 και έχασε ερήμην.

  • ουδέποτε επικαλέστηκε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τις υποχρεωτικά εκτελεστέες και από την Ε.Ε. τελεσίδικες αποφάσεις της Ελληνικής δικαιοσύνης του 2006 σχετικά με τα τεράστια χρέη του κράτους προς την Ο.Α.


Η Ευρωπαϊκή Ένωση:

  • υπολόγισε τα μεν λογιστικά της ελλείμματα από το 1975 εως το 1992 (18 έτη) τα δε χρέη του κράτους προς την Ο.Α. μόνον από το 1989 εως το 1992 (4 έτη),

  • κάθε επιστροφή των κρατικών χρεών προς την ΟΑ την βαφτίζει κρατική ενίσχυση,

  • δεν απαίτησε από την Ελλάδα την εκπόνηση μελέτης για τον υπολογισμό του ύψους των χρεών του κράτους μετόχου προς την Ο.Α. όπως είχε κάνει το 1994 – παρΆόλον ότι ήδη από το 1994 γνώριζε ότι τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. καταγράφονται στα βιβλία της ως δικό της κόστος,

  • κατά την διάρκεια των ελέγχων που πραγματοποίησε στα βιβλία της Ο.Α. το 2002 – μετά απο καταγγελία το 2001 του ανταγωνιστή και πρώην υποψηφίου αγοραστή της, Aegean – η ΕΕ δεν μπόρεσε (;;;) να εντοπίσει εκείνα τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. που ήσαν καταγεγραμένα στα βιβλία της. Τα εντόπισε όμως τo 2006 η ελληνική δικαιοσύνη με τρείς αποφάσεις της.


Οι διοικήσεις της Ο.Α.:

  • από το 1975 καταχωρούν στα λογιστικά βιβλία της, τα χρέη του κράτους ως κόστος της Ο.Α. δηλαδή ως ελλείμματά της

  • ουδέποτε διεκδίκησαν δικαστικά το σύνολο των χρεών του κράτους προς τον όμιλο ΟΑ, τα οποία σύμφωνα με σχετική πρόσφατη μελέτη (Δρ Ι. Σ. Λαΐνος) ανέρχονται στο δεκαπλάσιο των σωρευτικών λογιστικών του ελλειμμάτων.


Ο πρώην πρόεδρος των Ολυμπιακών Αερογραμμών 2004-2006 καθηγητής κ. Παπαγεωργίου είχε δηλώσει (Καθημερινή 07-09-2005):
«[…] Οι ανταγωνιστές οι οποίοι δρουν και μεγαλώνουν από τις αδυναμίες της κρατικής εταιρίας, από την έλλειψη στρατηγικής και ανάπτυξης. Απολαμβάνουν όλα τα προνόμια ευελιξίας δράσεως που έχουν όλες οι μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες, των οποίων οι μέτοχοι μπορούν και διαπλέκονται, χρηματοδοτούν κόμματα και υποψηφίους και κάθονται στο «ταμείο» για την είσπραξη των ποικίλων ωφελημάτων τους. Eχουν τη δυνατότητα να φθείρουν εκ των έσω την κρατική εταιρία, όπως επίσης και πολύ μεγαλύτερα μέσα για να την καταγγείλουν για επιδοτήσεις και νόθευση του… Υγιούς Ανταγωνισμού. […]».

Σύμφωνα με τα παραπάνω διαφαίνεται, κατά την ΕΠΤΑΟΑ, ότι υπάρχει μία διαχρονική συμπαιγνία μεταξύ των διοικήσεων της Ο.Α., του κράτους, της Ε.Ε. και οικονομικών κύκλων, με στόχο την συρίκνωση αν όχι την πτώχευση της Ο.Α. προς όφελος του εγχωρίου ανταγωνιστή, του Ευρωπαίου συμμάχου του, αλλά και κάποιων άλλων ομάδων συμφερόντων, οι οποίες καραδοκούν να αποσπάσουν δραστηριότητες-φιλέτα του ομίλου της Ο.Α., όπως η Τεχνική Βάση.

Το ερώτημα που απευθύνει λοιπόν η ΕΠΤΑΟΑ είναι: “Τι θέση λαμβάνει η κυβέρνηση σχετικά με τις προαναφερθείσες πράξεις και παραλείψεις του κράτους μετόχου, της Ε.Ε. και των διοικήσεων της Ο.Α. σε βάρος του Εθνικού αερομεταφορέα τη στιγμή που είναι προφανές ότι η εξυγίανση και η ανάπτυξη της Δημόσιας Ο.Α. μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την καταβολή τμήματος μόνον των κρατικών χρεών;”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024