Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΥπογράφεται η συμφωνία με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Το τίμημα είναι 1,230 δισ. ευρώ
Επενδύσεις

Υπογράφεται η συμφωνία με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Το τίμημα είναι 1,230 δισ. ευρώ

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ εκτίμησε ότι μέσα στο α' εξάμηνο του 2016 θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα των εννέα αποκρατικοποιήσεων, οι οποίες έχουν προσελκύσει το διεθνές και εγχώριο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Το πλήρες πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας από το ΤΑΙΠΕΔ για το 2016 παρουσίασε ο πρόεδρος του Ταμείου, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας σε ενημερωτική συνάντηση χθες με δημοσιογράφους.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την υλοποίηση του προγράμματος του Ταμείου, μετά την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και την πρώτη αξιολόγηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας, εκτιμώντας ότι η υλοποίηση του προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ο παράγοντας που θα επηρεάσει πάρα πολύ θετικά τη συνολική πορεία της χώρας.

Ο κ. Πιτσιόρλας εκτίμησε ότι μέσα στο α’ εξάμηνο του 2016 θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα των εννέα αποκρατικοποιήσεων, οι οποίες έχουν προσελκύσει το διεθνές και εγχώριο επενδυτικό ενδιαφέρον. Ο επικεφαλής του Ταμείου ανέπτυξε τα χρονοδιαγράμματα και την πρόοδο που έχει συντελεστεί για τα εξής έργα: τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΟΛΠ, τη ΔΕΣΦΑ, τον ΟΛΘ, τις εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, τον Αστέρα Βουλιαγμένης, το Ελληνικό, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος” και τα δύο τουριστικά έργα, την Αφάντου Ρόδου και την Κασσιόπη Κέρκυρας.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με την κοινοπραξία, της οποίας ηγείται η γερμανική Fraport, για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, όπως ανέφερε στην τηλεόραση της ΕΡΤ ο κ. Πιτσιόρλας. Τέλος, η προθεσμία υποβολής προσφορών για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ μετατίθεται, από τις 15 Δεκεμβρίου στις 21 Δεκεμβρίου.

Ακολουθεί η εισαγωγική τοποθέτηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ

“Θα προσπαθήσω να σας δώσω μία εικόνα που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και ποια είναι η προοπτική, τουλάχιστον για το άμεσο διάστημα. Προκαταβολικά να πω ότι είναι μία εικόνα αισιόδοξη. Θεωρώ ότι μετά το βήμα που έγινε με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, μετά την πρώτη αξιολόγηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας, η υλοποίηση του προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ο παράγοντας που θα επηρεάσει πάρα πολύ θετικά κατά τη γνώμη μου, τη συνολική πορεία της χώρας. Έχουμε πολύ ισχυρά μηνύματα επενδυτικού ενδιαφέροντος στην πράξη πια και όχι στα λόγια, τα οποία αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.

Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ένα συγκεκριμένο προγραμματισμό 9 ιδιωτικοποιήσεων που πρέπει να τρέξει άμεσα και σε μία δεύτερη φάση, έναν σχεδιασμό που δεν έχει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Σήμερα είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω ότι η πρώτη φάση μέσα στο α’ εξάμηνο του 2016 θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, είμαστε έτοιμοι πλήρως και τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμφωνίας με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Είναι ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό γιατί έχει  ιδιαίτερα υψηλό τίμημα, θα αποφέρει πολύ σημαντικά ετήσια έσοδα και γιατί αποτελεί μία επένδυση στο κρίσιμο τομέα του τουρισμού, καθώς η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της χώρας θα βοηθήσει τα μέγιστα την ανάπτυξη του τουρισμού και άρα της ελληνικής οικονομίας. Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμφωνίας αυτής και αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντικό είναι το γεγονός ότι μία γερμανική εταιρεία επενδύει ένα τόσο μεγάλο ποσό στην Ελλάδα. Το τίμημα είναι 1,230 δισ. ευρώ και θα κατατεθεί τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η παραλαβή των αεροδρομίων.

