Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΔιένεξη μεταξύ Ισραηλινών και Αραβοΐσραηλινών επιβατών σε αεροσκάφος της Aegean, στην πτήση Αθήνα – Τελ Αβίβ
Αεροπορικές εταιρείες

Διένεξη μεταξύ Ισραηλινών και Αραβοΐσραηλινών επιβατών σε αεροσκάφος της Aegean, στην πτήση Αθήνα – Τελ Αβίβ

Πρωτοφανές περιστατικό μεταξύ Ισραηλινών και Αραβοΐσραηλινών επιβατών πριν την αναχώρηση σε αεροσκάφος της Aegean, στην πτήση Αθήνα – Τελ Αβίβ, καθώς οι πρώτοι δεν αισθάνονταν ασφαλείς να πετάξουν μαζί με τους δεύτερους και απαίτησαν -και το πέτυχαν- να κατέβουν οι δύο Αραβοΐσραηλινοί επιβάτες.

Την Κυριακή 3 Ιανουαρίου, στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος“, ομάδα Ισραηλινών επιβατών σε αεροσκάφος της Aegean (πτήση A3 928), το οποίο πραγματοποιούσε την πτήση Αθήνα – Τελ Αβίβ, εμπόδισε στην ουσία την απογείωση του αεροπλάνου απαιτώντας την αποβίβαση δύο επιβατών, με την αιτιολογία ότι ήταν Αραβοΐσραηλινοί και δεν ένιωθαν ασφαλείς μαζί τους. Ακολούθησε διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών για τουλάχιστον μία ώρα και προτάθηκε στους δύο επιβάτες μια δωρεάν διανυκτέρευση και αναχώρηση την επόμενη ημέρα με άλλο αεροσκάφος – την οποία και αποδέχθηκαν.

Η ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας έχει ως εξής:
“Σε συνέχεια σχετικών δημοσιευμάτων η Aegean ενημερώνει ότι στην προγραμματισμένη πτήση Α3 928 από Αθήνα προς Τελ Αβίβ, στις 3 Ιανουαρίου 2016, εκφράστηκε από αριθμό Ισραηλινών επιβατών ανησυχία και έντονη διαμαρτυρία για δύο Ισραηλινούς συνεπιβάτες τους. Η εταιρεία προέβη σε επιπλέον έλεγχο από τον οποίο, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν εντοπίστηκε κάποιο ζήτημα.

Πρόκειται για ένα μεμονωμένο και ατυχές περιστατικό, το οποίο έληξε σύντομα χάρη στη συνεργασία και τη συναινετική διάθεση των δύο επιβατών, στους οποίους προσφέρθηκε η δυνατότητα να ταξιδέψουν με επόμενη πτήση, τα έξοδα της οποίας μαζί με τη διαμονή καλύφθηκαν από την εταιρεία.

Η Aegean λυπάται για το δυσάρεστο περιστατικό που δεν εκφράζει την εταιρεία και ευχαριστεί τους δύο Ισραηλινούς επιβάτες για την κατανόηση και συνεργασία τους”.

Και η ανακοίνωση στα αγγλικά:
“With regards to your enquiry kindly note that on the scheduled AEGEAN flight A3 928 from Athens to Tel Aviv on January the 3rd an initially small group of some Israeli passengers very vocally and persistently asked for two other Israeli passengers to be checked for security issues.

While it is indeed unfortunate that they were possibly racially profiling the customers, indeed their fellow Israelis, because safety must be first, the pilot did feel compelled to delay the flight call the police so to check again the two Israeli passengers documents and identities.

This did take some time of course but the documents were indeed checked and were ok. Unfortunately by that time, due to the delay, a much larger group of passengers were reacting despite the assurances given by the crew about the two passengers. So with the agreement of the two Israeli passengers that were affected, for which we are very thankful, we offered them overnight stay and transport the next day, we offloaded their luggage. We also offered any other passenger of course the possibility to disembark in case they did not feel secure.

The whole episode, which did indeed delay the flight for more than 1 hour and 30 minutes, is indeed very unfortunate and we are grateful that the two Israeli passengers affected did agree to fly the next day. We thank again the two Israeli passengers that agreed to disembark for their understanding and collaboration and we apologize for the whole episode which was indeed extremely unfortunate”.

Επιπλέον, η Aegean απέστειλε επιστολή προς τον γενικό γραμματέα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO), Saeb Erekat. Ακολουθεί πιο κάτω η μετάφραση της επιστολής:

“Palestine Liberation Organization
Secretary General
Dr. Saeb Erekat
Negotiations Affairs Department

Αθήνα, 6 Ιανουαρίου 2016

Αγαπητέ Dr. Erekat,

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να εκφράσουμε για άλλη μια φορά, όπως το έχουμε ήδη κάνει πολλές φορές στα μέσα ενημέρωσης, τη μεγάλη μας λύπη για το γεγονός. Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας αντέδρασε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών. Απορρίπτουμε κάθε πιθανότητα συμπεριφορών διακρίσεων, οι οποίες αντιτίθενται πλήρως στις αρχές που διέπουν την εταιρεία μας, και τις οποίες ακολουθούν και εφαρμόζουν όλοι οι υπάλληλοι μας.

Επισυνάπτουμε την ανακοίνωση που εξεδώσαμε σχετικά με το γεγονός χθες στα διεθνή και εγχώρια Μέσα, η οποία πιστεύουμε ότι εξηγεί πλήρως πώς εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το πλήρωμα μας προσπάθησε για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά να διευθετήσει την κατάσταση. Δυστυχώς, μέχρι να ολοκληρωθούν όλοι οι επιπλέον έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές, ναι υπήρξε αδικαιολόγητη και μάλιστα άδικη, συνεχιζόμενη αντίδραση από μια μεγάλη ομάδα επιβατών. Ωστόσο, και οι δύο θιγόμενοι επιβάτες, δεν αισθάνονταν άνετα να πετάξουν, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.

Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια και την άνεση των δύο επιβατών κατά τη διάρκεια αυτής της πτήσης, μετά από όλα αυτά που είχαν προηγηθεί, που προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη ημέρα.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία το μόνο που γνωρίζαμε για αυτούς τους 2 επιβάτες είναι ότι -όπως οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους επιβάτες- είχαν επίσης ισραηλινά έγγραφα και φυσικά δεν υπήρξε καμία πιθανότητα διακριτικής μεταχείρισης τους από την πλευρά του πληρώματος.

Και πάλι λυπούμαστε για το γεγονός, το οποίο σημειωτέων συνιστά πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, παρά το γεγονός ότι πετάμε πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή. Σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς ενδεχόμενες επιπτώσεις φυλετικών διαχωρισμών.

Τέλος, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με τον εκπρόσωπο της PLO στην Ελλάδα και έχουμε ζητήσει μια συνάντηση, προκειμένου να δώσουμε τις διαβεβαιώσεις μας και να διευκρινίσουμε περαιτέρω την κατάσταση.

 Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,
Δημήτρης Γερογιάννης
Διευθύνων Σύμβουλος Aegean”.

Εκδότης - Αρχισυντάκης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/12/2022
01/12/2022
30/11/2022
29/11/2022
28/11/2022