Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςBoom: Φιλόδοξη startup υπόσχεται οικονομικά υπερηχητικά επιβατηγά αεροσκάφη
Αερομεταφορές

Boom: Φιλόδοξη startup υπόσχεται οικονομικά υπερηχητικά επιβατηγά αεροσκάφη

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Blake Scholl, πιλότου και πρώην εργαζομένου της Amazon, η ζήτηση είναι τέτοια που οι υπερηχητικές επιβατηγές πτήσεις θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε μια αγορά ύψους 100 δισ. δολ., με το αεροπλάνο της Boom να μπορεί να εξυπηρετήσει 500 διαφορετικές διαδρομές.

Η αναγέννηση των υπερηχητικών επιβατηγών αεροσκαφών, στα χνάρια του θρυλικού Concord είναι ο στόχος της φιλόδοξης startup Boom και της Virgin του σερ Richard Branson, που ευελπιστούν, στο πλαίσιο συνεργασίας που ανακοινώθηκε πρόσφατα, να επιτύχουν εκεί που απέτυχε το διάσημο μεν, εξαιρετικά δαπανηρό δε, αεροσκάφος.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Guardian, ο Branson θέλει να φέρει πίσω τις υπερατλαντικές επιβατηγές πτήσεις, καθιστώντας τες αυτή τη φορά οικονομικές. Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, η Virgin θα βοηθήσει στην κατασκευή μιας νέας γενιάς υπερηχητικών επιβατηγών, διατηρώντας την επιλογή αγοράς 10 από αυτά, με στόχο πτήσεις μεταξύ Λονδίνου και Ν. Υόρκης μέσα σε 3,5 ώρες, 13 χρόνια μετά την απόσυρση του Concord. Ειδικότερα, επιβεβαιώθηκε ότι η The Spaceship Company θα βοηθήσει σχετικά την Boom του Blake Scholl, πιλότου και πρώην εργαζομένου της Amazon, που κατασκευάζει ήδη πρωτότυπο ενός νέου, ομώνυμου (Boom) αεροσκάφους στο Κολοράντο.

Αν και άλλες εταιρείες, όπως η Boeing και η Lockheed Martin, δουλεύουν ήδη πάνω στο αντικείμενο, ο Scholl ελπίζει ότι θα τα καταφέρει πριν από αυτούς, καθώς τα σχέδιά του δεν απαιτούν νέες τεχνολογίες που χρειάζονται έγκριση από τις αρχές.

“Μιλάμε για το πρώτο υπερηχητικό τζετ με το οποίο ο κόσμος θα μπορεί να αντέξει οικονομικά να πετάξει” δήλωσε σχετικά. “Θα μπορείτε να πετάξετε από τη Ν. Υόρκη στο Λονδίνο σε 3,5 ώρες για 5.000 δολ. μετ’επιστροφής, που είναι σε γενικές γραμμές το κόστος της business class”.

Ο Scholl και η ομάδα μηχανικών του θεωρούν ότι θα έχουν κατασκευάσει και δοκιμάσει ένα πρωτότυπο μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους και ότι οι κανονικές (εμπορικές) πτήσεις θα αρχίσουν εντός λίγο ετών. Επίσης, ο ίδιος σημείωσε πως η εταιρεία έχει επίσης υπογράψει “letter of intent” με μεγάλη εταιρεία αερογραμμών με έδρα το Λονδίνο, που επιθυμεί να προβεί σε αγορές αεροσκαφών ύψους δύο δισ. δολ.

Κατά τον Scholl, το αεροσκάφος του θα επιτύχει εκεί που δεν τα κατάφερε το Concord, καθώς οι πτήσεις θα είναι πολύ πιο φθηνές, επιτρέποντας σε στελέχη επιχειρήσεων γρήγορα υπερατλαντικά ταξίδια. “Το Concord ήταν πολύ ακριβό, τόσο από πλευράς κόστους πτήσης, και έπρεπε να καλύπτονται 100 θέσεις σε κόστος 20.000 δολ. η καθεμία. Πρέπει να μειώσεις την τιμή του εισιτηρίου και το αεροπλάνο να έχει το σωστό μέγεθος ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι θέσεις”.

Το αεροπλάνο της Boom θα έχει 40 θέσεις, ειδικά τοποθετημένες για να μπορούν οι επιβάτες να βλέπουν την καμπυλότητα της Γης, ενώ πετά σε ύψος 60.000 ποδών. “Παρέχουμε μια υπηρεσία που είναι πολύ ταχύτερη, αλλά στο κόστος της business. Υπάρχει μια τεράστια αγορά εκεί έξω, πάνω από 20 εκατ. ετησίως πετούν σε business class σε όλο τον κόσμο. Μπορούμε να τους μεταφέρουμε με 2,2 mach (τη στιγμή που το Concorde είχε μέγιστη ταχύτητα 2,04) και να τους εξοικονομήσουμε τον μισό χρόνο ταξιδιού”.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Scholl, η ζήτηση είναι τέτοια που οι υπερηχητικές επιβατηγές πτήσεις θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε μια αγορά ύψους 100 δισ. δολ., με το αεροπλάνο της Boom να μπορεί να εξυπηρετήσει 500 διαφορετικές διαδρομές. Στην εντεκαμελή ομάδα του περιλαμβάνονται μηχανικοί που ήταν παλαιότερα στη NASA, τη Lockheed Martin και τη Boeing, που κατασκευάζουν το αεροσκάφος σε υπόστεγο στο Ντένβερ του Κολοράντο. Όπως διευκρινίζει, επιτεύγματα τέτοιου είδους είναι πλέον δυνατά λόγω της προόδου στην τεχνολογία ινών άνθρακα, που επιτρέπει την κατασκευή αεροσκαφών κατά 30% πιο οικονομικά από άποψης κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με το Concord.

Μέχρι τώρα η Βοοm έχει προσελκύσει χρηματοδότηση ύψους δύο εκατ. δολ., κυρίως από δισεκατομμυριούχους της Silicon Valley, ωστόσο, όπως λέει ο Scholl, υπάρχουν και άλλοι επενδυτές που περιμένουν να παρέχουν κεφάλαια όταν τα χρειαστεί.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024