Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΌμιλος Emirates: Κέρδη 6,7 δισ. δολ. το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2021-2022
Αεροπορικές εταιρείες

Όμιλος Emirates: Κέρδη 6,7 δισ. δολ. το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2021-2022

Ο Όμιλος κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 81% στα 6,7 δισ. δολ. και ζημίες 1,6 δισ. δολ., με τις αντίστοιχες περσινές στα 3,8 δισ. δολ. Τα βελτιωμένα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς και τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας COVID-19 παγκοσμίως.

Ο Όμιλος Emirates ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου για τη χρήση 2021-2022. Τα κέρδη του Oμίλου ήταν 6,7 δισ. δολ. για τους πρώτους έξι μήνες του οικονομικού έτους 2021-22, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με πέρυσι της τάξεως του 81%. Η ισχυρή αυτή ανάκαμψη εσόδων ενισχύθηκε από τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών παγκοσμίως και την αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης για αεροπορικές μεταφορές, καθώς οι χώρες προχώρησαν στα προγράμματα εμβολιασμού τους για την COVID-19.

Για το εξάμηνο 2021-22, ο Όμιλος κατέγραψε καθαρές ζημιές 1,6 δισ. δολ., σημαντικά βελτιωμένες από τα 3,8 δισ. δολ. που είχε καταγράψει την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο Όμιλος κατέγραψε επίσης EBITDA 1,5 δισ. δολ., μια σημαντική ανάκαμψη από τα αρνητικά EBITDA των 12 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ την ίδια περίοδο πέρυσι, γεγονός που δείχνει την ισχυρή του απόδοση στη λειτουργική κερδοφορία.

Ο Όμιλος διατήρησε υγιή ταμειακή θέση, η οποία διαμορφώθηκε στα 5,1 δισ. δολ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, σε σύγκριση με τα 5,4 δισ. δολ. στις 31 Μαρτίου 2021. Η Αυτού Υψηλότης, Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman & Chief Executive της Emirates Airline και του Ομίλου Emirates, δήλωσε: “Καθώς ξεκινούσαμε το οικονομικό έτος 2021-22, τα προγράμματα εμβολιασμού κατά της COVID-19 πραγματοποιούνταν σε άνευ προηγουμένου κλίμακα σε όλο τον κόσμο. Σε ολόκληρο τον Όμιλο, είδαμε τη ζήτηση και τη λειτουργία μας να αυξάνεται καθώς οι χώρες άρχισαν να χαλαρώνουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Αυτή η δυναμική επιταχύνθηκε το καλοκαίρι και συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά κατά τη χειμερινή περίοδο και ακόμη πιο πέρα”.

“Οι εμπορευματικές μας μεταφορές και o κλάδος επίγειας εξυπηρέτησης συνέχισαν να έχουν υψηλές επιδόσεις, παρέχοντας το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορέσαμε να αποκαταστήσουμε γρήγορα τις επιβατικές υπηρεσίες. Αν και υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος για να επαναφέρουμε τις δραστηριότητές μας στα προ πανδημίας επίπεδα και να επιστρέψουμε στην κερδοφορία, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο ανάκαμψης καταγράφοντας υγιή αποτελέσματα εσόδων και σταθερό ταμειακό υπόλοιπο στο τέλος του πρώτου εξαμήνου της περιόδου 2021-22“.

Ο Σεΐχης Ahmed πρόσθεσε: “Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους πελάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους, καθώς και όλους τους μετόχους και τους συνεργάτες της αεροπορικής και ταξιδιωτικής βιομηχανίας για τις προσπάθειές τους που κατέστησαν δυνατή την ασφαλή και ομαλή επανέναρξη των διεθνών αεροπορικών ταξιδιών.

“Η ικανότητά μας να ανταπεξέλθουμε από τη δυσκολότερη περίοδο της ιστορίας μας μέχρι σήμερα οφείλεται στις ισχυρές μάρκες της Emirates και της dnata, στα προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, στις δυνατότητες ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας και στους καταπληκτικούς ανθρώπους μας. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτούς τους βασικούς τομείς, μαζί με τις πιο ευέλικτες διαδικασίες και τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες που εφαρμόσαμε τους τελευταίους μήνες”.

Ο Όμιλος Emirates μπόρεσε να αξιοποιήσει τα δικά του ισχυρά ταμειακά αποθέματα και να έχει πρόσβαση σε χρηματοδότηση μέσω του Ιδιοκτήτη του και της ευρύτερης οικονομικής κοινότητας για να υποστηρίξει τις επιχειρηματικές ανάγκες που προέκυψαν στον κλάδο των αερομεταφορών και των ταξιδιών κατά τη διάρκεια των άνευ προηγουμένου προκλήσεων λόγω της COVID-19. Το α’ εξάμηνο του 2021-2022, ο ιδιοκτήτης του προχώρησε σε ενίσχυση της Emirates με 681 εκατ. δολ. μέσω επένδυσης ιδίων κεφαλαίων ενώ συνεχίζεται η υπόστηριξη της αεροπορικής εταιρείας στην πορεία ανάκαμψης.

