Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΣυνολική η επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας για τα 14 αεροδρόμια, εφόσον η Fraport εγείρει θέμα
Αεροδρόμια

Συνολική η επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας για τα 14 αεροδρόμια, εφόσον η Fraport εγείρει θέμα

Κυβερνητικές πηγές λένε ότι αν και εφόσον η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία εγείρει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, η επαναδιαπραγμάτευση δε θα περιορίζεται στα ζητήματα που θα τεθούν από την εταιρία, αλλά θα είναι συνολική.

Εφόσον υπάρξει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τότε αυτή θα γίνει σε συνολική βάση αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι η ολοκλήρωση της παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς μεταβολή των όρων που είχαν συμφωνηθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση, αποτελούσε (για ευνόητους λόγους) ρητό όρο της συμφωνίας που προέκυψε από τη Σύνοδο της 12ης Ιουλίου.

Συμπληρώνουν ότι η κυβέρνηση τήρησε απολύτως τα συμφωνηθέντα και χθες, 18 Αυγούστου, δημοσιεύτηκε το σχετικό ΦΕΚ με αριθμό 240.Β/2015.

Τονίζουν επιπλέον ότι αν και εφόσον η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία εγείρει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, η επαναδιαπραγμάτευση δε θα περιορίζεται στα ζητήματα που θα τεθούν από την εταιρεία, αλλά θα είναι συνολική.

Επτά βουλευτές της Λαϊκής Ενότητας απέστειλαν Ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς ζητώντας να σταματήσει “η άκρως επιζήμια και προκλητικά αδικαιολόγητη εκποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων”.

Μάλιστα παραθέτουν και τα παρακάτω επιχειρήματα, ώστε να δικαιολογήσουν τα λεγόμενα τους:

  • Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων. Επομένως δεν υπάρχει καμία πολιτική λογική σε μια τέτοια πράξη που θα επιφέρει – ιδιαίτερα εν καιρώ κρίσης –  τόσο μεγάλη απώλεια δημοσίων εσόδων.
  • Η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή και τουριστική προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια.
  • Η δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση αντίκειται στο Σύνταγμα της Ελλάδας. Τα αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα και η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης με σαφή προοπτική την παραχώρηση της κυριότητας, υποκρύπτει απαγορευμένη εμπράγματη διάθεση δημόσιας περιουσίας για διάφορους από την θεσμοθέτησή της σκοπούς.
  • Τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Μπορούν υπό δημόσιο έλεγχο να εγγυηθούν την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων.

Όπως εξηγούν, “αντ’αυτού και ενώ για πολλά χρόνια ήταν απόλυτα ξεκάθαρες οι πολιτικές θέσεις του κόμματος που στηρίζει τη σημερινή συγκυβέρνηση, στις 17 Αυγούστου δημοσιεύτηκε το επίμαχο ΦΕΚ [98 Ά], με το οποίο εγκρίνεται η υπογραφή από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης των Αεροδρομίων στην Fraport AG – Slentel Ltd, δηλαδή στο Γερμανικό Δημόσιο!”

Για την απόφαση αυτή αναφέρουν οι βουλευτές, ουδέποτε δόθηκε κάποια πολιτική εξήγηση στις τοπικές κοινωνίες και στις εκατοντάδες αυτοδιοικητικές αρχές και παρατάξεις, κοινωνικούς φορείς και κινήματα πολιτών που παλεύουν για την αποτροπή της εκποίησης των περιφερειακών αερολιμένων, αφού διαφαίνεται με σαφήνεια ο αναπτυξιακός μαρασμός και το αρνητικό κοινωνικό – ταξικό πρόσημο που συνοδεύει αυτή την παραχώρηση.

Και προσθέτουν:

“Επειδή, αν ιδιωτικοποιηθούν με αυτούς τους όρους από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, θα πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, στα κερδοσκοπικά συμφέροντα της κοινοπραξίας Fraport AG – Slentel Ltd,

Επειδή οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές,

Επειδή, αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου,

Επειδή οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στο λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους,

Επειδή η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ,

Επειδή η μεγάλη πλειοψηφία των συγκεκριμένων 14 αεροδρομίων είναι άκρως κερδοφόρα και θα προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη στέρηση δημόσιων εσόδων,

Επειδή η σύμβαση «εκχώρησης» είναι αποτέλεσμα των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων και των δεσμεύσεών τους έναντι των δανειστών που η σημερινή κυβέρνηση τηρεί κατά γράμμα,

Επειδή η εκχώρηση τέτοιου εθνικού πλούτου θα επηρεάσει ακόμα περισσότερο αρνητικά τις εργασιακές σχέσεις χωρίς ουσιαστικά μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για εργαζόμενους στις αερομεταφορές, στον τουρισμό, κ.λπ. με τη δημιουργία ειδικών ‘οικονομικών ζωνών’ στα πρότυπα οικονομικών προτεκτοράτων,

Επειδή η αμυντική θωράκιση, η κοινωνική και γεωγραφική συνοχή στα περιφερειακά νησιά παραμένει υψηλή προτεραιότητα για τη χώρα μας,

Επειδή η γεωπολιτική και η αμυντική στρατηγική της πατρίδας μας συνδέεται με την αεροπολιτική στρατηγική, τόσο στον τομέα της εμπορικής εκμετάλλευσης αλλά και την αποτρεπτική της ικανότητα για την χρήση των περιφερειακών αεροδρομίων από τις ένοπλες δυνάμεις σε περιόδους μείζονος εθνικής σημασίας,

Οι αρμόδιοι υπουργοί ερωτούνται:
1. Τι προτίθενται να πράξουν για την άμεση ακύρωση της ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;

2. Τι προτίθενται να πράξουν για τη διερεύνηση του πολιτικού και οικονομικού σκανδάλου της εκποίησης των 14 Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;

3. Προτίθενται να αποδώσουν δικαιοσύνη σε μια τέτοια πράξη που ζημιώνει το ελληνικό δημόσιο και θέτει σε άμεση επισφάλεια την κοινωνική συνοχή της χώρας και την εθνική της ασφάλεια – κυριαρχία;

4. Πώς δικαιολογούν και τεκμηριώνουν στην παρούσα οικονομική συγκυρία, την πρόθεση της ιδιωτικοποίησης των Αεροδρομίων, από τη στιγμή που θα προκύψουν τεράστιες απώλειες στα δημόσια έσοδα;”

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024