Πολύ σημαντικά είναι και τα ετήσια έσοδα που θα αποδώσει η συμφωνία, αλλά και οι επενδύσεις που θα γίνουν τα αμέσως προσεχή χρόνια και πλησιάζουν το ποσό των 350 εκατ. ευρώ. Θα έχουμε στην ουσία 14 εργοτάξια, θα εκκινήσουν επενδύσεις και θα έχουμε, όπως είπα και πριν, μια αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της χώρας. Είναι ένα βήμα πάρα πολύ σημαντικό και η ολοκλήρωση του είναι πολύ σημαντικό μήνυμα.

Δεύτερον, η τελική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ ορίστηκε τελικά στις 21 Δεκεμβρίου. Ολοκληρώνουμε αυτή την  βδομάδα την ανάρτηση όλων των κειμένων. Στο λιμάνι του Πειραιά είναι υποψήφιοι επενδυτές είναι τρεις: η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες, καταδεικνύοντας ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από όλον τον κόσμο.

Το τρίτο θέμα αφορά στην πορεία  ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ, της εταιρείας διαχείρισης του δικτύου φυσικού αερίου. Θυμάστε ότι είχε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και είχε ανακύψει πρόβλημα στην τελική του έγκριση και ολοκλήρωση από τις ευρωπαϊκές Αρχές. Στην ουσία, θα πρέπει να μεταβιβάσει η SOCAR, που είχε κερδίσει τον διαγωνισμό ποσοστό τουλάχιστον 16% σε μια άλλη εταιρεία, κατά προτίμηση ευρωπαϊκή, που να έχει εμπειρία στη διαχείριση δικτύου φυσικού αερίου. Ενώ στο α’ εξάμηνο του 2015 δεν υπήρχε επενδυτικό ενδιαφέρον, από το καλοκαίρι και μετά έχουμε πολύ σημαντικό ενδιαφέρον και από αύριο, αφού έχει υπογραφεί ήδη η συμφωνία εμπιστευτικότητας, ξεκινάει το due diligence. Δύο πολύ μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες είναι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το 16% του ΔΕΣΦΑ: η κοινοπραξία της βελγικής Fluxysμε την ισπανική Enagaz, και η δεύτερη εταιρεία που ενδιαφέρεται είναι η ιταλική Snap. Και οι δυο ενδιαφέρονται πολύ ζωηρά, ξεκινούν τον έλεγχο και θεωρώ ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.

Το επόμενο έργο είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί η προετοιμασία προχωρά κανονικά και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών προγραμματίζεται για τις αρχές Απριλίου. Υπάρχουν οκτώ ενδιαφερόμενοι, πολύ σημαντικές εταιρείες στον χώρο των
μεταφορών και όλα δείχνουν ότι θα έχουμ  έναν διαγωνισμό  πάρα, πάρα πολύ ενδιαφέροντα.

Το επόμενο έργο που είναι σε εξέλιξη και αυτό, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της  ΕΕΣΣΤΥ. Έχουμε ανακοινώσει ως  ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών της 15η Ιανουαρίου. Εκεί αναμένω μια μικρή καθυστέρηση με μικρή παράταση αυτής της προθεσμίας. Θεωρώ, όμως, ότι μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου και αυτή η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Και εκεί υπάρχει ενδιαφέρον σημαντικό.

Ένα ακόμα έργο το οποίο είμαστε στην φάση πια της ολοκλήρωσης είναι ο Αστέρας της Βουλιαγμένης. Το τίμημα είναι αρκετά υψηλό για τον Αστέρα. Υπήρξε η αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας για το σχέδιο που είχε κατατεθεί από το fund που κέρδισε τον διαγωνισμό. Έχουμε εργαστεί όλο αυτό το διάστημα και έχουμε διαπραγματευτεί μια νέα πρόταση με το fund αυτό το οποίο προσπαθεί να ικανοποιήσει τα ζητήματα που έθετε η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας και το πετυχαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία και τη νέα συμφωνία, ώστε να υποβληθεί ένα νέο σχέδιο που θα σέβεται την προηγούμενη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας και δε θα  δημιουργεί τα προβλήματα, ώστε να εγκριθεί πια και να ολοκληρωθεί η διαδικασία για τον Αστέρα.

