Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΞεκινούν οι εργασίες για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι
Αεροδρόμια

Ξεκινούν οι εργασίες για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου αναμένεται να διαρκέσει μία 5ετία. Το έργο θα περιλαμβάνει έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 18 χλμ. και οδούς πρόσβασης μήκους 6 χλμ.

Ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου της Κρήτης (Καστέλλι), καθώς υπεγράφη η σύμβαση δανειοδότησης της συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). H υπογραφή της σύμβασης έγινε από τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Andrew Mc Dowell.

Το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 520 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 180 εκατ. θα προέλθουν από το ελληνικό δημόσιο, το οποίο πέτυχε την εξασφάλιση 28ετούς δανείου από την ΕΤΕπ. Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί στο Καστέλι, 30 χλμ. από το Ηράκλειο, ενώ το υπάρχον θα σταματήσει μόλις τεθεί σε λειτουργία το νέο.

Ο κ. Σταϊκούρας, μετά τη συνάντησή του με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, δήλωσε: “Ως ενός εκ των Διοικητών της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, σας καλωσορίζω στο Υπουργείο Οικονομικών, με αφορμή την υπογραφή δύο δανειακών συμβάσεων. Μία δανειακή σύμβαση για τη συγχρηματοδότηση, εκ μέρους της ΕΤΕπ, μέρους της εθνικής συμμετοχής για την κάλυψη επιλεγμένων επιχειρησιακών προγραμμάτων της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, ύψους 150 εκατ. ευρώ. Και μία για το Αεροδρόμιο Ηρακλείου, ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Επιβεβαιώνεται έτσι, για ακόμη μία φορά, ότι η ΕΤΕπ διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, τόσο με την ενίσχυση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία όσο και με την προώθηση επενδυτικών σχεδίων.

Διαχρονικά, από το 1963 μέχρι και σήμερα, αποδεικνύεται ότι αποτελεί βασικό χρηματοδοτικό εταίρο της χώρας. Ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία. Τη δεκαετία της κρίσης. Μας υποστηρίζει, τόσο με παροχή χρηματοδότησης όσο και με σημαντική τεχνική βοήθεια.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι, από το 2011, η χώρα μας έχει υπογράψει δανειακές συμβάσεις ύψους περίπου 13 δισ. ευρώ, ενώ ειδικότερα το 2019, υπεγράφησαν συμβάσεις συνολικής αξίας άνω των 2 δισ. ευρώ. Επιπλέον, όσον αφορά sτη χρηματοδότηση της χώρας με την εγγύηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων, το οποίο συστάθηκε το 2015 και λειτουργεί στο πλαίσιο της ΕΤΕπ, η χώρα κατατάσσεται πρώτη μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, με κριτήριο το σύνολο των επενδύσεων που κινητοποιούνται ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Σε συνέχεια αυτής της επιτυχημένης συνεργασίας, τονίζω ότι αποτελεί κεντρική προτεραιότητά μας να συνεχίσουμε να συμβάλουμε, από κοινού με την ΕΤΕπ και σε συνεργασία με άλλα Υπουργεία της Ελληνικής Δημοκρατίας, στην αύξηση των επενδύσεων στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα, ώστε να καλύψουμε το μεγάλο επενδυτικό κενό της τελευταίας δεκαετίας.

Βασική προϋπόθεση προκειμένου να επιτευχθεί υψηλός και διατηρήσιμος ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης, να δημιουργηθούν πολλές, νέες και καλές θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή.                             

Προς αυτήν την κατεύθυνση επιδιώκουμε:

  • Επιτάχυνση των συμφωνημένων χρηματοδοτήσεων.
  • Σταθεροποίηση της ετήσιας χρηματοδότησης σε σημαντικό ύψος, υψηλότερο προηγούμενων ετών.
  • Διερεύνηση νέων τομέων χρηματοδότησης, ειδικότερα στο πεδίο της κλιματικής αλλαγής και του περιβάλλοντος, όπως συζητήθηκε και – κατά της διάρκειας του προχθεσινού Ecofin.
  • Στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους άλλους διεθνείς χρηματοδοτικούς οργανισμούς, προκειμένου να βρεθούν οι επωφελέστερες χρηματοδοτικές προτάσεις στον τομέα που εξειδικεύεται ο καθένας.
  • Στοχευμένη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στον τεχνικό και στον οικονομικό τομέα.
  • Ενίσχυση της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος για τη χρηματοδότηση ΜΜΕ.
  • Ενίσχυση της υποστήριξης χρηματοδότησης των επενδύσεων του ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων και των ξένων ιδιωτικών επενδύσεων στη χώρα μας.
  • Και τέλος, χρηματοδότηση της επενδυτικής πολιτικής της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, καθώς και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Η Ελλάδα προσμένει στη συνέχιση, διεύρυνση και μεγιστοποίηση της χρηματοδοτικής δραστηριότητας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στη χώρα μας, τον μεγαλύτερο πολυμερή δανειολήπτη και δανειστή στον κόσμο. Εκτιμά ότι, το 2020, μπορούν να υπογραφούν δανειακές συμβάσεις που θα ξεπερνούν τα 3,1 δισ. ευρώ, τόσο για έργα δημοσίου συμφέροντος, όσο και ιδιωτικού. Κλείνοντας, θα ήθελα να εκφράσω και πάλι τις ευχαριστίες μου προς τον αντιπρόεδρο και συνολικά την ΕΤΕπ για τη συνεργασία που έχουμε αναπτύξει τους τελευταίους μήνες, για το κοινό καλό της Ελλάδας και της Τράπεζας”.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε: “Σήμερα είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι γιατί ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο ξεκινάει. Το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου. Ένα έργο πολύ σημαντικό για ολόκληρη την Κρήτη, αλλά και συνολικά για τον τουρισμό μας. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αποτελεί σταθερό σύμμαχό μας στην προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει στο Υπουργείο, όχι μόνο σήμερα, αλλά και σε άλλες σημαντικές περιπτώσεις: Στην κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε όλη τη χώρα, καθώς και σε ένα πρόγραμμα καίριων δράσεων για την οδική ασφάλεια. Η συνεργασία μας είναι εξαιρετική και η συνεισφορά της πραγματικά πολύτιμη”.

Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ανέφερε: “Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αναγνωρίζει τη σημασία των νέων επενδύσεων για την αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης επιβατών, την ενίσχυση της ασφάλειας και τη στήριξη της ανάπτυξης του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα. Το δάνειο ύψους 180 εκατ. ευρώ που χορηγεί η ΕΤΕπ θα επιτρέψει να ξεκινήσει τελικά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου, ύστερα από χρόνια προγραμματισμού και καθυστερήσεων. Η ΕΤΕπ χαιρετίζει τη δέσμευση που έχει αναληφθεί για ανάπλαση της περιοχής του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ηρακλείου, από την οποία θα προκύψουν οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη. Αυτή η ανάπλαση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των όρων του δανείου μας».Τα χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου”.

Το νέο αεροδρόμιο, την κατασκευή και το management του οποίου θα αναλάβει η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την GMR, πρόκειται να αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, το “Νίκος Καζαντζάκης“, το οποίο έχει ξεπεράσει τη χωρητικότητά του (πέρυσι διακίνησε σχεδόν 8 εκατ. επιβάτες).

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου αναμένεται να διαρκέσει μία 5ετία. Το έργο θα περιλαμβάνει έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 18 χλμ. και οδούς πρόσβασης μήκους 6 χλμ.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου είναι:

  • Ένας Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200m κατηγορίας κατά ICAO 4E
  • Ένας παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
  • 8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
  • Δύο συνδετήριοι τροχόδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρ.
  • 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C και 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
  • Ένα Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000 τ.μ., εκ των οποίων τα 13.000 τ.μ. χώροι εμπορικών χρήσεων και
  • 1.100 τ.μ. μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
  • 11 Κτίρια / Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου
  • Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, ταξί, αστικά – εμπορικά λεωφορεία)
  • Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας
  • Οδός πρόσβασης δύο κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους
    Χώρος Εμπορικών Χρήσεων, επιφάνειας 400 στρ.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024