Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΕγκαίνια για το αεροδρόμιο της Πάρου με στόχο αύξηση κατά 150.000 των επισκεπτών του νησιού
Αεροδρόμια

Εγκαίνια για το αεροδρόμιο της Πάρου με στόχο αύξηση κατά 150.000 των επισκεπτών του νησιού

Μέσω του νέου αεροδρομίου έχει υπολογιστεί ότι, σε βάθος χρόνου 16 μηνών, θα υπάρξει τετραπλασιασμός των επιβατών. Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει ο ανασχεδιασμός των ακτοπλοϊκών γραμμών στο σύνολο της νησιωτικής χώρας και η προώθηση υδατοδρομίων ιδιαίτερα στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου, που θα δώσει ώθηση στον τουρισμό.

Έργο, το οποίο θα δώσει πνοή σε ένα νησί που αποτελεί τοπόσημο για όλες τις σημαντικές καμπάνιες του τουρισμού, χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός, κ. Αλέξης Τσίπρας, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, σημειώνοντας ότι το συγκεκριμένο νησί είναι ένας πανέμορφος προορισμός στην καρδιά των Κυκλάδων και στην καρδιά της ατμομηχανής της οικονομίας, που είναι ο τουρισμός.

Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει πλήρεις, σύγχρονες και λειτουργικές υποδομές και εγκαταστάσεις διαδρόμου, αεροσταθμού, διαμορφώσεων περιβάλλοντος χώρου, ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και οδικών προσβάσεων, με νέο δρόμο διπλής κυκλοφορίας.

Το έργο του νέου διαδρόμου χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα δημοσίων Επενδύσεων. Είχε προϋπολογισμό 23,250 εκατ. ευρώ, ο οποίος μετά την έκπτωση του σχετικού διαγωνισμού διαμορφώθηκε σε τίμημα κατασκευής 15,249 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1.400 μέτρων, δίνοντας τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας και σύνδεσης της Πάρου, με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κ.λπ.).

Ο νέος αεροσταθμός έχει επιφάνεια 750 τ.μ. Παράλληλα σχεδιάζεται να προωθηθεί και 2η φάση εργασιών για τον διπλασιασμό της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1.500 τετραγωνικά μέτρα για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης σε βάθος 4ετιας. Επίσης  προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί ο μεγάλος αεροσταθμός επιφανείας 5.000 τ.μ και  οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.

Το κτίριο του αεροσταθμού αναπτύσσεται σε ένα επίπεδο και στεγάζει τις προβλεπόμενες από το κτιριολογικό πρόγραμμα λειτουργίες. Έχει επιφάνεια 745 τ.μ. και περιλαμβάνει αίθουσες check-in hall, αναχωρήσεων και αφίξεων με όλους του απαιτούμενους υποστηρικτικούς χώρους (WC, αποθήκες, κ.λπ.), καθώς και τους απαιτούμενους χώρους γραφείων. Μεταξύ ελεγχόμενου και μη ελεγχόμενου χώρου έχει προβλεφθεί έλεγχος ασφαλείας. Στη νότια πλευρά του κτιρίου υπάρχουν χώροι Η/Μ εγκαταστάσεων (κτιρίου και φωτοσήμανσης), αποθήκη πυροσβεστικού υλικού, γραφεία προσωπικού πίστας κλπ βοηθητικά κτίσματα συνολικής επιφανείας 120 τ.μ. καθώς και στεγασμένη περιοχή στάθμευσης δύο πυροσβεστικών οχημάτων. Στη  νότια πλευρά και σε άμεση γειτονία με τα γραφεία του αεροσταθμού υπάρχει διώροφο κτίριο, όπου στον πρώτο όροφο επιφανείας 58 τ.μ. υπάρχουν τα γραφεία Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ) και τηλεφωνικού κέντρου, κατανεμητή, πομποδεκτών κ.λπ., ενώ στον δεύτερο όροφο επιφανείας 58 τ.μ. υπάρχει το γραφείο Afis.

Ακόμη, έχει κατασκευασθεί δεξαμενή πυρόσβεσης-υδατόπυργος για τον ανεφοδιασμό των πυροσβεστικών οχημάτων, καθώς επίσης και σταθμός τριτοβάθμιας βιολογικής επεξεργασίας λυμάτων.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η ολοκλήρωση του έργου στο τελευταίο στάδιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι, καθώς προκειμένου να προλάβει τη θερινή περίοδο έγινε μέσα σε διάστημα 102 ημερών. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το Πάσχα όλο το σημείο ήταν καλυμμένο με χώμα, αλλά τώρα υπάρχει ένας σταθμός που μπορεί να εξυπηρετήσει τη λειτουργία ενός σύγχρονου αεροδρομίου και αυτό παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες.

Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι το νέο αεροδρόμιο αποτελεί υπόδειγμα και παράδειγμα πως όταν υπάρχει βούληση των κατοίκων και αγαστή συνεργασία ανάμεσα στην πολιτεία και τους ιδιώτες, τότε μπορεί να έχουμε σημαντικό αποτέλεσμα. Επίσης, επεσήμανε το οικονομικό όφελος από την υλοποίηση του έργου, αφού το Δημόσιο δεν θα χρειάζεται να πληρώνει 4,2 εκατ. ευρώ τον χρόνο στην επιδότηση της άγονης γραμμής, αλλά και το όφελος από την αύξηση της επιβατικής κίνησης, σημειώνοντας ότι πλέον πάνω από 300 άνθρωποι θα μπορούν, καθημερινά, να κλείνουν φθηνά εισιτήρια και να φθάνουν στην Πάρο.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις μεγάλες προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας και ευχαρίστησε τους απλούς πολίτες που εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ πρόσθεσε ότι τα οφέλη από το νέο αεροδρόμιο θα επιτρέψουν την επέκταση των έργων και την ολοκλήρωση του εξοπλισμού του νέου αεροδρομίου. Συγκεκριμένα, είπε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα διπλασιαστεί η υποδομή του αεροσταθμού, με προοπτική να φθάσει τα 5.000 τμ. Αντίστοιχα και η επέκταση του διαδρόμου θα επιτρέψει στην Πάρο να συνδεθεί με μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα.

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει ο ανασχεδιασμός των ακτοπλοϊκών γραμμών στο σύνολο της νησιωτικής χώρας και η προώθηση υδατοδρομίων ιδιαίτερα στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου, που θα δώσει ώθηση στον τουρισμό. Από την εξοικονόμηση εξάλλου πόρων που συνεπάγεται το νέο αεροδρόμιο θα εξασφαλιστούν δύο ελικόπτερα για έκτακτες αερομεταφορές.

Οι επισκέπτες του νησιού αναμένεται αυξηθούν κατά 150.000 κατ’έτος και η τουριστική περίοδος θα επιμηκυνθεί, είπε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι το νέο αεροδρόμιο δείχνει πως με σύμπνοια μπορεί να γίνουν σημαντικά πράγματα. Ταυτόχρονα ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα για την επανεκκίνηση έργων υποδομής και υπογράμμισε ότι βασική μέριμνα είναι να ξεκινήσουν σε βάσεις υγιείς.

Είπε ακόμη ότι η Πολιτεία πρέπει να σκύψει με ευαισθησία στο θέμα της νησιωτικότητας και γι’ αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί πρόγραμμα ανασυγκρότησης του κοινωνικού κράτους και των δομών τους ιδίως στα νησιά. Επίσης ευχαρίστησε τον μητροπολίτη Παροναξίας για τη δήλωσή του ότι η Εκκλησία θα μπορούσε να διαθέσει έκταση για δημιουργία νοσοκομείου.

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχήθηκε να είναι καλορίζικο το νέο αεροδρόμιο, σημειώνοντας ότι έχει έναν και μόνο ιδιοκτήτη, τους Παριανούς, δεν έχει ιδιοκτήτη καμία κυβέρνηση και κανέναν υπουργό.

“Αυτή τη φορά το κράτος, ο ιδιωτικός τομέας και οι τοπικοί φορείς συνεργάστηκαν πολύ καλά” ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. β, σημειώνοντας ότι στην Πάρο δεν υπήρχε ανάπτυξη στο αεροπορικό σκέλος, διότι το παλαιό αεροδρόμιο δεν την επέτρεπε.

Ωστόσο από το 2014, και με την προηγούμενη κυβέρνηση και τη δημοτική αρχή, έγιναν από κοινού προσπάθειες να προχωρήσει το έργο. Όπως υπογράμμισε, από αυτόν κιόλας το μήνα, η Πάρος θα έχει 3 με 4 φορές παραπάνω επιβάτες από πριν, από αυτόν το μήνα τα εισιτήρια θα είναι φθηνότερα, γιατί υπάρχουν θέσεις και από αυτόν το μήνα θα υπάρχει διασυνδεσιμότητα με το εξωτερικό.

Αναφερόμενος στο οικονομικό όφελος του έργου, είπε ότι το Δημόσιο εξοικονομεί 4,2 εκατ. ευρώ από το γεγονός ότι παύει η επιδότηση της άγονης γραμμής, ενώ σε άλλα 2,5 εκατ. ευρώ υπολογίζονται τα άμεσα έσοδα από τον ΦΠΑ και τα τέλη αναχώρησης από την Αθήνα, δηλαδή περίπου 6,5 εκατ. ευρώ όφελος.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης, στον χαιρετισμό του κατά την τελετή εγκαινίων του νέου αεροδρομίου της Πάρου, ανέφερε: “Θα ήθελα να ξαναπώ ό,τι δηλώνουμε, στα πολλά έργα που εγκαινιάζουμε τους τελευταίους μήνες. Για εμάς τα έργα υποδομών δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στους πολίτες που τα πληρώνουν και που τα χρησιμοποιούν.

Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, την ποιότητα, τη νομιμότητα και το κόστος των έργων που πληρώνουν οι πολίτες. Θα ήθελα να σας ενημερώσω για το έργο από τη φάση που το παραλάβαμε. Υπήρχε ένας αεροδιάδρομος, χωρίς υποδομές και χωρίς δίκτυα. Ένα νησί και μια κοινωνία που σύσσωμη για χρόνια ζητούσε την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του έργου. Οι προτεινόμενες λύσεις που υπήρχαν τότε, ήταν να γίνουν πρόχειρες κατασκευές, λυόμενες, για να μπορέσει να λειτουργήσει το αεροδρόμιο. Δε συμφωνήσαμε με αυτές τις λύσεις. Δεν υπήρχαν χρήματα για το έργο και σπαταλούσαμε 47 εκατομμύρια τον χρόνο, σε άγονες, αλλά και σε γόνιμες γραμμές των αερομεταφορών.
 
Τα 4 με 4,5 από αυτά τα εκατομμύρια δίνονταν στην άγονη γραμμή Αθήνα – Πάρος. Στη διαπραγμάτευση για την εξάμηνη παράταση της σύμβασης για τις άγονες γραμμές, ζητήσαμε τη συνδρομή της Olympic Air για την κατασκευή του κτιρίου και των υποδομών, προκειμένου να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο. Kαι προφανώς η τοπική κοινωνία με την Αναπτυξιακή που είχε κάνει, πίεζε συνεχώς για την ολοκλήρωση του έργου.

Καταλαβαίνουμε γιατί με τόση ένταση, κάποιοι από την αντιπολίτευση, λασπολογούν και για την τελετή των εγκαινίων και για το αεροδρόμιο. Δεν θα τους ακολουθήσουμε. Δεν ανήκει στον πολιτικό πολιτισμό μας.

Είναι όμως άξιο να πούμε, πως από τα 47 εκατομμύρια ευρώ που δίναμε στις άγονες γραμμές, με το νέο διαγωνισμό πέφτουν κάτω από τα 10 και με αυτά τα 37 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε για παροχές στη νησιωτική Ελλάδα, σε έργα, που θα συμπληρώσουν τις υποδομές και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους πολίτες της Πάρου, που έχουν συνδράμει με τη στάση τους και τις δωρεές τους, μικρές ή μεγάλες, από 1 ευρώ, μέχρι χιλιάδες ευρώ, στην κατασκευή του αεροδρομίου και στην ολοκλήρωση του. Θα ήθελα να ευχαριστήσω διαχρονικά τους δημάρχους, τους υπουργούς και τα στελέχη της πολιτείας, που συνέβαλαν για την ολοκλήρωση του αεροδρομίου και να τους αναφέρω: τους δημάρχους Κώστα Αργουζή, που ήταν και ο θεμελιωτής του νέου αεροδρομίου, το Γιάννη Ραγκούση, τον Χρήστο Βλαχογιάννη και τον σημερινό δήμαρχο. Να τιμήσουμε επίσης για την συνεισφορά τους, τους υπουργούς, τον κύριο Αλογοσκούφη και την κυρία Παπαζώη και το βουλευτή Λεβογιάννη. Να ευχαριστήσουμε επίσης τα στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τα στελέχη του Υπουργείου, τους συναδέλφους μηχανικούς που συνέβαλαν και για την κατασκευή και για την ολοκλήρωση του έργου.

Είναι μια μέρα χαράς για τους πολίτες της Πάρου και των Κυκλάδων και της χώρας. Είναι υπόδειγμα, ένα έργο, που έγινε, σε καιρό κρίσης, χωρίς να υπάρχουν χρήματα, απ’ την τοπική κοινωνία και μια εταιρεία, που κλήθηκε πραγματικά να συμβάλλει στην ολοκλήρωση του. Είναι ένα υπόδειγμα και ένα παράδειγμα για τις μελλοντικές κυβερνήσεις, για να κινητοποιήσουν και να ζητούν απ’ τους πολίτες τη συνδρομή τους και από τις εταιρείες, για την ολοκλήρωση αναπτυξιακών και κοινωνικών έργων υποδομής, όταν περνάμε σε τέτοιες εποχές.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Olympic Air που είναι ο βασικός δωρητής των κτιριακών υποδομών και των έργων υποδομής ολοκλήρωσης”.

Oμιλία του αντιπροέδρου της Aegean Ευτύχιου Βασιλάκη, 29-07-2016

Στη φωτογραφία το αεροδρόμιο Πάρου (φωτό: parospress.blogspot.com).

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

06/02/2023
03/02/2023
02/02/2023
01/02/2023
31/01/2023