Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΜερική πρόοδο στον τομέα των μεταφορών αναγνώρισε ο Barrot
Συνάντηση Λιάπη - Barrot

Μερική πρόοδο στον τομέα των μεταφορών αναγνώρισε ο Barrot

Τις προτάσεις και τις ενέργειες της ελληνικής Κυβέρνησης για την εφαρμογή της Λευκής Βίβλου στον τομέα των μεταφορών, όπως αυτή αναθεωρήθηκε το 2005, τις προσπάθειες για βελτίωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, τα μέτρα και τις δράσεις που έχουν σχεδιαστεί και πραγματοποιούνται για την οδική ασφάλεια, καθώς και τις θέσεις της Ελλάδος…

Τις προτάσεις και τις ενέργειες της ελληνικής Κυβέρνησης για την εφαρμογή της Λευκής Βίβλου στον τομέα των μεταφορών, όπως αυτή αναθεωρήθηκε το 2005, τις προσπάθειες για βελτίωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, τα μέτρα<...>και τις δράσεις που έχουν σχεδιαστεί και πραγματοποιούνται για την οδική ασφάλεια, καθώς και τις θέσεις της Ελλάδος για τις εξελίξεις στον τομέα των διεθνών αερομεταφορών και το πρόγραμμα Galileo παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλης Λιάπης, στον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπο για τις Μεταφορές, κ. Jacques Barrot, κατά τη συνάντηση τους την Παρασκευή.

Ακόμη, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών παρουσίασε στον κ. Barrot την πρωτοβουλία της Ελλάδος να προωθήσει Πρωτόκολλο για τη διευκόλυνση των διασυνοριακών διελεύσεων στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ, το οποίο υπεγράφη από όλα τα κράτη-μέλη του Διαδρόμου Χ, τον Ιούνιο του 2006. Επίσης συζητήθηκε το θέμα της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής, μετά τις τελευταίες εξελίξεις της διαιτησίας που αφορούν την επιδίκαση αποζημίωσης από το ελληνικό Δημόσιο προς την ΟΑ.

Ακολούθησε ενημέρωση σχετικά με την πορεία εφαρμογής του Κοινοτικού Κεκτημένου σε θέματα του τομέα μεταφορών, όπως ο ψηφιακός ταχογράφος, το δεύτερο σιδηροδρομικό πακέτο και οι αερομεταφορές.

Στο θέμα των σιδηροδρομικών μεταφορών έγινε εκτενής αναφορά στην εξέλιξη των συγχρηματοδοτούμενων έργων. Ειδικότερα, συζητήθηκε η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής του ομίλου Ο.Σ.Ε. με τη δημιουργία των δύο θυγατρικών Ε.ΔΙ.Σ.Υ. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Παράλληλα, παρουσιάστηκε η εξέλιξη των έργων υποδομής που εκτελούνται στο σύνολο του δικτύου, με έμφαση στον άξονα Π.Α.Θ.Ε. και στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Τα έργα αυτά, πέρα από την προφανή αναβάθμιση των υπηρεσιών που θα προσφέρουν στον επιβάτη, θα επιτρέψουν την ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών. Με την ολοκλήρωσή τους το σιδηροδρομικό δίκτυο θα είναι συνδεδεμένο με τα κυριότερα λιμάνια της χώρας.

Τέλος, παρουσιάστηκαν τα σημαντικότερα έργα οδικών υποδομών που πραγματοποιούνται και προγραμματίζονται σύμφωνα με το Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και με τη μέθοδο της παραχώρησης, όπως ο άξονας Π.Α.Θ.Ε. και η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.