Η βάση εργαζομένων του Ομίλου Emirates, σε σύγκριση με τις 31 Μαρτίου 2021, μειώθηκε οριακά κατά 2% φτάνοντας το συνολικό αριθμό των 73.571 στις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Σύμφωνα με την αναμενόμενη αύξηση της δυναμικής και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους επόμενους μήνες, η Emirates και η dnata έχουν ξεκινήσει στοχευμένες προσλήψεις για την υποστήριξη των απαιτήσεων, δίνοντας προτεραιότητα στην επαναπρόσληψη υπαλλήλων που είχαν προηγουμένως τεθεί σε καθεστώς προσωρινής αργίας ή απόλυσης.

Emirates airline
Κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2021-22, η Εmirates παρέλαβε δύο νέα αεροσκάφη A380 και απέσυρε δύο παλαιότερα αεροσκάφη από τον στόλο της ως μέρος της μακροχρόνιας στρατηγικής να εξελίσσει την αποδοτικότητα της, να μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να προσφέρει καλύτερη στους πελάτες της.

Στοχεύοντας στην αποκατάσταση του δικτύου επιβατικών μεταφορών και των συνδέσεών της μέσω του κόμβου της στο Ντουμπάι, η Emirates ανταποκρινόταν με ευελιξία κάθε φορά που αίρονταν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί για την επανεκκίνηση των υπηρεσιών ή την εφαρμογή πρόσθετων πτήσεων. Τον Ιούλιο, εισήγαγε το Μαϊάμι, έναν νέο προορισμό, και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021-2022, η Emirates ενεργοποίησε επίσης συνεργασίες πτήσεις κοινού κωδικού με τις Airlink, Aeromar, Azul, Cemair και South African Airways, προσφέροντας περισσότερες επιλογές συνδεσιμότητας στους πελάτες.

Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία εκτελούσε υπηρεσίες για μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων σε 139 αεροδρόμια, χρησιμοποιώντας ολόκληρο τον στόλο Boeing 777 και 37 A380. Η Emirates συνέχισε επίσης να εισάγει πρωτοβουλίες που βελτιώνουν την ταξιδιωτική εμπειρία, ενισχύουν την εμπιστοσύνη των πελατών και επιτρέπουν ασφαλείς και αποτελεσματικές λειτουργίες. Τον Ιούνιο, η Emirates έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που εισήγαγε την παγκόσμια εφαρμογή του IATA Travel Pass, επιπλέον των συνεχιζόμενων επενδύσεών της σε πρόσθετες βιομετρικές και άλλες τεχνολογίες ψηφιακής επαλήθευσης στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι.

Για τους premium και τους τακτικούς πελάτες της, η Emirates επανέφερε υπηρεσίες όπως τα σαλόνια αναμονής και την υπηρεσία με προσωπικό οδηγό, και ξεκίνησε επίσης μια διαδικτυακή συνδρομητική πλατφόρμα, τη “Skywards+”, για να προσφέρει στα 27 εκατομμύρια μέλη της εύκολη πρόσβαση σε ειδικές ανταμοιβές και προνόμια.

Η συνολική χωρητικότητα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκε κατά 66% και ανήλθε στους 16,3 δισ. Διαθέσιμους Τόνους ανά Χιλιομετρική Απόσταση (ATKM), λόγω του σημαντικά διευρυμένου προγράμματος πτήσεων, καθώς περισσότερες χώρες χαλάρωσαν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Η χωρητικότητα που μετρήθηκε σε Διαθέσιμα Καθίσματα ανά Χιλιομετρική Απόσταση (ASKM), αυξήθηκε κατά 250%, ενώ η επιβατική κίνηση που μεταφέρθηκε μετρούμενη σε Έσοδα Επιβατών ανά Χιλιομετρική Απόσταση (RPKM) αυξήθηκε κατά 335% με τον μέσο συντελεστή θέσεων επιβατών να ανακάμπτει στο 47,9%, σε σύγκριση με τον περυσινό δείκτη του 38,6% εν μέσω πανδημίας.

Από την 1η Απριλίου ως την 30η Σεπτεμβρίου 2021, η Emirates μετέφερε 6,1 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 319% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2021-22, οι ζημίες της Emirates ήταν 1,6 δισ. δολ., σε σύγκριση με την περσινή καταγραφή στα 3,4 δισ. δολ. Τα έσοδα της Emirates, συμπεριλαμβανομένων των λοιπών λειτουργικών εσόδων, ύψους 5,9 δισ. δολ., αυξήθηκαν κατά 86% σε σύγκριση με τα 3,2 δισ. δολ. που καταγράφηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Η ισχυρή ανάκαμψη των εσόδων αντικατοπτρίζει τη γρήγορη επιστροφή της ζήτησης επιβατών, όπου χαλάρωναν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί πτήσεων ανά τον κόσμο.

