Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΞεκινά η διαδικασία αδειοδότησης του Υδατοδρομίου Αγ. Κωνσταντίνου
Αερομεταφορές

Ξεκινά η διαδικασία αδειοδότησης του Υδατοδρομίου Αγ. Κωνσταντίνου

Τα Καμένα Βούρλα μπαίνουν στον χάρτη των υδατοδρομίων.

Ο Δήμος Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου και η Hellenic Seaplanes ξεκίνησαν τη διαδικασία αδειοδότησης του Υδατοδρομίου Αγ. Κωνσταντίνου, ώστε να προλάβει ο δήμος να ενταχθεί ως προορισμός με υδροπλάνα στην επόμενη τουριστική περίοδο του 2017.

Μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε ο δήμαρχος του Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου  κ. Ιωάννης Συκιώτης και ολοκληρώθηκε με την υπογραφή της σύμβασης με την Hellenic Seaplanes. Ο Δήμος Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου, όπως όλα δείχνουν, θα αποκτήσει υδατοδρόμιο, όπου θα ξεκινούν δεκάδες προορισμοί για το Αιγαίο.


Ο δήμαρχος Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου κ. Ιωάννης Συκιώτης.

Σε σχετική συνέντευξή του ο δήμαρχος κ. Συκιώτης δήλωσε: “Η πρωτοβουλία αυτή, αναμένεται να λειτουργήσει ενισχυτικά στο γενικότερο στρατηγικό πλάνο της περιφέρειας για την στήριξη και περεταίρω ανάπτυξη του τουρισμού στον δήμο μας, ειδικά στις σημερινές συνθήκες κρίσης. Ως εκ τούτου, η ίδρυση υδατοδρομίου στον Άγιο Κωνσταντίνο, δημιουργεί μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού που αποτελεί για την Ελλάδα βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη. Επιπλέον, η αξιοποίηση των υδροπλάνων εκτιμάται ότι θα ενισχύσει την προσπάθεια στο να αντιμετωπιστούν οι ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των μετακινήσεων, δεδομένου ότι τα υδροπλάνα δύνανται να εκτελούν πτήσεις για τη μεταφορά επιβατών και φορτίων, καθώς και να δημιουργήσουν εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας”.

Στη συνέχεια ανέφερε: “Ο Δήμος μας  έχει κάνει ίσως το πιο σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη υδατοδρομίων στην περιοχή και πολύ σύντομα θα έχουμε ένα σημαντικό δίκτυο με προορισμούς που θα εξυπηρετούν τους Έλληνες αλλά και τους ξένους επισκέπτες”. Επίσης, αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή και πόσο μπορεί να ωφεληθεί η πόλη από το δίκτυο υδατοδρομίων, την ευκαιρία να προσελκύσουν περισσότερες τουριστικές δραστηριότητες αλλά και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.


Ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Hellenic Seaplanes SA κ. Νικόλας Χαραλάμπους είπε: “Η Hellenic Seaplanes, παρά τις δυσκολίες της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας και παρά την αβεβαιότητα που δημιουργήθηκε από το νέο νομοσχέδιο κρατά ψηλά ακόμη τη σημαία, προχωρά σταθερά και θέτει γερές βάσεις για το μέλλον. Η Hellenic Seaplanes αποδεικνύει ότι επιμένει ελληνικά σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς μέσα σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες  αναλαμβάνοντας την διαδικασία αδειοδότησης υδατοδρομίου του Αγίου Κωνσταντίνου. Το τελευταίο διάστημα η εταιρεία είναι σε διαφωνία με το υπουργείο Μεταφορών όσο αφορά το νέο νομοσχέδιο και αυτά που προτείνονται περί αποκλεισμού των ιδιωτών επενδυτών αλλά διατηρεί την αισιοδοξία της για την ανάπτυξη υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα, εμφανίζοντας έτσι μικρές αχτίδες ελπίδας, ότι η χώρα αυτή μπορεί να ανακάμψει και να δώσει νέα πνοή στο τουριστικό προϊόν της”.

Συνεχίζοντας τόνισε: “Είναι γεγονός ότι οι ξένοι επενδυτές μας με το θέμα του νέου νομοσχεδίου έχουν απομακρυνθεί την τελευταία περίοδο από την Ελλάδα, και παρά το ότι οι επενδυτικές συμφωνίες έχουν παγώσει, η εταιρεία μας προτίμησε να συνεχίσει τις διαδικασίες ανάπτυξης των υδατοδρομίων που απαιτούνται, για να ολοκληρωθούν το δίκτυο  στη χώρα μας. Έχουμε στόχο την προώθηση των υδατοδρομίων  και την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης με ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, τα υδροπλάνα, όπου μπορούν να δημιουργήσουν ένα σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας, τόσο με άμεσο όσο και με έμμεσο τρόπο, να συνεισφέρουν σημαντικά στη διασύνδεση και ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, αλλά και να συμβάλλουν στην άρση της απομόνωσης μικρών νησιών, όπου δεν είναι δυνατή η κατασκευή αεροδρομίων και η μεταξύ τους ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι δυσχερής, ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο”.


