Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΓια διγλωσσία της Κυβέρνησης στο θέμα της Ολυμπιακής κάνει λόγο η ΟΣΠΑ

Για διγλωσσία της Κυβέρνησης στο θέμα της Ολυμπιακής κάνει λόγο η ΟΣΠΑ

Αποχή από τον διάλογο, που έχει ξεκινήσει η Κυβέρνηση, με θέμα την Ολυμπιακή, αποφάσισε κατά τη χτεσινή της συνεδρίαση η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας – ΟΣΠΑ, κατηγορώντας τη Κυβέρνηση για διγλωσσία…

Αποχή από τον διάλογο, που έχει ξεκινήσει η Κυβέρνηση, με θέμα την Ολυμπιακή, αποφάσισε κατά τη χτεσινή της συνεδρίαση η<...>Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας – ΟΣΠΑ, κατηγορώντας τη Κυβέρνηση για διγλωσσία, που στόχο έχει την κατάργηση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων του προσωπικού της `Ολυμπιακής`.

Πιο συγκεκριμένα, στην χτεσινή της ανακοίνωση η ΟΣΠΑ αναφέρει τα ακόλουθα:

“Με την διάταξη νόμου που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση υπόσχεται τη μελλοντική ίδρυση νέας αεροπορικής εταιρίας, αγνώστου ταυτότητας, επιχειρηματικού σχήματος, δυναμικότητας και πτητικού έργου.

Παράλληλα, το δήθεν πλαίσιο διαλόγου που μας εξέθεσε ο υπουργός Μεταφορών, χαρακτηρίζεται από ασάφεια και απαράδεκτες προδιαγραφές, που αναδεικνύουν, αφενός τη διγλωσσία της κυβέρνησης, αφετέρου τον μοναδικό της φανερό στόχο που δεν είναι άλλος από την κατάργηση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων του προσωπικού της `Ολυμπιακής`.

Εμείς δηλώνουμε ότι σε τέτοιο διάλογο δεν πρόκειται να προσέλθουμε, όπως αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή του συνεδρίαση το Δ.Σ. της ΟΣΠΑ.

Η ΟΣΠΑ και το σύνολο των εργαζομένων στον Εθνικό Αερομεταφορέα δεν λένε ΟΧΙ σε έναν ανοικτό, συγκροτημένο και τεκμηριωμένο διάλογο, που θα χαρακτηρίζεται από ειλικρίνεια και σαφείς προτάσεις, χωρίς εκβιαστικές προϋποθέσεις.

`Αλλωστε, έναν τέτοιο διάλογο απαιτούσε πάντα η ΟΣΠΑ.

Για να καταστεί εφικτός αυτός ο διάλογος, η ΟΣΠΑ καλεί τους υπουργούς Οικονομίας Γιώργο Αλογοσκούφη και Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη, να διαβεβαιώσουν σαφώς και εμπράκτως το σεβασμό στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.

Επίσης, να απαντήσουν κατ` αρχήν, σε μια σειρά συγκεκριμένα ερωτήματα που προκύπτουν από τη νομοθετική διάταξη που έχει κατατεθεί στη Βουλή, αλλά και τις δηλώσεις τους. Και συγκεκριμένα:

  1. Η εταιρία που σκοπεύουν να ιδρύσουν θα είναι σε όλα νέα (κατά την έκφραση του κ. Λιάπη), πλην του ονόματος και των κύκλων. Είναι γνωστό ότι οι διακριτικοί τίτλοι και σήματα αποτελούν περιουσιακό στοιχείο μιας εταιρίας και κατά το νόμο δεν επιτρέπεται η χρήση τους από άλλη. Το ερώτημα, λοιπόν, που ανακύπτει είναι πως αυτά θα αποκτηθούν (διατηρηθούν) από τη νέα εταιρία;
  2. Δηλώνετε ότι η νέα εταιρία θα είναι βιώσιμη, θα εξασφαλίζει ευρύτερα τα εθνικά συμφέροντα, θα εγγυάται την εξυπηρέτηση του κοινού και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των νησιών. Όλα αυτά προϋποθέτουν αεροσκάφη, δρομολόγια, προορισμούς και πάνω απ` όλα προσωπικό σε συγκεκριμένο αριθμό και επάρκεια. Ποιοι είναι οι αριθμοί αυτοί, που σε συνδυασμό με το απαραίτητο επιχειρηματικό σχέδιο, διασφαλίζουν ότι οι επαγγελίες θα γίνουν έργο;
  3. Η νέα εταιρία – όπως και κάθε άλλη νέα αεροπορική εταιρία – δεν μπορεί να οικειοποιηθεί συμβάσεις και συμφωνίες μιας άλλης εταιρίας, όπως είναι τα slot, τα συμβόλαια με αεροδρόμια, προμηθευτές, τουριστικούς πράκτορες και τις συνεργασίες με άλλες αεροπορικές επιχειρήσεις. Κατά συνέπεια, η νέα εταιρία, που θα στερηθεί αυτών των περιουσιακών στοιχείων, πως θα αποκτήσει τις αντίστοιχες άδειες και συμβάσεις, ώστε να προσφέρει αντίστοιχο έργο στο επιβατικό κοινό;
  4. Η εγνωσμένης αξίας και αποτελεσματικότητας τεχνική βάση της `Ολυμπιακής`, καθώς και οι υποδομές και ο εξοπλισμός της επίγειας εξυπηρέτησης (handling), αποτελούν, επίσης, περιουσιακό στοιχείο των υφιστάμενων εταιριών, που στην περίπτωση της εκκαθάρισης, θα πρέπει να πωληθούν. Η νέα εταιρία θα συμμετάσχει σε διαγωνισμούς και θα ανταγωνιστεί τυχόν άλλους ενδιαφερόμενους για την απόκτησή τους;
  5. Αν και η νέα εταιρία θα διέπεται από τη νομοθεσία περί ιδιωτικών ανωνύμων εταιριών, με τη διάταξη νόμου προβλέπεται ότι είναι δυνατόν να εφαρμόζονται και διατάξεις που διέπουν τις επιχειρήσεις και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ποιες είναι αυτές οι διατάξεις και υπό ποιες προϋποθέσεις είναι δυνατόν να προβλεφθούν;

Είναι φανερό, ότι χωρίς σαφείς και πλήρεις απαντήσεις σ` αυτά και (ενδεχομένως) σε άλλα ερωτήματα, δεν είναι δυνατόν να γίνει ουσιαστικός διάλογος.

Σήμερα αποδεικνύεται με την νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, ότι η ίδρυση νέας δημόσιας αεροπορικής εταιρίας είναι εφικτή και αποδεκτή από την Ε.Ε.

Κάθε υπεκφυγή επιβεβαιώνει ότι υποκρύπτονται άλλες προθέσεις και άλλοι στόχοι από την πλευρά της κυβέρνησης”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024