Τελευταία νέα
HomeΤεχνολογίαInternet και MobileΗ Ryanair πάει στα δικαστήρια Google / eDreams για παραπλάνηση – Οι εταιρείες κάνουν ένα βήμα πίσω
Online booking

Η Ryanair πάει στα δικαστήρια Google / eDreams για παραπλάνηση – Οι εταιρείες κάνουν ένα βήμα πίσω

Η Ryanair έχει επανειλημμένως ζητήσει από την Google να επιβάλει διαφάνεια στην online διαφήμισή της κατόπιν πολλών καταγγελιών από πελάτες της Ryanair που εξαπατήθηκαν να αγοράσουν εισιτήρια από την ιστοσελίδα της eDreams, όταν νόμιζαν ότι κάνουν κράτηση μέσω του Ryanair.com.

Η Ryanair ανακοίνωσε την 1η Δεκεμβρίου ότι ξεκίνησε δικαστικό αγώνα στο Ανώτατο Δικαστήριο εναντίον των εταιρειών eDreams και Google με σκοπό να τις σταματήσει από το να παραπλανούν, όπως υποστηρίζει, τους καταναλωτές, διαφημίζοντας τιμές της Ryanair που δεν υφίστανται, μέσω του site eDreams από τη μια και των διαφημιστικών αναζητήσεων της Google από τη άλλη. Οι πρακτικές αυτές απαγορεύονται από την εμπορική νομοθεσία υπέρ των καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα, η Ryanair ενημέρωσε για τις κινήσεις της αυτές την Επιτροπή Ανταγωνισμού & Προστασίας του Καταναλωτή.

Στο site eDreams, που χρησιμοποιεί το “screen scrapping” (μια διαδικασία με την οποία γίνεται συλλογή δεδομένων από την οθόνη μιας εφαρμογής και μεταφοράς της σε άλλη) έχει επιτραπεί από την Google να χρησιμοποιεί τα παραπλανητικά κατά τη Rynair subdomains “Ryanair Cheap Flights” και “www.Ryanair.eDreams.com”, καθώς και ένα site-αντίγραφο με πανομοιότυπο το σήμα της Ryanair, με σκοπό να παραπλανά τους καταναλωτές να επισκέπτονται το site της eDreams και να κάνουν τις κρατήσεις μέσω της eDreams σε ‘φουσκωμένες” τιμές.

Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν επίσης μια σειρά προβλημάτων κατά την κράτησή τους μέσω της eDreams, όπως μη καταγραφή ελεγμένων αποσκευών, παράλειψη στοιχείων επικοινωνίας ή επιπλέον επιβάτες, που δεν αναγνωρίζονται ή δεν προστίθενται στην κράτηση από το σύστημα.

Η Ryanair έδειξε πάντως χθες ικανοποίηση από αλλαγές που έγιναν στην εμφάνιση της eDreams, στη σελίδα αναζήτησης της Google, λιγότερο από 36 ώρες ύστερα από την εκκίνηση δικαστικών διαδικασιών από τη μεριά της αεροπορικής εταιρείας εναντίον τόσο της eDreams όσο και της Google. Η πληρωμένη καταχώρηση της eDreams έχει μετατραπεί σε ‘Ryanair Flight on eDreams’, αντί ‘Ryanair: Cheap Flights’ που ήταν μέχρι τώρα. Η Ryanair ελπίζει ότι αυτή η “μικρή αλλαγή” όπως λέει, θα είναι το πρώτο βήμα σε μία επιτυχημένη καμπάνια αποτροπής και άλλων καταναλώτών από το να παραπλανούνται.

Ο επικεφαλής του Μάρκετινγκ της Ryanair Kenny Jacobs δήλωσε μεταξύ άλλων: “Καταγράφουμε και καλωσορίζουμε αυτόν το μικρό αλλά σημαντικό αντίκτυπο που είχε η δράση αντίδρασή μας μέσω της Δικαιοσύνης. Το ζήτημα αυτό δεν μπορεί να παραβλεφθεί περισσότερο, με χιλιάδες καταναλωτές να ξεγελιούνται κλείνοντας πτήσεις με ψευδείς ναύλους και κρυμμένες χρεώσεις και έχουμε επαναλάβει τις εκκλήσεις μας για περισσότερη διαφάνεια στην online διαφήμισης τόσο από πλευράς της eDreams όσο και από την Google. Ενώ αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, η εκστρατεία μας θα συνεχιστεί έως ότου αυτές οι παραπλανητικές πρακτικές εξαλειφθούν πλήρως”.

