Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΕνάερια διαμάχη ΗΠΑ – Ευρώπης για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων
Αερομεταφορές

Ενάερια διαμάχη ΗΠΑ – Ευρώπης για το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων

Η Αμερικανική Γερουσία απέρριψε την υπαγωγή των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων, ενώ και το Κοινοβούλιο των ΗΠΑ ψήφισε σχέδιο για την προστασία των αεροπορικών εταιρειών της χώρας.

Σε διαμάχη μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ κινδυνεύει να καταλήξει η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εντάξει τις αεροπορικές εταιρείες σε σύστημα εμπορίας ρύπων, όταν τα αεροσκάφη τους εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι ορίζουν οι Βρυξέλλες. Στην ουσία πρόκειται για έναν ευρωπαϊκό φόρο ρύπανσης για όλες τις πτήσεις εντός Ευρώπης, αλλά και εκείνες που έχουν αφετηρία και προορισμό χώρες της ΕΕ.

Όμως, χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ρωσία και η Ινδία δεν αποδέχονται τα σχέδια της ΕΕ για φορολόγηση, ούτε και τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που οι Βρυξέλλες έθεσαν στις αρχές του χρόνου. Αντίθετοι στο εμπόριο ρύπων είναι -όπως αναμένονταν άλλωστε- και οι επιβάτες, οι οποίοι ανησυχούν ότι εν τέλει θα ακριβύνουν για μια ακόμα φορά τα αεροπορικά εισιτήρια.

Η Αμερικανική Γερουσία απέρριψε την υπαγωγή αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών στο σύστημα εμπορίας ρύπων. Ταυτόχρονα το κοινοβούλιο στην Ουάσιγκτον ψήφισε σχέδιο για την προστασία των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών, αυξάνοντας την πίεση στις Βρυξέλλες να επανεξετάσουν το μέτρο.

“Η απόφαση της Γερουσίας θα μπορούσε να έχει ολέθριες συνέπειες”, δήλωσε στην Deutsche Welle ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αεροπορικών Εταιρειών (Association of Airline Operators – BDL) Klaus-Peter Siegloch, “καθώς  μετά την Κίνα και την Ινδία, και οι ΗΠΑ αρνούνται τη συμμετοχή τους στο Συύστημα Εμπορίας Ρύπων – και αυτό είναι κάτι που η Ευρώπη δεν το πήρε σοβαρά υπόψη της”.

Ο Klaus-Peter Siegloch δήλωσε επίσης ότι οι Αμερικανοί είναι εξαιρετικά ‘ευαίσθητοι’ στην ιδέα να πληρώσουν φόρους σε μια ξένη χώρα καθώς θα αναρωτηθούν, “από πού κι ως πού η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το δικαίωμα φορολόγησης π.χ. μια πτήσης από το Λος Άντζελες στην Ευρώπη, δηλαδή πάνω από τις ΗΠΑ και τον Ατλαντικό, και μετα θα κρατήσει τα λεφτά στην Ευρώπη;”.

Ο Σύνδεσμος τάσσεται κατά του νέου ευρωπαϊκού φόρου, καθώς εκτιμά ότι συνιστά επιπλέον πρόβλημα για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες βρίσκονται σε δεινή θέση λόγω της οικονομικής κρίσης. Ο International Air Transport Association (IATA) υπολογίζει οτι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα χάσουν περίπου 870 εκατ. ευρώ (1,1 δισ. δολ.) φέτος.

Σύμφωνα με το σχέδιο της Κομισιόν η μείωση στις εκπομπές των αεροπορικών εταιρειών θα ανέλθει σε 3% το 2012 και σε 5% την περίοδο 2013-2020, κάτι που ισοδυναμεί με την απόσυρση 30 εκατ. αυτοκινήτων από τους δρόμους ετησίως, σύμφωνα με την Επιτροπή.

Ο Σύνδεσμος Airlines for America, που εδρεύει στην Ουάσιγκτον, υποστηρίζει ότι το πρόγραμμα θα “μεταφραστεί” σε φόρο ύψους 3,1 δισ. δολ. για την αμερικανική αεροπορική βιομηχανία και τους πελάτες της μέχρι το 2020. Άλλοι όμως  θεωρούν ότι το κόστος τελικά θα είναι αμελητέο, καθώς θα μετακυλιστεί στους ταξιδιώτες. “Στις περισσότερες πτήσεις μεταξύ της ΕΕ και των Ηνωμένων Πολιτειών, το επιπλέον κόστος ανά επιβάτη θα είναι πιθανώς λιγότερο από 5 δολ. στο εγγύς μέλλον”, δήλωσε η Υπηρεσία Ερευνών του Κογκρέσου.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024