Μετά το πέρας της συνάντησης ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Λιάπης, δήλωσε: «Είχαμε μία ιδιαίτερα χρήσιμη συνάντηση με τον αγαπητό επίτροπο κ. Ζακ Μπαρό. Συζητήσαμε όλη την γκάμα των θεμάτων που αφορούν τις μεταφορές. Συζητήσαμε κατ’ αρχήν το θέμα της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου που είναι μία πρώτη προτεραιότητα για την Ελλάδα. Γιατί θέλουμε να αποκτήσουμε τρένα εφάμιλλα των ευρωπαϊκών. Αναφερθήκαμε στις ανάγκες να επιταχύνουμε την νομοθεσία μας για να εναρμονιστεί αυτή με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Έδωσε ο κ. Μπαρό ιδιαίτερη σημασία στο θέμα της οδικής ασφάλειας, το οποίο όπως ξέρετε είναι πολύ επίκαιρο για την χώρα μας, με την αναθεώρηση πρόσφατα του ΚΟΚ. Ξέρουμε όλοι ότι έχουμε πολλά στάδια να διανύσουμε για να περιορίσουμε τους νεκρούς μας από τροχαία ατυχήματα. Και αναγνώρισε ο κ. Μπαρό την μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε σε αυτόν τον τομέα. Και τέλος συζητήσαμε και το θέμα της Ολυμπιακής. Βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή, αφού αυτήν την στιγμή συζητιέται το θέμα της διαιτησίας στις νομικές υπηρεσίες, ελπίζοντας ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα με στόχο πάντοτε την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας».

Από την πλευρά του, ο Επίτροπος, κ. Μπαρό ανέφερε:

«Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να τονίσω πόσο σημαντική και ενδιαφέρουσα ήταν αυτή η συνάντηση. Διότι μπορέσαμε να δούμε που βρίσκεται η κατάσταση για διάφορα θέματα. Τονίσαμε επίσης την αναγκαιότητα να γίνεται γρήγορα η μεταφορά των οδηγιών και της κοινοτικής νομοθεσίας στην ελληνική νομοθεσία. Γι’ αυτό συμφωνήσαμε να υπάρξει μία τεχνική αποστολή, που θα έρθει εδώ για να βοηθήσει την κυβέρνηση για να γίνεται η έγκαιρος μεταφορά αυτών των οδηγιών. Και θα ήθελα να τονίσω ότι η Κομισιόν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν υπάρχει μόνο για να επιβάλλει κυρώσεις, αλλά υπάρχει επίσης για να βοηθά τις διάφορες κυβερνήσεις και γι’ αυτό βρισκόμαστε εδώ.

Εξέφρασα την ικανοποίησή μου για τις προόδους που έχουν γίνει σχετικά με την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα. Αλλά παρόλα αυτά πρέπει να γίνει ακόμη προσπάθεια από τους έλληνες πολίτες ούτως ώστε να μειωθεί ο αριθμός των θανάτων από οδικά ατυχήματα διότι ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος απ’ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Επίσης όσον φορά στα διευρωπαϊκά δίκτυα, υπάρχει πρόοδος η οποία έχει γίνει κυρίως στους άξονες «7» και «22» αλλά σχετικά με το έργο προτεραιότητας «29» που θα συνδέσει το Ιόνιο με την Αδριατική εκεί πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες και εμείς είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε, να συμμετάσχουμε σε αυτές τις προσπάθειες.

Μου είπε και ο κ. Υπουργός, ότι η Ελλάδα ωφελείται πολύ από την πρόσφατη συμφωνία που είχαμε για τους «ανοικτούς ουρανούς», για το άνοιγμα των αεροπορικών μεταφορών με τις Η.Π.Α.. Και θα είναι επωφελής η συμφωνία αυτή για την Ελλάδα. Και για αυτό επίσης αναφερθήκαμε στην Ολυμπιακή. Και είπα ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία λύση, η οποία να μην είναι σύμφωνη με το κοινοτικό δίκαιο. Εξετάζουμε αυτή την στιγμή, αυτήν την περίοδο τις αποφάσεις του διαιτητικού πάνελ που υπέβαλε το πάνελ αυτό στην ελληνική κυβέρνηση και θα συνεχίσουμε την εργασία αυτή για να βρεθεί μία λύση, αλλά η λύση τονίζω και πάλι, πρέπει να είναι σύμφωνη με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Επίσης σκεφτόμαστε ότι πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να έχει την πολιτική βούληση να σταματήσει όλη αυτή την πολιτική σύμφωνα με την οποία καλείται ο έλληνας φορολογούμενος να καταβάλει χρήματα για να πληρωθούν κρατικές ενισχύσεις προς την Ολυμπιακή, τις Ολυμπιακές γραμμές χωρίς να έχει βελτιώσει η εταιρία τις υπηρεσίες που παρέχει στους πελάτες. Και ότι αυτό είναι αντίθετο επίσης και προς το πνεύμα ανταγωνισμού και δεν είναι καθόλου δίκαιο».

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024