Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΑνώμαλη προσγείωση για τις διαπραγματεύσεις ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής

Ανώμαλη προσγείωση για τις διαπραγματεύσεις ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής

Η διακοπή των διαπραγματεύσεων με την εταιρία Golden Aviation Holding, ενδιαφέροντος της Οικογενείας Στ. Ρέστη, για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας αφήνει μετέωρο και αβέβαιο το επόμενο βήμα του εθνικού μας αερομεταφορέα…

Η διακοπή των διαπραγματεύσεων με την εταιρία Golden Aviation Holding, ενδιαφέροντος της Οικογενείας Στ. Ρέστη, για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, την οποία ανακοίνωσαν<...> επίσημα αργά εχθές το απόγευμα οι σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης που είναι τα τρία κορυφαία πιστωτικά ιδρύματα της χώρας, οι τράπεζες Εθνική, Εμπορική και Alpha Bank, αφήνει μετέωρο και αβέβαιο το επόμενο βήμα του εθνικού μας αερομεταφορέα, εν όψει μάλιστα, μιας δύσκολης περιόδου για τις αεροπορικές εταιρίες που σκιαγραφεί η πιθανότητα πολεμικής σύρραξης.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στην σχετική ανακοίνωση δεν υπάρχει καμία αναφορά για την περαιτέρω πορεία, αν δηλαδή οι σύμβουλοι θα συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις με τον δεύτερο προτιμητέο ενδιαφερόμενο, που ήταν η Aegean Airlines.

Φήμες, που ωστόσο δεν επιβεβαιώνονται επίσημα, φέρουν ως το πλέον πιθανό σενάριο αυτό της οριστικής διακοπής των διαπραγματεύσεων για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου, παρά το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον της Aegean Airlines. Σε αυτή την περίπτωση οι τρεις τράπεζες που είναι σύμβουλοι θα καταβάλουν μέρος των περίπου 150 εκατομμυρίων ευρώ που επρόκειτο να εισπράξει το ελληνικό δημόσιο από την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, ενώ άλλο ένα μέρος θα το καταβάλει η εταιρία του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», που, ήδη, έχει εκφράσει την επιθυμία να συμμετάσχει στη Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία με ποσοστό τουλάχιστον 5%.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η Ο.Α έχει να προετοιμάσει σχέδια που αφορούν στη αντιμετώπιση των πιθανών επιπτώσεων του επικείμενου πολέμου στο Ιράκ, της αντιμετώπισης των αυξημένων αναγκών του 2004 άλλα και της θερινής περιόδου κατά την οποία της δίνεται η ευκαιρία να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα της.

Υπενθυμίζουμε ότι ένα από τα πλέον διαδεδομένα σενάρια για την πορεία της ιδιωτικοποίησης της Ο.Α ανέφερε ότι η εταιρία θα διαχωριστεί σε δύο τμήματα. Tο ένα τμήμα θα περιλάμβανε τα περιουσιακά στοιχεία της O.A. τα οποία θα μεταβιβαστούν στις Mακεδονικές Aερογραμμές, που θα αναλάβουν το πτητικό έργο και το άλλο της ζημίες. Υπό αυτές τις συνθήκες οι Mακεδονικές Aερογραμμές θα είναι πλέον πολύ πιο εύκολο να ιδιωτικοποιηθούν μέσω νέου διαγωνισμού. Βάσει αυτού του σεναρίου οι 2.000 υπάλληλοι της O.A. θα μεταταχθούν ή θα οδηγηθούν σε εθελουσία έξοδο και πρόωρη συνταξιοδότηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε πρόσφατα η ΟΣΠΑ με θέμα τις δυνατότητες και τις προοπτικές της Ολυμπιακής ο πρόεδρός της Μανώλης Πατέστος, σημείωσε ότι ούτε η Golden Aviation (Ρέστης) ούτε οι βασικοί μέτοχοι της Aegean Airlines αποτελούν ενδεδειγμένη και βιώσιμη λύση, ενώ μια τέτοια λύση, κατά την άποψή του θα μπορούσε να είναι η είσοδος των τριών μεγαλύτερων ελληνικών τραπεζών (Eθνική, Εμπορική, Alpha) στο μετοχικό κεφάλαιο της Ολυμπιακής. «Eνα τέτοιο ενδεχόμενο θα μας έβρισκε σύμφωνους και έχει δοκιμαστεί ως σχήμα και στην περίπτωση της Lufthansa» τόνισε ο κ. Πατέστος.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024