Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΑύριο ξεκινά η συζήτηση για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

Αύριο ξεκινά η συζήτηση για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

Αύριο τελικά ξεκινά η συζήτηση στη Βουλή για τη Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία με παράλληλη διαμαρτυρία και ίσως και απεργιακή κινητοποίηση των πιλότων που από σύμμαχοι της κυβέρνησης στην προσπάθεια της να `σώσει` την αεροπορική εταιρία…

Αύριο τελικά ξεκινά η συζήτηση στη Βουλή για τη Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία με παράλληλη διαμαρτυρία και ίσως και απεργιακή κινητοποίηση των πιλότων που από σύμμαχοι της<...> κυβέρνησης στην προσπάθεια της να `σώσει` την αεροπορική εταιρία, έχουν μετατραπεί σε διαμαρτυρόμενους τονίζοντας ότι η κυβέρνηση στην τροπολογία προτείνει διαφορετικές ρυθμίσεις από εκείνες που είχαν συμφωνήσει. Οι πιλότοι καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι αθέτησε τη συμφωνία της, που προέβλεπε στην αρχική συμφωνία, εθελούσια συνταξιοδότηση ως το τέλος του 2005, στην τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή, κάνει λόγο για υποχρεωτική αποχώρηση ως το τέλος του 2003 και του 2004.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, τόνισε στην παραπάνω δήλωση ότι `η εθελουσία αποχώρηση είναι ως το τέλος του 2004. Μειώσαμε κατά ένα χρόνο, που σημαίνει μείωση περίπου 8 ατόμων. Αυτό έγινε διότι υπήρχε η ανάγκη να μην πάμε σε πρόωρες συνταξιοδοτήσεις στο μέλλον. Αυτό το εξηγήσαμε στους πιλότους, δεν τους ενοχλεί πιστεύω ιδιαίτερα για τα 8 αυτά άτομα`.

Η απάντηση όμως των πιλότων είναι τελείως διαφορετική. Όπως έγινε γνωστό προετοιμάζονται για απεργιακές κινητοποιήσεις, ενώ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Διονύσης Καλόφωνος χαρακτήρισε ολέθρια την ενδεχόμενη απεργία των πιλότων. Επίσης τόνισε πως αυτή τη στιγμή στην Ολυμπιακή τηρούνται κάποιες `λεπτές ισορροπίες`. Ο κ. Καλόφωνος επιβεβαίωσε ότι σε περίπτωση απεργίας η εταιρία “δεν πρόκειται να καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια και θα προχωρήσει στην ενοικίαση τσάρτερς, για την εξυπηρέτηση των επιβατών”.

Η απάντηση του Χρ. Βερελή στην ερώτηση του δημοσιογράφου γιατί για 8 μόνο άτομα γίνεται αυτό ήταν η ακόλουθη: “Διότι δεν πρέπει να έχουμε την εικόνα μέσα από τη Βουλή, ότι παραβαίνουμε τις γενικότερες ρυθμίσεις οι οποίες υπάρχουν. Αυτό το οποίο ενοχλεί τους πιλότους είναι ότι αλλάζει ένας μηχανισμός με τον οποίο θα πάρουν τα χρήματά τους, επειδή φοβούνται με τον ειδικό λογαριασμό τον οποίο θεσπίζουμε, ότι θα έχουν κάποιο πρόβλημα. Αυτό το οποίο τους έχουμε πει είναι ότι δεν θα έχουν πρόβλημα. Αυτά που τους έχουμε υποσχεθεί, θα δοθούν, εφ` όσον όμως υπάρξει αποκρατικοποίηση”.