Τα λειτουργικά έξοδα της Emirates αυξήθηκαν κατά 22% έναντι συνολικής αύξησης της χωρητικότητας κατά 66%. Το κόστος των καυσίμων υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αυτό οφειλόταν κυρίως στην κατά 81% υψηλότερη τιμή των καυσίμων
και τις σημαντικά αυξημένες λειτουργίες πτήσεων κατά το εξάμηνο έως το τέλος Σεπτεμβρίου, καθώς και στην αύξηση της μέσης τιμής του πετρελαίου. Τα καύσιμα, τα οποία ήταν ο μεγαλύτερος συντελεστής του λειτουργικού κόστους της αεροπορικής εταιρείας πριν από την πανδημία, αποτελούν το 20% των λειτουργικών εξόδων σε σύγκριση με το μόλις 11% τους πρώτους έξι μήνες του περασμένου έτους.

Με γνώμονα τη σημαντική αύξηση των λειτουργιών κατά το εξάμηνο, το EBITDA της Emirates ανέκαμψε στα 1,4 δισ. δολ., σε σύγκριση με τα 79 εκατ. δολ. για την ίδια περίοδο πέρυσι.

dnata
Οι επιχειρήσεις της dnata στον τομέα των εμπορευμάτων και της εξυπηρέτησης εδάφους, της τροφοδοσίας και του λιανικού εμπορίου, καθώς και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, είδαν τη ζήτηση να επιστρέφει γρήγορα οπουδήποτε χαλαρώναν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία. Χάρη στην ευελιξία και τις ικανότητες των υψηλά καταρτισμένων ομάδων της, η dnata μπόρεσε να ανταποκριθεί γρήγορα στις ανάγκες των πελατών με υπηρεσίες υψηλής ποιότητας – από την υποστήριξη των πελατών της (αεροπορικές εταιρείες) στην αποκατάσταση των πτήσεων με ασφάλεια και ομαλή λειτουργία, μέχρι να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν τα πολυαναμενόμενα ταξιδιωτικά τους σχέδια.

Η dnata συνέχισε επίσης να επενδύει σε υποδομές ζωτικής σημασίας για την παροχή πιοαποτελεσματικών υπηρεσιών παγκόσμιας κλάσης στους πελάτες της. Τους πρώτους έξι μήνες του 2021-2022, η dnata άνοιξε ένα ειδικό χώρο 5.000 τ.μ. για την παροχή προηγμένης συντήρησης για επιβατικά λεωφορεία αεροδρομίου στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι. Τα έσοδα της dnata, συμπεριλαμβανομένων και άλλων λειτουργικών εσόδων, ανήλθαν στο 1 δισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 55% σε σύγκριση με τα 644 εκατ. δολ. πέρυσι. Το συνολικό κέρδος για το dnata είναι 23 εκατ. δολ., σε σύγκριση με την περσινή ζημιά των 396 εκατ. δολ.

Οι αερολιμενικές δραστηριότητες της dnata  παρέμειναν η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της εταιρείας με 688 εκατ. δολ., αύξηση 52% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο αριθμός των αεροσκαφών που διαχειρίζεται η dnata για όλες τις δραστηριότητές της αυξήθηκε σημαντικά κατά 116% σε 222.668 ενώ οι τόνοι φορτίου ήταν στα 1,4 εκατ., αυξημένοι κατά 9%. Οι υπηρεσίες τροφοδοσίας και λιανικής της dnata, συνέβαλαν στα συνολικά έσοδα της εταιρείας με 209 εκατ. δολ., καταγράφοντας μείωση της τάξης του 76%. Ο αριθμός των γευμάτων που προσφέρθηκαν μειώθηκε κατά 84% σε 8,3 εκατ. γεύματα για το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους, μετά την απόδοση των 51,9 εκατομμυρίων γευμάτων που σημειώθηκαν πέρυσι.

Η λειτουργία τροφοδοσίας πτήσεων και λιανικής της dnata συνεισέφερε 209 εκατ. δολ. στα έσοδά της, σημειώνοντας αύξηση κατά 80%. Ο αριθμός των γευμάτων διπλασιάστηκε σε 16,6 εκατομμύρια γεύματα για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού, συγκριτικά με τα 8,3 εκατομμύρια του περασμένου έτους.

Το ταξιδιωτικό τμήμα της dnata συνέβαλε στα έσοδα της εταιρίας με 40 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 55%. Το τμήμα κατέγραψε αρνητικές πωλήσεις συνολικής συναλλακτικής αξίας 198 εκατ. δολ., με την ίδια περίοδο πέρυσι να είχαν καταγραφεί αρνητικές πωλήσεις 67 εκατ. δολ. Αυτό αντικατοπτρίζει το σημαντικό όγκο επιστροφής χρημάτων και την πληρωμή σε ακυρωμένες κρατήσεις πελατών κυρίως κατά την έναρξη της πανδημίας το ’20.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024