Η Ryanair έχει εμπλακεί σε αρκετές δικαστικές διαμάχες σε όλη την Ευρώπη εναντίον site που χρησιμοποιούν screens crapping, όπως είναι αυτό της eDreams, έτσι ώστε να αποτρέπει τους καταναλωτές από το να εξαπατηθούν και να πληρώσουν λανθασμένες τιμές και κρυφές χρεώσεις.

Η Ryanair δεν έχει πρόβλημα με την πώληση διαφημιστικού χώρου από την Google, αλλά έχει επανειλημμένως ζητήσει από την τελευταία να επιβάλει διαφάνεια στην online διαφήμιση της κατόπιν πολλών καταγγελιών από πελάτες της Ryanair που εξαπατήθηκαν να αγοράσουν εισιτήρια από την ιστοσελίδα της eDreams όταν νόμιζαν ότι κάνουν κράτηση μέσω του Ryanair.com. Μετά την άρνηση της Google να σταματήσει αυτές τις πρακτικές ψευδούς διαφήμισης, που είναι αντίθετες προς τον δικό της κώδικα συμπεριφοράς (της Google), η Ryanair δεν έχει άλλη επιλογή από το να προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά των eDreams και Google στα ιρλανδικά ανώτατα δικαστήρια.

Ο Kenny Jacobs δήλωσε: “Η ενέργεια αυτή κατά των Google / eDreams είναι μια επανάληψη μιας πρόσφατα επιτυχημένης γερμανικής δικαστικής απόφασης, σύμφωνα με την οποία έχει τεθεί εκτός νόμου παραπλανητική διαφήμιση της eDreams στη Γερμανία. Αυτή η εξαπάτηση και καταχρηστική πώληση έχει οδηγήσει σε αύξηση των καταγγελιών των καταναλωτών και δεν αφήνει στη Ryanair άλλη επιλογή από το να αναλάβει νομική δράση κατά της Google και της eDreams, οι οποίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις διαφημίσεις αναζήτησης μέσω Google για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, ώστε να πραγματοποιούν κρατήσεις πτήσεων της Ryanair στην ιστοσελίδα eDreams, σε διογκωμένες τιμές. Τόσο η χρήση του subdomain ‘eDreams’ όσο και το branding και το design σε αυτό το site αποτελεί μια σκόπιμη προσπάθεια να εξαπατηθούν οι καταναλωτές ώστε να πιστέψουν ότι κάνουν άμεση κράτηση χαμηλών τιμών της Ryanair.

Η Ryanair δεν έχει εμπορική συμφωνία με την eDreams, η οποία συνεχίζει να διαφημίζει ψευδείς ναύλους και παράνομα πωλεί ναύλους της Ryanair με κρυφές χρεώσεις. Επανειλημμένες εκκλήσεις μας για μεγαλύτερη διαφάνεια στις διαφημίσεις της ή συμμόρφωση της Google στο δικό της κώδικα συμπεριφοράς, έχουν αγνοηθεί, και προκειμένου να αποφευχθεί παραπλάνηση 1.000 ή περισσότερων καταναλωτών στη μηχανή αναζήτησης της Google, έχουμε ασκήσει την παρούσα προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο.

Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με την Google να χρεώνει διαφημιστές στη λειτουργία αναζήτησης, αλλά περιμένουμε από αυτήν να διασφαλίσει ότι αυτή η διαφήμιση είναι ειλικρινής και διαφανής (δηλαδή οι διαφημίσεις της eDreams να φαίνονται ως τέτοιες και όχι ως Ryanair), κάτι το οποίο απαιτεί ο ίδιος ο κώδικας συμπεριφοράς της Google και θα εμποδίσει τους απλούς καταναλωτές να εξαπατώνται από αυτήν την ψευδή και παράνομη διαφημιστική απάτη. Τα γερμανικά δικαστήρια έχουν ήδη απαγορεύσει αυτή την ψευδή διαφήμιση της eDreams και είναι η ώρα τα ιρλανδικά και τα βρετανικά δικαστήρια να κάνουν το ίδιο για την προστασία των καταναλωτών”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/09/2022
28/09/2022
27/09/2022
26/09/2022
23/09/2022
22/09/2022