Σχετικά με το ποσό της αποζημίωσης που όπως ακούγεται θα είναι γύρω στις 120.000 ευρώ για τον καθένα πιλότο ο υπουργός είπε: “Θα είναι ένα ποσόν το οποίο για τον καθένα ποικίλει. Δεν είναι της ίδιας κατηγορίας όλοι οι πιλότοι. Υπάρχουν πιλότοι οι οποίοι είναι μεγάλης ηλικίας, είναι κοντά στο όριο της υποχρεωτικής εξόδου, κοντά στο 60ό έτος, υπάρχουν άλλοι που είναι πιο νέοι. Ο νεώτερος θα είναι 53 ετών. Να σας πω όμως ότι, σύμφωνα με παλαιότερες νομοθεσίες οι οποίες υπήρξαν για την Ολυμπιακή, οι πιλότοι αυτοί είχαν και από τώρα το δικαίωμα της προαιρετικής εξόδου. Αυτή η έξοδος γίνεται υποχρεωτική, προκειμένου να μπορέσει η καινούργια εταιρία να λειτουργήσει. Να φανταστείτε ότι, στη διεθνή αγορά, με τα τελευταία γεγονότα, δηλαδή μετά την 11η Σεπτεμβρίου και μέχρι σήμερα, έχουν απολεσθεί 235.000 εργασίας διεθνώς. Αυτό έχει γίνει, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, με απολύσεις. Εμείς, προσπαθούμε τρία πράγματα να συγκεράσουμε. Το πρώτο είναι να μην κάνουμε απολύσεις, για τον λόγο αυτό έχουμε μία σειρά από πρόωρες συνταξιοδοτήσεις – δεν είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός, είναι όμως αναγκαίος προκειμένου να λειτουργήσει η νέα εταιρία. Το δεύτερο είναι, το Δημόσιο να μην πληρώσει γι` αυτά τα πράγματα. Να πληρωθούν μέσα από την αποκρατικοποίηση. Γι` αυτό, το Ελληνικό δημόσιο δεν θα έχει κόστος. Και το τρίτο είναι, να διασώσουμε τα θετικά στοιχεία της εταιρίας, που είναι τα αεροπλάνα της, το όνομά της, το δίκτυό της και η εικόνα ασφάλειας που έχει γενικότερα αυτή η εταιρία”.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνηση οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα είναι έτοιμες να πετάξουν σε δύο με τρεις μήνες, ενώ υπάρχουν πληροφορίες ότι πιθανώς και να έχει βρεθεί αγοραστής για το 51%. Σχολιάζοντας αυτή την πληροφορία ο κ. Χρ. Βερελής δήλωσε ότι “Πράγματι, η αγορά δείχνει ένα ενδιαφέρον για την νέα Ολυμπιακή”. Επίσης, παραδέχθηκε ότι η Ολυμπιακή ζούσε τα τελευταία 25 χρόνια με μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά οφείλονταν στο ότι είχε ένα πολύ μεγάλο αριθμό προσωπικού σε σχέση μ` αυτόν που χρειαζόταν. Αυτό συνέβη διότι είχε και χαμηλή παραγωγικότητα, και τέτοιες συμβάσεις εργασίας που οδηγούσαν στο να έχουμε αυξημένο προσωπικό. Ιδιαίτερα δε μετά το 1999, όπου ο μέτοχος δεν μπορούσε να κάνει αυτό που κάνει κάθε μέτοχος σε όποια εταιρία του κόσμου, να βάλει δηλαδή χρήματα προκειμένου να στηρίξει την εταιρία του, η Ο.Α. περιήλθε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση”.