Ο κ. Βαγγέλης Ζαγοράκης, γενικός διευθυντής της Hellenic Seaplanes.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εταιρείας κ. Ευάγγελο Ζαγοράκη “θα ήταν σίγουρα προτιμότερο η έναρξη των διαδικασιών να είχε γίνει με ψηφισμένο τον νέο βελτιωτικό Νόμο των Υδατοδρομίων, προκειμένου να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα υπάρξουν άλλες εκπλήξεις, όμως δεδομένου ότι ο Άγιος Κωνσταντίνος αποτελεί σημαντικό στοιχείο του επιχειρηματικού μας σχεδιασμού στο δίκτυο των Σποράδων και της ευρύτερης περιοχής του Αιγαίου, δεν μπορούσαμε να αναμένουμε άλλο, καθώς η πορεία του νέου νομοσχεδίου δεν έχει ξεκαθαριστεί μετά τη διαβούλευση”.

Σήμερα, στην Ελλάδα η κατάσταση έχει ως εξής, όπως την περιγράφει η Hellenic Seaplanes SA:

Ιδιωτικά

  • Η Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ/ Hellenic Seaplanes SA και οι θυγατρικές της τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία δεκαπέντε (15) Υδατοδρομίων εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένων, ενώ βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με πολλά άλλα Λιμενικά Ταμεία που προκρίνουν αύτη τη λύση δημιουργίας Υδατοδρομίου στον τόπο τους. Όλες οι αδειοδοτήσεις και οι μελέτες είναι στο όνομα του ομίλου εταιρειών της Hellenic Seaplanes όπου έγιναν και οι παραχωρήσεις. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Σκύρου, Αλόννησου, Σκόπελου, Αμφιλοχία, Τήνου, Πάτμου, Θάσου, Σητείας, Αιδηψού, Κάρυστου, Χαλκίδας, Κύμης, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.
  • Η κατασκευαστική εταιρεία ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ εξασφάλισε μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα ιδιαίτερης χρήσης για την Αδειοδότηση, Κατασκευή και Λειτουργία ενός (1) υδατοδρομίου εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Νέων Μουδανιών   

Δημόσια

  • Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με προγραμματικές συμβάσεις με τα λιμενικά ταμεία έχει ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 23 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Αστυπάλαιας, Λέρου, Λειψών, Ρόδου, Κω, Τήλου, Χάλκης, Καστελόριζου, Καρπάθου, Κάσου, Νισύρου, Καλύμνου, Σύμης, Σύρου, Μήλου, Θήρας, Πάρου, Νάξου, Κύθνου, Κέας, Αμοργού, Άνδρου, Σικίνου, Μυκόνου και Σίφνο.
  • Το ΤΑΙΠΕΔ ως ο μέτοχος των οργανισμών λιμένων έχει ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία για 11 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, Παξών, Ερεικούσσας, Οθωνών, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Λαυρίου, Ηρακλείου, Ραφήνας και Καβάλας.
  • Αυτόνομα Δήμοι, Λιμενικά Ταμεία και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία έχουν ξεκινήσει την αδειοδοτική  διαδικασία για 13 υδατοδρόμια. Συγκεκριμένα τα υδατοδρόμια της Ζακύνθου, Καλαμάτας, Ρεθύμνου, Χερσονήσου, Χανίων, Σίφνου, Πόρου, Ίου, Κατάκολου, Αγίας Γαλήνης, Πρέβεζα, Πύλου και Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου.

Σύνολο, 63 υδατοδρόμια έχουν ξεκινήσει την αδειοδοτική διαδικασία σύμφωνα με τις παραχωρήσεις και αναθέσεις σε ιδιωτικά και δημόσια υδατοδρόμια που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Από τα πιο πάνω, δύο υδατοδρόμια έχουν λάβει άδεια λειτουργίας, της Κέρκυρας το 2014 και των Παξών πριν μερικές ημέρες. Τα δύο υδατοδρόμια ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας. Στην τελική φάση απόκτησης άδειας λειτουργίας είναι τα υδατοδρόμια Πάτρας, Βόλου και Θεσσαλονίκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν 7 αιτήσεις από την Hellenic Seaplanes για παραχωρήσεις σε λίμνες για δημιουργία υδατοδρομίων, οι οποίες έχουν “παγώσει”, λόγω νομοθετικού κενού.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024