Έχει ξεκινήσει και η διαδικασία για την υλοποίηση του μεγάλου έργου του Ελληνικού. Έχει οριστεί από την Κυβέρνηση κεντρικός συντονιστής για την υλοποίηση του έργου και θα ολοκληρωθεί στο α’ τρίμηνο του 2016 η διαδικασία συζήτησης για βελτιώσεις επί της σύμβασης με τους επενδυτές. Έχουν ενεργοποιηθεί οι δήμοι πέριξ του Ελληνικού, η Περιφέρεια, το ΤΑΙΠΕΔ, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας και οι επενδυτές από τη δική τους πλευρά και θα ξεκινήσουν άμεσα συζητήσεις για τη βελτίωση της υφιστάμενης σύμβασης, με στόχο μέσα στην άνοιξη να έχει τροποποιηθεί όσο είναι δυνατόν και όπου πρέπει για να ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, το οποίο από μόνο του μπορεί να βάλει μια σφραγίδα αναπτυξιακή τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, ξεκινάμε τις διαδικασίες μέσα στο Δεκέμβριο για την παράταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Όπως θα ξέρετε, η σύμβαση δίνει τη δυνατότητα παράτασης για άλλα 20 χρόνια και απαιτεί μια σειρά από διαπραγματεύσεις οι οποίες θα ολοκληρωθούν σε ικανοποιητικό χρόνο. Υπάρχει ταυτόχρονα και η προοπτική για την ιδιωτικοποίηση και του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό όμως, θα γίνει σε δεύτερη φάση, όταν θα κρίνουμε ότι είναι κατάλληλες οι συνθήκες.

Τέλος, θα ολοκληρωθεί άμεσα και η διαδικασία για δυο μεγάλα τουριστικά έργα, η Αφάντου της Ρόδου και η Κασσιόπη στην Κέρκυρα. Στην Αφάντου υπήρχε ανάγκη μιας τεχνικής τροποποίησης προς το Συμβούλιο της Επικρατείας που απαίτησε περισσότερο χρόνο λόγω της καθυστέρησης συγκρότησης του Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης (ΚΣΔ). Πλέον, έχει συγκροτηθεί, συνεδριάζει τις επόμενες μέρες και θα είναι στην ημερήσια διάταξη το θέμα, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να προχωρήσει το έργο. Με τον ίδιο τρόπο προχωρά μέσω του ΚΣΔ και η διαδικασία για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στην Κασσιόπη.

Μέσα στο α’ εξάμηνο του 2016 θα υπάρχει η εικόνα ενός προγράμματος που τρέχει με ρυθμούς πάρα πολύ ικανοποιητικούς.

Τέλος, ένα θέμα που αφορά σε όλη την Ελλάδα. Όπως γνωρίζετε το ΤΑΙΠΕΔ είναι και ο μέτοχος της ΕΤΑΔ, της εταιρείας που διαχειρίζεται πάρα πολλά ακίνητα του δημοσίου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ από κοινού με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΑΔ έχει διαμορφώσει μια νέα πολιτική για τα θέματα που αφορούν στη συνεργασία με τους δήμους ανά την Ελλάδα, μέσω  προγραμματικών συμφωνιών όπου γίνεται μια προσπάθεια να ικανοποιηθούν αιτήματα των Δήμων για την χρήση περιοχών που έχουν μεγάλη σημασία για την ζωή των πόλεων ή των περιοχών τους. Σε αυτό το θέμα, υπάρχει μία νέα στρατηγική και ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη θα έχουμε μία σειρά προγραμματικών  συμφωνιών που θα αλλάξουν γενικά την εικόνα ως προς τη διαχείριση συγκεκριμένων ακινήτων σε πολλές περιοχές”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024