Ακόμα, αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση ο υπουργός τόνισε ότι “και τις δύο φορές που επιχειρήσαμε να ιδιωτικοποιήσουμε την εταιρεία, είχαμε φτάσει σε ένα σημείο προωθημένων συζητήσεων με τους υποψηφίους αγοραστές. Και τις δύο φορές όμως, έτυχε να συμβούν γεγονότα που επηρέασαν δυσμενέστατα την διεθνή αγορά, με αποτέλεσμα οι τράπεζες που στήριζαν αυτές τις πρωτοβουλίες των ιδιωτών, να αποχωρήσουν. Σήμερα, επειδή η εταιρεία την οποία έχουμε σχεδιάσει έχει μία σειρά από πλεονεκτήματα, έχει δηλαδή το ίδιο ισχυρό όνομα με την Ολυμπιακή, θα έχει το ίδιο σήμα, αλλά θα έχει πολύ μικρότερο αριθμό προσωπικού, το προσωπικό αυτό με τους νέους κανονισμούς εργασίας θα έχει μεγαλύτερη παραγωγικότητα. Θα είναι δηλαδή οι ίδιοι κανονισμοί με τους κανονισμούς λειτουργίας που έχουν όλες οι διεθνείς ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, γιατί σχεδόν μόνο ιδιωτικές υπάρχουν πλέον στον κόσμο, και η πτητική δραστηριότητα θα μείνει περίπου η ίδια”.

Σχετικά με την πτητική δραστηριότητα ο υπουργός δήλωσε ότι “Δεν θα μειωθεί κατά τι, αλλά θα υπάρχει μία επιλογή προορισμών ανάλογα με την οικονομικότητα του κάθε δρομολογίου, και έδωσε το παρακάτω παράδειγμα: “Για παράδειγμα, να σας πω ότι, όπως παλαιότερα, πριν από περίπου ένα χρόνο, σταματήσαμε τα δρομολόγια της Αυστραλίας, εάν στο μέλλον, στα επόμενα 1-2 χρόνια υπάρχουν προορισμοί οι οποίοι δεν έχουν ανταποδοτικότητα, ή θα σταματήσουν δρομολόγια, ή θα αρχίσουν άλλα δρομολόγια. Η εταιρία θα ακολουθήσει δηλαδή αυτό που κάνουν όλες οι αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο. Όλα αυτά λοιπόν οδηγούν στο να υπάρχει ένα ενδιαφέρον από την αγορά, η αγορά περιμένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία στη Βουλή και τότε θα εκδηλωθεί και επισήμως ενδιαφέρον, το οποίο θα συζητηθεί με τις τρεις τράπεζες που έχουμε ορίσει, προκειμένου να εφαρμόσουν την διαδικασία”.

Όσο για το άλλο κρίσιμο στοιχείο της βιωσιμότητας της ΟΑ ο κ. Βερελής είπε: “Πιστεύουμε ότι θα είναι από τον πρώτο χρόνο βιώσιμη με αυτά τα οποία γίνονται. Αν λάβετε δε υπ` όψιν σας ότι, το 2004, είναι μία χρονιά που θα συγκεντρώσει πάρα πολλές επισκέψεις στην Ελλάδα λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, θα είναι η εταιρία η οποία θα ωφεληθεί περισσότερο”. Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για μετά το 2004, ο υπουργός σχολίασε: “Θα έχει τις ίδιες δυνατότητες και τα ίδια προβλήματα που έχουν όλες οι άλλες αεροπορικές εταιρίες. Εξαρτάται από την δυνατότητα που θα έχει το management της εταιρίας, από τη δυνατότητα που θα έχουν οι μέτοχοι και από την ικανότητα του προσωπικού να μπει μέσα σ` αυτό τον ανταγωνισμό και να λειτουργήσει την εταιρία για τα επόμενα χρόνια. Την προίκα την έχει, τη δυνατότητα την έχει, το όνομα το έχει, δεν βλέπουμε το λόγο γιατί δεν θα έπρεπε ή δεν θα μπορούσε να ορθοποδήσει”.

Όλες τις λεπτομέρειες για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, τη νέα τροπολογία, και τις αντιδράσεις των κομμάτων μπορείτε να τις διαβάσετε στη στήλη του TravelDailyNews Greece & Cyprus ‘Το ΘΕΜΑ της επικαιρότητας’ με τίτλο: «Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στην υπηρεσία του ελληνικού και διεθνούς επιβατικού κοινού».

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024