Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΑβέβαιο το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία

Αβέβαιο το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία

Ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χρίστο Βερελή, κατέθεσε ο βουλευτής του Συνασπισμού Παναγιώτης Λαφαζάνης, με την οποία χαρακτηρίζει ως “αβέβαιο” το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία..

Ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χρίστο Βερελή, κατέθεσε ο βουλευτής του Συνασπισμού<...> Παναγιώτης Λαφαζάνης, με την οποία χαρακτηρίζει ως “αβέβαιο” το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία και ζητά να ενημερώσει ο υπουργός το Κοινοβούλιο για τις εξελίξεις γύρω από το θέμα αυτό.

Η δημιουργία των Ολυμπιακών Αερογραμμών είχε ως άμεση συνέπεια την εκποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ και του ομίλου της, συμπεριλαμβανομένων και των δύο ιδιόκτητων αεροσκαφών καθώς και του ακινήτου της ΟΑ στα κεντρικά γραφεία της στο Λονδίνο. Επίσης, προκάλεσε την απόλυση 259 εργαζόμενους (ιπτάμενων φροντιστών- συνοδών) ενώ οι εναπομείναντες εργαζόμενοι στον κλάδο δέχθηκαν μια ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά, συνταξιοδοτικά και μισθολογικά τους δικαιώματα, αναφέρει το κείμενο της ερώτησης.

Συνεχίζοντας ο βουλευτής αναφέρει πως ο υπουργός προχώρησε σε συνεννόηση με τη διοίκηση της ΟΑ στη συνολική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας (ΣΣΕ) αλλά και του Κανονισμού εργασίας τους. Σήμερα, οι εργαζόμενοι μέλη της Ένωσης Συνοδών Φροντιστών της ΟΑ, οι οποίοι βρίσκονται σε απεργιακή κινητοποίηση 46 ημέρες, με συμμετοχή που αγγίζει το 100%, δέχονται, ταυτόχρονα, έναν απίστευτο εμπαιγμό από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται. Οι “Ολυμπιακές Αερογραμμές” εκτελούν τις προγραμματισμένες πτήσεις και με ένα μικρό αριθμό ναυλωμένων αεροσκαφών και πληρωμάτων. Το υπόλοιπο προσωπικό, συνοδών, φροντιστών, που απασχολείται στις Ολυμπιακές Αερογραμμές για να συμπληρώσει το πρόγραμμα πτήσεων έχει μεταφερθεί από τις θυγατρικές της ΟΑ, τις “Μακεδονικές Αερογραμμές” και την “Ολυμπιακή Αεροπλοΐα. Το υπόλοιπο προσωπικό έχει προσληφθεί πρόσφατα ως εποχιακό. Τα ωράρια εργασίας του προσωπικού ξεπερνούν κατά πολύ τα επιτρεπόμενα όρια εργασίας της Ε.Ε, ενώ έχουν σημειωθεί και λιποθυμίες αεροσυνοδών από υπερκόπωση στο ωράριο εργασίας.

Το υπόλοιπο προσωπικό εδάφους, μόνιμο και εποχιακό, αγωνιά για τις θέσεις εργασίας τους, μια και οι 4.000 περίπου μόνιμοι και οι 1.850, περίπου, εποχιακοί εργαζόμενοι, δεν γνωρίζουν τι “μέλλει γενέσθαι” αναφορικά με την εργασιακή τους προοπτική, τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Επίσης επιβάλλεται να θυμίσουμε και να επισημάνουμε την πολιτική εξόντωσης που έχει δεχθεί μέχρι σήμερα η Ο.Α., συνέχισε ο βουλευτής.

Η κυβέρνηση έπραξε το ακατόρθωτο, τον πλήρη πολιτικό παραλογισμό. Εξαφάνισε τον Εθνικό Αερομεταφορέα από τον παγκόσμιο αεροπολιτικό χάρτη εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Δημιούργησε μια “μικρογραφία” αεροπορικής εταιρίας, χαμηλού κόστους, όπως την περιγράφει, με αμφίβολο όμως μέλλον για την ασφάλεια των πτήσεων και επιχειρηματική της προοπτική. Συνεχίζει την εξόντωση του εξειδικευμένου κλάδου της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο έδαφος και μας υπόσχεται σήμερα μια εικονική πραγματικότητα στο αόριστο μέλλον για να ξαναψηφιστεί ως κυβέρνηση σήμερα αφήνοντας στους εργαζόμενους την ψεύτικη εντύπωση ότι την “επόμενη μέρα” θα έχουν εργασία. Η κυβέρνηση επιβάλλει συνθήκες πολιτικής ομηρίας, στο σύνολο μονίμων και εποχιακών εργαζόμενων στην ΟΑ που στην ουσία έχουν γίνει “πειραματόζωα” σε ένα νέο- φιλελεύθερο εργαστήριο που τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει τον Εθνικό Αερομεταφορέα στον αφανισμό, αναφέρει το κείμενο του βουλευτή.

Στην συνέχεια ο κ. Λαφαζάνης έθεσε τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Γιατί δεν παρεμβαίνει η ΥΠΑ ως εποπτικός φορέας για την ασφάλεια πτήσεων για τα παράτυπα ωράρια εργασίας του ιπτάμενου κλάδου σήμερα στις “Ολυμπιακές Αερογραμμές;
  • Γιατί επιμένει στην μη επαναπρόσληψη των 8 απολυμένων συνοδών- φροντιστών;
  • Πότε και πως θα αποκαταστήσει η κυβέρνηση την ομαλή λειτουργία των πτήσεων και θα κάνει αποδεκτά τα δίκαια αιτήματα της Ένωσης Ιπτάμενων Συνοδών- Φροντιστών;
  • Με ποιο τρόπο προτίθεται να διασφαλίσει η κυβέρνηση τις θέσεις εργασίας, τα συνταξιοδοτικά- ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία;
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024